Ce amendă riști dacă ești prins de poliție cu un cârlig de remorcare, dar nu tractezi nimic?

Autor: Radu Țuțulan 15 mai 2024 Știri auto
Ce amendă riști dacă ești prins de poliție cu un cârlig de remorcare, dar nu tractezi nimic?

Sunt multe state în care e interzis să circuli cu un sistem de tractare atașat de mașină, fără a avea remorca sau rulota cuplate. Dar, ce amendă riști în România dacă ești prins de poliție cu un cârlig de remorcare, dar nu tractezi nimic?

Discuțiile referitoare la montarea unui cârlig de tractare a împărțit șoferii, în general, în două tabere.

Unii consideră că acesta te protejează în cazul unui impact din spate. Alții sunt de părere că daunele produse celui care te lovește sunt excesive.

Este legal să montezi un cârlig de remorcare?

Conform legii, pentru a monta un cârlig de remorcare  pe vehicul trebuie respectate următoarele reguli

  • elementele care compun dispozitivul de cuplare sunt omologate şi compatibile;
  • ansamblul de vehicule poate realiza raza minimă de virare a autovehiculului trăgător;
  • dimensiunile ansamblului de vehicule nu depășesc limitele prevăzute de lege;
  • elementele de cuplare ale echipamentelor de frânare, de iluminare şi semnalizare luminoasă sunt compatibile;
  • vehiculele care compun ansamblul nu se ating la trecerea peste denivelări, la efectuarea virajelor sau la schimbarea direcției de mers.

Ce amendă riști când circuli cu un cârlig de remorcare dar nu tractezi nimic?

Sunt țări din Uniunea Europeană care nu permit folosirea unui cârlig de remorcare dacă autoturismul nu tractează o remorcă.

Din acest motiv, unii producători auto au conceput sisteme de tractare retractabile în mod electric. Iar alte vehicule au un sistem facil de detașare a cuiului.

Este util atunci când ai de transportat o mobilă, niște paleți, materiale de construcție, orice. Plus că, mulți se gândesc că te protejează dacă intră unul în spatele tău. La noi, nu prea se pune accent pe chestia asta. Dar, în afară, dacă te-a prins cu cârlig și nu tractezi, îți iei amendă pe chestia asta”, arată cei de la 99Vehicles într-un clip postat pe Youtube.

În România, legea nu obligă șoferii să detașeze sistemul de remorcare atunci când nu tractează o remorcă sau rulotă.

Astfel, nu riști nicio amendă dacă circuli cu un cârlig de remorcare atașat, dar nu tractezi nimic. Și nici nu poți fi pus să plătești daunele celeilalte mașini în cazul în care ești lovit în spate de un alt șofer.

Ce remorci și rulote pot fi tractate cu permis Categoria B

Șoferii carea au permis de conducere Categoria B sunt împărțite în trei categorii:

  • remorcă ușoară cu o masă maximă autorizată de până la 750 de kg:
    • nu este obligatoriu să aibă sistem de frânare propriu și nici amortizoare;
    • trebuie să fie dotată cu elemente de semnalizare;
  • remorcă de categorie medie, cu o masă maximă autorizată de până la 3.500 kg:
    • trebuie să fie dotată cu frână de staționare și sistem de frânare acționat prin inerție;
  • remorcă de categorie mare, cu masă maximă autorizată de peste 3.500 kg
    • trebuie să aibă sistem de frânare;
    • sistemul de frânare să fie acționat de frâna autovehiculului trăgător.

Pentru a tracta o remorcă de categorie medie sau mare, este nevoie de obținerea categoriei B extins.

Poți tracta o rulotă cu permis Categoria B?

Conform Codului Rutier, posesorii unui permis Categoria B, pentru vehicule de până în 3.5 tone, au dreptul să tracteze o rulotă. Dar, greutatea acesteia nu trebuie să depășească 750 de kilograme. Iar întregul ansamblu nu trebuie să depășească 3.500 de kilograme.

Există și posibilitatea de a tracta rulote sau remorci mai grele, dar masa întregului ansamblu să fie sub 4.250 kg. Însă pentru asta trebuie urmat un curs de pregătire (nu e nevoie de o categorie aparte de permis).

În cazul în care masa totală a ansamblului depășește 4.250 kg, atunci șoferul trebuie să obțină Categoria BE de permis.

Urmărește Promotor.ro pe Google News

Sursa foto: ProMotor


Radu Țuțulan
Radu Țuțulan
Radu Țuțulan este licențiat în Științe Politice, fiind absolvent al Școlii Naționale de Științe Politice și Administrative (SNSPA). Primii pași în jurnalism i-a făcut în 2005, când încă nu terminase liceul. S-a angajat întâi la o micuță redacție de știri tv din București, au ... citește mai mult

Comentarii
Inchide