BMW 3.0 CSL vine într-o ediție limitată de 50 de unități. Are 560 CP și cutie de viteze manuală

Autor: Marius Vișan acum 6 zile Știri auto

Celebrările spectaculoase pentru cea de-a 50-a aniversare a diviziei BMW M se apropie de final, iar constructorul auto prezintă cele mai importante noutăți.

Cu noul BMW 3.0 CSL, BMW aduce un omagiu legendarului „Batmobile”, primul proiect de succes al departamentului de curse al BMW Motorsport GmbH. Noul automobil se bazează pe cel mai puternic BMW M4 din prezent.

BMW 3.0 CSL va fi produs într-o ediţie limitată. Pentru a aniversa jumătate de secol în vânzare vor intra exact 50 de unități numerotate consecutiv. Producţia tuturor automobilelor va dura aproximativ trei luni. O echipă de 30 de tehnicieni este responsabilă de configurarea şi asamblarea automobilelor. Datorită complexităţii proceselor din fabrică, fiecare BMW 3.0 CSL trece prin opt cicluri de asamblare la tot atâtea staţii de producţie, procedură care durează până la 10 zile în total.

BMW 3.0 CSL are un motor ce oferă o putere maximă de 412 kW/560 CP

Versiunea sistemului de propulsie cu tehnologie M TwinPower Turbo, care a fost dezvoltată suplimentar exclusiv pentru BMW 3.0 CSL, oferă o putere maximă de 412 kW/560 CP. Noul record pentru modelele cu şase cilindri în linie de la BMW M GmbH cu omologare rutieră susţine statutul special al automobilului. Motorul său dezvoltă un cuplu maxim de 550 Nm şi se remarcă cu o livrare liniară a puterii până la o turaţie maximă de 7.200 rpm.

Motorul cu şase cilindri în linie este cuplat cu o cutie de viteze manuală cu şase trepte, ale cărei etajare şi raporturi se potrivesc în mod ideal cu caracteristicile de performanţă.

Cursa de schimbare a vitezelor definită cu precizie permite schimbarea rapidă şi precisă a treptelor. Mânerul schimbătorului de viteze realizat exclusiv pentru BMW 3.0 CSL foloseşte un design rafinat. Prin suprafaţa albă, diagrama gravată a schimbătorului de viteze şi numărul 50, aminteşte de începuturile BMW M GmbH din anii 1970. Un element de tehnologie modernă este asistentul de schimbare a vitezelor, care foloseşte un control al vitezei de conectare pentru a asigura cuplarea fără patinare a ambreiajului după downshifting la frânarea în viraje. Poate fi activat sau dezactivat de către conducător.

În mod tradiţional, cuplul motor este transmis prin intermediul roţilor spate

Pentru o utilizare la limită pe circuit, conducătorul se bazează pe liniară tipică M a forţelor de acceleraţie laterală pentru a pilota automobilul prin viraje cu manevre de derapaje controlate. Diferenţialul M activ din transmisia de pe puntea spate asigură şi o dinamică superioară.

Dacă este necesar, previne compensarea cuplului între roţile spate şi, în acelaşi timp, creează în mod continuu şi variabil un efect de blocare de până la 100%. Diferenţialul M activ este legat de DSC (controlul dinamic al stabilităţii) şi îşi ajustează cu precizie efectul de blocare la situaţia de condus respectivă. De exemplu, tracţiunea este optimizată pe drumuri cu valori diferite de frecare pentru roţile spate dreapta şi stânga. Atunci când se accelerează dinamic din curbe, conducătorul primeşte un feedback vizibil cu privire la potenţialul de aderenţă pe roţile spate şi astfel poate doza în mod optim utilizarea pedalei de acceleraţie.

Tehnologie de suspensie adaptată exclusiv fiecărui model, inclusiv sistemul de frânare M carbon ceramic şi M Traction Control

Şi în configuraţia tehnologiei de suspensie, tehnologia de ultimă generaţie a fost combinată cu o metodologie de armonizare a tuturor componentelor care s-a maturizat de-a lungul a cinci decenii. Componentele suspensiei utilizate la BMW 3.0 CSL reprezintă vârful de lance al dezvoltării maşinilor sport de înaltă performanţă de către BMW M GmbH: o punte faţă cu dublu braţ transversal şi o punte spate cu suspensie multibraţ cu design specific M, o suspensie M adaptivă, cu amortizoare controlate electronic, direcţie electromecanică M Servotronic cu raport variabil si sistem de frânare M carbon ceramic cu curbe caracteristice reglabile.

În interiorul lui BMW 3.0 CSL se remarcă utilizarea carbonului. În loc de scaune suplimentare, partea din spate oferă un compartiment de depozitare cu două compartimente integrate pentru căşti. Decoraţia CFRP a panourilor uşilor şi izolaţia acustică redusă contribuie, de asemenea, la un stil extrem de sportiv. Conducătorul şi pasagerul din faţă stau pe scaunele-scoică M Carbon integrale, un alt element spectaculos. Conexiunile diagonale dintre suprafaţa scaunului şi spătar amintesc de principiul de construcţie al scaunelor uşoare prezente la modelul istoric. Înălţimea şi înclinarea scaunului pot fi reglate exclusiv într-un atelier printr-o legătură cu şuruburi în trei trepte. Poziţia longitudinală poate fi variată manual folosind o pârghie de la limita frontală a scaunului. În plus, scaunele-scoică M Carbon integrale oferă inserţii detaşabile pentru tetiere.

Mai mult decât atât, interiorul BMW 3.0 CSL se prezintă ca un cockpit de maşină sport, purist şi exclusivist. Suprafeţele scaunelor din Alcantara neagră şi centurile de siguranţă M sunt combinate cu un volan M Alcantara, o căptuşeală antracit a plafonului şi suprafeţe din Alcantara neagră şi carbon mat.

Cusăturile contrastante şi alte accente în alb corespund vopselei exterioare a BMW 3.0 CSL, ale cărei inscripţii de modelului sunt gravate atât în ornamentele pragurilor, cât şi pe suprafeţele scaunelor. Mânerul alb al schimbătorului de viteze simbolizează forma clasică de interacţiune între conducător şi automobil la schimbarea vitezei. Butonul roşu de pornire/oprire şi butoanele M roşii de pe volan sunt disponibile pentru activarea motorului şi pentru acces direct la configuraţia generală a automobilului. Decoraţiile interioare mate cu finisaj din fibră de carbon au o numerotare secvenţială pentru fiecare dintre cele 50 de unităţi disponibile.

Urmărește Promotor.ro pe Google News

Sursa foto: BMW


Marius Vișan
Marius Vișan
Marius Vișan a poposit în lumea auto în anul 2015, însă cu jurnalismul online este familiarizat încă din anul 2006 când a început cursurile Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării. Contactul cu mașinile l-a luat la vârsta de 18 ani, odată cu obținerea permisului auto. Pasiunea ... citește mai mult

Comentarii
Inchide