Bătaie pe șoferii de camion din Europa: Este nevoie de 400.000 de șoferi, iar Marea Britanie are nevoie de alți 100.000

Autor: Cristian Agatie 03 sept. 2021 Știri auto

Este bătaie pe șoferii de camion din Europa, în condițiile în care deficitul de șoferi este estimat la 400.000 în Uniunea Europeană. Marea Britanie caută, la rândul său, să angajeze 100.000 de șoferi, ceea ce mărește și mai mult presiunea pe șoferii europeni.

Intră în Galeria FOTO

Marea Britanie se confruntă cu un de­ficit de şoferi de camion pe care com­paniile de transport îl pun pe sea­ma pandemiei, dar şi Brexitului. Acestea cer guvernului ca regle­men­tările privind imigraţia să fie mo­di­ficate, astfel încât şoferii din UE să se poată întoarce. Guvernul susţine însă că industria transporturilor şi re­tail­erii trebuie să pregătească noi şoferi britanici.

Unul dintre cele mai mari grupuri de lobby din UK a reacţionat, arătând că investiţiile în muncitori locali nu vor soluţiona penuriile de forţă de muncă pe termen scurt, notează The Guardian. Institute of Directors a cerut in­tro­du­cerea de vize noi, flexibile, care să per­mită muncitorilor străini să aco­pere roluri cruciale, în special de şoferi de camion, în urma unui exod al aces­to­ra datorat coronavirusului şi Brexitului.

Bătaie pe șoferii de camion din Europa: De câți șoferi este nevoie urgent?

Marea Britanie nu este singura ţară care se confruntă cu o criză de şoferi de camion. Europa înre­gis­trea­ză un deficit estimat la 400.000 de şoferi. Însă nicio altă ţară nu resimte dublul impact suferit de Marea Britanie: al pandemiei şi Brexitului, scrie Aditya Chakrabortty, editorialist, The Guardian.

Această combinaţie a dus la un miniexod al muncitorilor est-europeni din Marea Britanie: mai mult de unul din patru muncitori bulgari şi români au plecat de la începutul anului 2020. Marea Britanie se confruntă în prezent cu o penurie de 100.000 de şoferi, dintr-un total pre-pandemic de aproximativ 600.000, potrivit BBC.

Mulţi şoferi europeni s-au întors în ţările de origine sau au decis să muncească în alte sectoare. În plus, birocraţia suplimentară generată de Brexit a jucat la rândul său un rol în decizia acestora de a nu se mai întoarce în UK.

S-au produs de asemenea modificări fiscale, devenind mai costisitor pentru şoferii din Europa să lucreze sau să fie angajaţi în UK. Companiile de transport vor de asemenea condiţii mai bune pentru şoferi în general şi recunoaşterea faptului că aceştia sunt o parte crucială a economiei.

Citește și…

Urmărește Promotor.ro pe Google News


Cristian Agatie
După o experiență scurtă în presa generalistă și radio, a intrat în presa auto „din oportunism” în 1994, la revista Autoturism a Automobil Clubului Român, și a rămas „din convingere” din 2008, la Auto Bild, un nou proiect demarat în România de Axel Springer în colaborare cu Edipresse. Absolvent ... citește mai mult

Comentarii
Inchide