Marile proiecte de infrastructură ale Bucureştiului şi stadiul construcţiilor în acest moment

Autor: ProMotor 07 mart. 2016 Știri auto
Marile proiecte de infrastructură ale Bucureştiului şi stadiul construcţiilor în acest moment

 


Bugetul Capitalei pe 2016 a fost aprobat săptămâna trecută de Consiliul General al Municipiului Bucureşti (CGMB), informează Hotnews.ro.

Marile proiecte de infastructură aflate în lucru – Pasajul Ciurel, Pasajul Piaţa Sudului şi altele au primit o mare parte din suma de 400 de milioane de lei alocată lucrarilor de infrastructură. Totodată, au fost daţi bani pentru începerea lucrărilor în cazul proiectelor de lărgire a străzilor Fabrica de Glucoză şi Prelungirea Ghencea. Proiectele noi nu au primit niciun ban.


Proiectele care primesc bani, potrivit bugetului aprobat pentru anul 2016, enumerate de Hotnews.ro:

–         Continuare lucrari Pasaj pietonal Eroii Revolutiei – 6 milioane lei;
–         Managementul traficului – 100.000 lei ;
–         Strapungerea B-dul Nicolae Grigorescu – Splai Dudescu – 33 milioane lei ;
–         Penetratia Prelungirea Ghencea – Domnesti – 30 milioane lei ;
–         Penetratia Splaiul Independentei – Ciurel – 40 milioane lei ;
–         Reabilitare linie de tramvai B-dul Liviu Rebreanu segment II – 9,7 milioane lei ;
–         Reabilitare B-dul Aerogarii – rest de plata 7 milioane lei ;
–         Reabilitare Sos. Pantelimon – 118 milioane lei ;
–         Reabilitare Sos. Iancului  rest de plata– 10 milioane lei ;
–         Pasaj Piata Presei Libere – rest de plata – 6,2 milioane lei ;
–         Largirea Str. Fabrica de Glucoza – 10 milioane lei ;
–         Pasaj Subteran Piata Sudului – 100 milioane lei – bani necesari pentru a acoperi finantarea europeana pierduta la finalul anului 2015;

În ce stadiu sunt marile proiecte de infrastructură în acest moment

Pasajul Ciurel

– Finalizat în proporţie de 42,5% la finalul anului 2015

– Ar urma să fie finalizat la sfârşitului lui 2016, potrivit Primăriei

– În luna noiembrie, Tribunalul Bucuresti a decis anularea autorizaţiei de construire emisă în 2014 de Primăria Capitalei deoarece primăria condusă de Sorin Oprescu a emis acest document în regim de urgenţă. Instanta arată că nu era nici o urgenţă, aşa cum este ea definită de lege. În plus, autorizaţia nu are la bază un Plan Urbanistic Zonal, potrivit motivaţiei instanţei. În plus, instanţa a cerut demolarea lucrărilor efectuate în baza autorizaţiei. Decizia Tribunalului nu este definitivă.

– La inceputul acestui an, reprezentantii Primariei Capitalei au declarat ca vor finaliza pasajul până la sfârşitul anului.

Pasaj Nicolae Grigorescu

– Finalizat în propoţie de 60%

– Ar urma să fie finalizat în iunie 2016

– Proiectul a fost demarat în martie 2010 si ar fi trebuit încheiat la sfârsitul anului 2012. Lucrarea a fost însă blocată circa patru ani din cauza exproprierilor. Lucrarile au fost reluate în luna martie 2014.

Pasaj Piaţa Sudului

– Executat în proporţie de 26,41%

– Termenul anunţat este iunie 2016, însă pasajul trebuia terminat la finalul lui 2015, proiectul fiind realizat în proporţie de 90% din fonduri europene. Deoarece nu s-a respectat termenul, a fost pierduţi banii europeni. Dacă nu se respectă noul termen, Primăria va trebui să dea înapoi şi banii decontaţi. Astfel, în acest moment, Bucureştiul a pierdut o finanţare europeană de peste 83 milioane de lei, sumă ce va fi acoperită din bugetul Primăriei Capitalei, pentru continuarea lucărilor.

– Lucrarile la pasaj au inceput în mai 2014, investitia ridicându-se la 127 milioane lei. Pasajul va fi realizat pe directia Calea Vacaresti – strada Nitu Vasile şi va avea o lungime de 630 metri. 

Lărgire bd. Liviu Rebreanu

– Lucrările au început în 2015, fiind vizată porţiunea cuprinsă între Aleea Barajul Dunării şi bd. 1 Decembrie 1918. Municipalitatea nu are un termen la care se vor finaliza  lucrările.

– Primăria Capitalei a terminat lucrarile de reabilitare a bulevardului Rebreanu, pe porţiunea Nicolae Grigorescu-Camil Ressu, la începutul anului 2014. în 2015 s-au făcut lucrări şi pe porţiunea cuprinsă între bd. Nicolae Grigorescu şi Aleea Barajul Dunarii. În prezent a rămas de făcut doar bucata cuprinsă între Aleea Barajul Dunării şi bd. 1 Decembrie 1918.

Modernizare Şoselelor Iancului şi Pantelimon

– Modernizarea celor doua bulevarde au început la jumătatea lunii iunie 2013. Reprezentantii Primariei Capitalei promiteau ca vor finaliza lucrarile la acest bulevard in toamna anului 2014, apoi in iunie 2015.

– În prezent, lucrarile la Sos. Iancului sunt finalizate, însă lucrările la Sos. Pantelimon sunt la stadiul de 56%.

– Lucrările de reabilitare a Sos. Iancului şi Pantelimon se ridică la circa 70 milioane de euro

 

Proiectele restante ale Primariei în 2015

Lărgirea strazii Fabrica de Glucoză

– decizia de extindere s-a luat în 2010, când s-a aprobat şi culoarul de exproprieri şi despăgubiri. Lucrarea nu a început, iar în 2014 s-a modificat legislatia

– în bugetul pe anul 2015 au fost prevăzuţi pentru aceasta lucrare circa 55 milioane lei. În octombrie au început exproprierile, iar liciţatia pentru desemnarea constructorului încă nu a fost finalizată, cel mai optimist termen pentru inceperea lucrarii fiind primăvara lui 2016, daca nu vor fi contestaţii.

Lărgirea străzii Prelungirea Ghencea

– Consiliul General al Municipiului Bucuresti a alocat în 2007 aproximativ 400 milioane de lei pentru largirea bulevardului Prelungirea Ghencea la 3 benzi pe sens plus trotuare de cinci metri

– În 2013, primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, promitea că lucrările vor începe în 2014 si se vor finaliza pana in 2016. Deşi au trecut aproape 9 ani de când se discută despre acest proiect, până acum nu s-a făcut nimic. Reprezentantii Primariei Capitalei au declarat in 2014 pentru HotNews.ro ca firma care trebuia sa faca drumul a intrat in faliment.

– CGMB a aprobat la finalul lunii iunie 2015 sumele necesare exproprierilor, dar nu a fost demarată licitaţia pentru alegerea unui nou constructor.
 


 

 

 

 

 

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide