Vestea bună e deocamdată numai pe hârtie

Autor: Alexandru Banu 13 oct. 2017 Știri auto

Mai ţineţi minte când a apărut “monstruozitatea” aia de maşină cu 6 roţi? Cu două punţi motoare pe spate? 6X6 de la Mercedes. Ce altceva să-ţi mai doreşti pe orice tip de teren ar exista în lumea asta.

Mercedes nu a strigat niciodată în gura largă şi mare că face offroadere extrordinare. Dar face. Şi poate pe cele mai bune.

Am fost obişnuiţi cu nume ca Patrol, Pajero şi Land Cruiser pentru offroad. Ceea ce nu ştiam noi când unii dintre noi îşi cumpărau maşinile astea, era că există şi Mercedes G Klasse. Dar nu o vedeam ca pe o maşină 4×4 competitivă pentru că nici accesul la istorie nu era mare imediat după anii 90. Deşi, repetăm probabil că G-ul era mai tare decât tot ceea ce exista. Acum, cu siguranţă nu prea are concurent.

Încet, încet am început să vedem şi prin România G-uri, aşa, de pe la începutul anilor 2000. Numai Brabus-uri şi AMG-uri, 63-uri şi alte minuni, cu crom sau fără, cu eşapamente de bubuia strada.

Aşa a ajuns Mercedes să fie plicitistă de nivelul la acre ajunsese că a făcut 6×6-le, o nebunie. Ediţie absolută şi limitată. Primele spot-uri de prezentare nu putea fi turnate decât în Dubai, desigur, pe dunele în care dacă sapi adânc dai de nişte milioane de dolari care i-au scăpat unui arab din buzunar. Target-ul de cumpărători era astfel definit şi public din start.

Apoi a apărut un G Klasse 500 4×4 la pătrat. Prima legătură directă cu forma cubică a maşinii. Nu avea însă nicio legătură denumirea cu forma. Maşina avea în premier ceea ce inginerii numesc … portal axles – nu ştim dacă e bine să le spunem axe portante sau portale. Ideea e că sunt deasupra centrului roţilor. Roata este acţionată printr-un grup de distribuţie care reprezintă de fapt o minicutie de viteze, cu două roţi dinţate. De ce toată această demenţă şi ocolire a principiului simplu şi direct? Pentru o gardă la sol de 45 de cm !!! Poate să intre 1 metru prin apă.

G-ul 500 4×4 la a doua vine cu roţi pe 22 de inci. Motorul este un V8 de 4 litri, biturbo, de 420 de cai putere.

Toate aceste minuni şi minunăţii nu vor mai exista din noimebrie pentru că Mercedes scoate din producţie G500 4×4 la pătrat, maşină lansată acum 2 ani. Ce urmează? Sperăm că noul G Klasse, undeva la jumătatea anului viitor. 

Autor Alexandru Banu

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide