Renault cumpără 25% din AvtoVaz

Constructorul francez Renault s-a specializat în resuscitarea mărcilor estice. După revitalizarea brandului Dacia, francezii şi-au îndreptat atenţia asupra unui alt constructor cu rădăcini estice AvtoVaz, proprietarul mărcii Lada.

Renault cumpără 25% din AvtoVaz Renault cumpără 25% din AvtoVaz
Renault a semnat, vineri, la Moscova, acordul pentru preluarea unei participaţii de 25% la AvtoVAZ, pentru un miliard de dolari, care va duce la formarea celui de-al treilea mare producător de automobile la nivel mondial, potrivit preşedintelui grupului francez, Carlos Ghosn, conform Mediafax. AvtoVAZ este proprietarul mărcii Lada, fabricată la uzina Togliatti din regiunea Volga.

Contractul a fost semnat de preşedintele alianţei Renault-Nissan, Carlos Ghosn, omologul său de la AvtoVAZ, Boris Alioşin, directorul general al companiei ruse de stat Rostekhnologuii, Serghei Cemezov, şi cel al Rosoboronexport, Anatoli Isaikin, precum şi de reprezentanţii băncii Troika Dialog.

"Valoarea contractului este de un miliard de dolari", a declarat Serghei Cemezov, directorul general al Rostekhnologuii. În urma tranzacţiei, Rostekhnologuii şi Renault vor deţine fiecare participaţii egale de 25% plus o acţiune. Valoarea tranzacţiei a fost confirmată şi de preşedintele Renault, Carlos Ghosn, după semnarea documentului.

"Lada este o marcă rusească, parte a culturii ruseşti, şi va fi menţinută", îi linişteşte Ghosn pe localnici, şi împrăştie zvonurile ce anunţau că la uzina din Togliatti ar putea fi fabricat modelul Logan.

Primul model Lada produs în urma parteneriatului ar putea fi comercializat la sfârşitul anului 2009. Vânzările de vehicule Lada vor fi incluse în rezultatele Renault, iar Rusia va deveni astfel principala piaţă a grupului francez. Piaţa auto din Rusia este în expansiune şi ar putea deveni cea mai mare din Europa, potrivit Renault. Cumpărătorii ruşi preferă mărcile străine, în detrimentul celor locale, precum Lada.
Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.