27 Martie în istoria automobilistică

Autor: Cosmin Iordache 27 mart. 2010 Știri auto
27 Martie în istoria automobilistică

27 Martie 1863 – Sir
Frederick Henry Royce se naşte în Alwalton, lângă Peterborough,
fiul lui James şi Mary Royce. Debutul său în domeniul tehnicii s-a
consemnat în 1878, când s-a angajat la Great Northern Railway.
Propria companie F.H. Royce Company a fondat-o în 1884 şi avea ca
obiect de activitate producerea de componente electrice.

Prima experienţă în industria auto a avut-o în
1901 atunci când şi-a cumpărat primul său automobil, Decauville,
dar nu a fost mulţumit de performanţele acestuia şi s-a hotărât să
îi aducă propriile îmbunătăţiri. Imediat a mai construit două
modele pe care le-a denumit Royces. Una dintre ele i-a fost
prezentat şi lui Charles Rolls, cel care avea să îi devină partener
în fondarea celei mai prestigioase mărci de automobile din
lume.

Primul model Rolls Royce, 10 hp, a apărut în
1904 şi a fost prezentat la Salonul de la Paris din acelaşi an. În
cadrul acestei entităţi, Royce era inginerul şi cel care coordona
producţia, iar Rolls se ocupa de partea de vânzări. Henry Royce a
murit în 1933, anul în care a apărut primul Bentley construit de
Rolls-Royce. Se spune că pe patul de spital britanicul a desenat un
tip de amortizor pentru modelul Bentley construit în premieră.


27 Martie 1952 – Fondatorul
Toyota, Kiichiro Toyoda, moare în această zi. Toyoda se trăgea
dintr-o familie de inventatori, tatăl său, Sakichi Toyoda, fiind
considerat un fel de Thomas Edison al Japoniei pentru inovaţiile
tehnice. Familia deţinea compania Toyoda Loom Works care producea
utilaje textile, dar în 1937 Kiichiro s-a decis să înfiinţeze şi o
divizie auto. Astfel a apărut Toyota Motor Corporation. Înlocuirea
„d”-ului din denumire cu un „t” a venit ca urmare a faptului că
Toyota este mai uşor de scris în caractere japoneze, decât
titulatura originală.

Paradoxal Toyota, companie care a detronat General Motors, a
pornit tocmai având ca inspiraţie industria americană. Primul
automobil AA se spune că era chiar o copie fidelă, sau un omagiu,
adus unui Chevrolet sedan. Fondatorul s-a retras însă de la
compania sa în 1950, fiind nemulţumit că nu poate ridica vânzările
la nivelul aşteptat. În locul său a venit vărul Eiji Toyoda, cel
care a adus consacrarea Toyota şi, totodată, cel care a înfiinţat
Lexus.

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide