Jumătate dintre europeni intenţionează să cumpere maşini electrice în următorii doi ani

Autor: Marius Vișan acum 9 luni Știri auto
Jumătate dintre europeni intenţionează să cumpere maşini electrice în următorii doi ani

Peste jumătate dintre europeni şi toţi managerii de flote auto din Europa intenţionează să cumpere maşini electrice în următorii doi ani. Acestea sunt rezultatele sondajului e-Readiness Report 2021, realizat de departamentul de strategie globală din reţeaua PwC.

Rezultatele studiului arată că interesul pentru vehicule electrice este în creştere în Europa, 55% dintre consumatori şi 100% dintre managerii de flote declarându-şi intenţia de a cumpăra un astfel de vehicul în următorii doi ani, scrie Mediafax.ro.

„În ultimii ani consumatorii din Europa au început să devină din ce în ce mai preocupaţi de protejarea mediului ceea ce a dus şi la creşterea interesului pentru maşinile nepoluante. Astfel, piaţa auto are şanse să se redreseze, după criza sanitară, şi printr-o orientare mai mare către vehiculele electrice, mai ales că multe state susţin achiziţia de maşini electrice şi hibride prin stimulente financiare care ajung să reprezinte până la o treime din preţul de vânzare cu amănuntul al acestora pe unele pieţe”, a explicat Daniel Anghel, Partener, Lider pentru industria auto, PwC România.

Autoritățile din România sprijină cumpărarea autovehiculelor nepoluante prin programul Rabla Plus

Autorităţile din România vor să sprijine cumpărarea autovehiculelor nepoluante. Se acordă bonusuri pentru vehicule 100% electrice sau hibrid cu tehnologia Plug-in.

Pentru cei care optează pentru o mașină 100% electrică sau hibrid Plug-in, Programul RABLA Plus oferă două tipuri de tichete. Un eco-tichet de 20.000 de lei pentru achiziția unui autoturism nou hibrid Plug-in cu emisii de CO2 mai mici sau egale cu 50g/km în regim WLTP. Mai există un eco-tichet de 45.000 de lei pentru achiziția unei mașini 100% electrice.

Principalii factori menţionaţi de cei chestionaţi pentru alegerea unei maşini electrice sunt economia de combustibil, impactul asupra mediului şi posibilitatea de a încărca maşina acasă.

Printre argumentele contra se numără timpul de încărcare şi lipsa infrastructurii publice de încărcare.

La studiu au participat peste 4.000 de consumatori şi 103 corporaţii de dimensiuni medii şi mari cu flote de vehicule de peste 100 de unităţi.


Sursa foto: ProMotor


Marius Vișan
Marius Vișan
Marius Vișan a poposit în lumea auto în anul 2015, însă cu jurnalismul online este familiarizat încă din anul 2006, când a început cursurile Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării. Contactul cu mașinile l-a luat la vârsta de 18 ani, odată cu obținerea permisului auto. Pasiunea ... citește mai mult

Comentarii
Inchide