Hummer intră în faliment oficial

Ecologiştii au motive de bucurie: unul dintre cei mai mari duşmani ai mediului, Hummer, va intra în faliment, decizia GM fiind, se pare, finală. Schwarzenegger, pasionaţii de offroad şi de bling bling vor ţine un moment de reculegere.

Ultima speranţă a celor de la Hummer era grupul chinez Sichuan Tengzhong, care negocia cu GM cumpărarea mărcii americane. Însă guvernul chinez a intervenit şi a pus stop negocierilor - urmare a unui program de tăiere a costurilor şi de eficientizare a industriei auto din ţara Marelui Zid.

Aşa încât General Motors a decis lichidarea judiciară a companiei Hummer, după ce aproape un an de zile ofertele diverselor companii au fost refuzate de GM. Astfel, după aproape 20 de ani de existenţă şi având un fan-club numeros, marca Hummer este îngropată, GM încercând să rezolve problema salariaţilor şi a dealerilor într-un mod care să nu creeze prea multe valuri.

Hummer a apărut ca marcă de sine stătătoare în 1991, modelul H1 fiind, practic, versiunea civilă a vehiculului militar HMMWV (High Mobility Multipurpose Wheeled Vehicle), care s-a făcut remarcat cu ocazia războiului din Golf. Practic, Hummer a devenit un simbol al forţei americane, iar General Motors a decis diversificarea gamei: în 2003 a apărut H2, cu o caroserie continuând stilul brutal al lui H1, dar cu mecanică împrumutată de la SUV-urile mari GM, iar în 2005 a apărut "micul" H3, bazat tehnic pe Chevrolet Colorado.

Modelele Hummer au intrat şi în atenţia tunerilor de tot felul, apărând diverse creaţii, de la limuzine de peste 10 metri până la maşini cu puteri colosale. Pe de altă parte, maşinile Hummer au devenit un status-symbol pentru mai multe vedete, Schwarzenegger fiind chiar un colecţionar al diverselor variante H1.

Totuşi, realitatea pieţei a demonstrat că lipsa calităţii şi supraevaluarea maşinii nu pot fi susţinute doar de strategii de marketing, aşa încât deznodământul nu îi miră pe analişti. Aşadar, Hummer, unul dintre simbolurile americane moderne, moare. Pentru moment.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.