Ce se întâmplă dacă ai rămas fără benzină sau motorină? Avarii care pot să apară din această cauză

Autor: Radu Țuțulan 25 oct. 2023 Știri auto

Oricui i se poate întâmpla ca, din neatenție sau grabă, să uite să realimenteze mașina. Din păcate, în cazul în care ai rămas fără benzină sau motorină, în mers, pot să apară o serie de avarii.

Inventatorul austriac Siegfried Marcus a realizat, în 1870, primul vehicul propulsat cu un motor pe benzină. Iar în 1897, inventatorul și inginerul mecanic german Rudolf Diesel a creat cu succes primul prototip de motor propulsat de motorină.

Astfel, au luat naștere motoarele termice, montate astăzi pe majoritatea autovehiculelor. Autonomia acestora s-a îmbunătățit considerabil în ultimii aproape 150 de ani. Dar, în continuare rezervoarele mașinilor au o capacitate limitată. Astfel că șoferii trebuie permanent să fie atenți să nu rămână fără benzină sau motorină.

Ce se întâmplă când ai rămas fără benzină sau motorină?

La mașinile moderne este foarte improbabil să rămâi, pe neașteptate, fără combustibil. Calculatorul de bord estimează destul de corect câți kilometri mai poți parcurge până se golește rezervorul.

În general, când mai ai benzină sau motorină pentru a parcurge 50-60 de kilometri, se aprinde martorul de bord. Acesta e însoțit și de un semnal sonor. Iar la unele mașini scrie inclusiv pe display că trebuie să realimentezi cât mai repede”, a explicat pentru ProMotor mecanicul Robert Marin.

Dar pot fi situații când nu observi aceste avertizări sau efectiv nu ai de unde să realimentezi. Astfel, mergi cu mașina până când epuizezi ultimii vapori de combustibil din rezervor.

O să observi că mașina începe să dea rateuri. Începe să vibreze motorul, fiindcă nu mai ajunge suficient carburant în camera de ardere. Și apoi se va opri de tot motorul. Când se întâmplă asta în mers, trebuie să tragi mașina pe marginea drumului, fără a încerca să repornești motorul”, a mai explicat mecanicul.

Ce avarii pot să apară dacă rămâi fără combustibil

La mașinile cu motor pe benzină, într-o astfel de situație se poate arde pompa de combustibil. La cele diesel, poate intra aer în sistemul de ardere și pe circuit.

La mașinile mai vechi era o problemă dacă rămâneai fără benzină, pentru că se putea arde pompa de combustibil. Și la cele noi există riscul acesta, dacă încerci de prea multe ori să repornești motorul. La diesel, în schimb, problema e poate să intre aer pe circuit. Și atunci e posibil să fie nevoie de echipament special, pentru a-i face o aerisire înainte de a reporni mașina”, mai spune Robert Marin.

Pentru a evita astfel de situații, este indicat să realimentăm când mai avem un sfert de rezervor. Sau să avem în portbagaj, mereu, o rezervă de câțiva litri de benzină sau motorină, într-un recipient special.

Urmărește Promotor.ro pe Google News

Sursa foto: ProMotor


Radu Țuțulan
Radu Țuțulan
Radu Țuțulan este licențiat în Științe Politice, fiind absolvent al Școlii Naționale de Științe Politice și Administrative (SNSPA). Primii pași în jurnalism i-a făcut în 2005, când încă nu terminase liceul. S-a angajat întâi la o micuță redacție de știri tv din București, au ... citește mai mult

Comentarii
Inchide