BMW oprește producția din Rusia și exporturile de mașini către piața din această țară

Autor: Mihai Morcovescu 03 mart. 2022 Știri auto

Oficialii de la BMW au anunțat că vor opri producția de automobile la fabrica pe care o deține în Rusia pe fondul războiului din Ucraina. În același timp, bavarezii va suspenda și livrările de mașini și de componente către piața din această țară.

Cele mai populare modele BMW în Rusia sunt Seria 5, X5, X6 și X7

INTRĂ ÎN GALERIA FOTO

Tot mai multe companii din industria auto au închis uzinele din Rusia sau au suspendat vânzările. Decizia vine ca urmare a sancțiunilor economice și financiare impuse Moscovei de către UE și SUA.

Volvo a fost primul constructor european care a oprit livrările de autoturisme către Rusia. Avum a venit rândul celor de la BMW să ia această decizie în contextul invadării Ucrainei de forțele armate ruse.

Spre deosebire de scandinavi, producătorul din Munchen deține și o fabrică în Rusia, la Kaliningrad. Acolo, compania rusească Avtotor asamblează unele modele BMW, care sunt aduse din Germania sub forma unor kit-uri SKD (n.n. – „semi-knocked-down”. Este vorba despre cele mai bine vândute modele în Rusia, și anume Seria 5, X5, X6 și X7.

Avtotor avea semnat un parteneriat cu BMW, care era valabil până în 2028. Rușii colaborează și cu Kia și cu Hyundai. Anterior, General Motors asambla la Kaliningrad modele precum Cadillac Escalade și Hummer H2. Colaborarea s-a încheiat, însă, în 2015.

„Condamnăm agresiunea comisă împotriva Ucrainei și urmărim evenimentele cu îngrijorare și consternare”, a declarat un purtător de cuvânt BMW pentru publicația The Wall Street Journal.

După declanșarea războiului din Ucraina, mai mulți constructori au anunțat că nu vor mai livra mașini în Rusia. Este vorba despre General Motors, Volvo, Ford, Jaguar Land Rover și Aston Martin.

Sursa: Motor1

Urmărește Promotor.ro pe Google News

Sursa foto: BMW


Mihai Morcovescu
Mihai Morcovescu
Sunt ziarist cu o experiență de peste 20 de ani în presa sportivă și auto din România, atât în print, cât și în online. Am scris de-a lungul timpului la Agerpres, Sport XXI, Jurnalul Național, Gazeta Sporturilor, ProSport, Autocar, AutoMotorsiSport.ro, Auto.ro, etc. De asemenea, am făcut ... citește mai mult

Comentarii
Inchide