Lunea lui Berti. Ce s-a întâmplat în motorsport zilele trecute.

Autor: Andrei Nan acum 8 ani Alte sporturi

Ogier vs. Loeb… sau cum nu poate Ford să câştige nici acum titlurile mondiale.

În Franţa, Loeb ar fi trebuit să câştige 28 de puncte. Pe hârtie, sau dacă priveai cotele la pariuri. Loeb a plecat de acasă fără niciun punct, iar situaţia în Campionatul Mondial este incredibil de strânsă. Dupa descalificarea lui Solberg, pentru că maşina sa a fost mai uşoară cu patru kilograme la verificările tehnice de după raliu, Hirvonen a mai primit 3 puncte cadou şi acum este la egalitate cu Loeb. Ironia sorţii este că maşina lui Solberg este preparată de echipa PH Sport, adică tocmai de echipa lui Sebastien Loeb.
Campionul mondial en-titre a ieşit din luptă pe speciala a treia cu o problemă la pompa de ulei. O greşeală recunoscută de cei de la Citroën şi ţinând cont că de vreo zece ani Loeb nu a mai avut nicio problemă tehnică nu e chiar atât grav. Şi această chiar dacă în clasament Loeb şi Hirvonen sunt la egalitate de puncte.

Din punct de vedere teoretic, Hirvornen şi Ford nu au nicio şansă la cele două titluri mondiale din acest an. În calendar urmează Spania şi Ford nu doar că nu are nicio şansă in faţa piloţilor Citroën, dar vor fi bătuţi şi de Dani Sordo, dacă nu chiar şi de Kris Meeke, iar în Anglia, ţinând cont de evoluţia pe macadam de până acum, Ford şi Hirvonen nu au nicio şansă cu Loeb şi Ogier în formă. Aşa că eu pariez pe Loeb şi Citroën şi anul acesta. Mai ales că cei de la Ford după ce au folosit ordine de echipă în Australia şi Franţa nu s-au gândit să-l ajute pe Hirvonen şi în Power Stage. Ok, în Australia au scăpat asta din vedere, dar în Franţa un punct l-ar fi ajutat acum pe Hirvonen să fie lider la general. Şi, să nu uitam, Loeb l-a bătut o dată pe Hirvonen cu un punct avans. Stupid.

Marele învins este însă Ogier. Dacă ar fi speculat în favoarea sa toate problemele lui Loeb acum ar fi fost lider cu 25 de puncte avans şi problema titlului s-ar fi pus altfel în cadrul echipei. De-a lungul timpului s-a văzut că nu este deloc uşor să fi colegul lui Loeb. Ogier a fost insă cel care a rezistat cel mai bine acestei presiuni. În loc să se plângă de faptul că echipa îl favorizează pe Loeb, mai bine ar fi terminat în Australia, o cursă extrem de importantă care ar fi putut intoarce totul in favoarea sa. Ogier, spre deosebire de Loeb, nu reuşeşte înca să se concetreze la maximum atunci când e cu adevărat nevoie. A demonstrat că poate în Franţa, unde un al doilea eşec consecutiv ar fi fost o tragedie, dar a pierdut duelul în echipa cu Loeb, care atunci când situaţia este la limită merge impecabil.
Nu cred că Ogier ar trebui să plece la Ford sau Volkswagen. Cel puţin nu anul viitor. Mini pare o opţiune mai bună acum, dar cred că cel mai bine pentru el ar fi să rămână la Citroën.

Pagini: 1 2 3

Citește și...


Comentarii
Inchide