Formula 1 cu ştergătoare?

Conceptul de open cockpit începe să dispară din motorsport. FIA se gândeşte să renunţe la acest concept şi în Formula 1.

Monoposturile de Formula 1 au devenit extrem de sigure în ultima vreme. Cu toate acestea cercetările în domeniul creşterii gradului de securitate oferit continuă. Totuşi conceptul de "open cockpit" îi expune pe piloţi unui anumit grad de risc. Lucru demonstrat de accidentul lui Felipe Massa din 2009 din marele premiu al Ungariei. FIA Institute testează în acest moment soluţii pentru a se ajunge la un cockpit închis în F1. După adoptarea acestei soluţii constructive şi în cursele de anduranţă, lucru observat recent la Le Mans unde Audi şi Peugeot au renunţat la prototipurile deschise, se pare că şi Formula 1 se apropie de un astfel de deznodământ. După cum se poate observa în filmul prezentat de FIA, cupola menită a proteja pilotul rezistă la impactul cu o roată de F1 care are în momentul impactului 225 km/h. Pentru moment vorbim despre o cupolă împrumutată din aviaţie, FIA dorind să vadă dacă materialul din care este realizată poate fi utilizat şi în Formula 1.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.