Cât valorează cel mai exotic cadou primit de Nicolae Ceaușescu? Mașina asta pare a fi blestemată

Autor: Marius Vișan acum 1 an Știri auto

Limuzina Paykan Hillman-Hunter (1974), din colecția lui Nicolae Ceaușescu este scoasă la vânzare de către Casa de licitații Artmar.

Este vorba de mașina primită cadou de fostul dictator român de la șahul Mohammad Reza Pahlavi, cu prilejul alegerii lui Nicolae Ceaușescu drept Președinte al R.S.R.. Mașina deține certificat RAPPS.

Prețul de pornire este de 4.000 de euro. Mașina se vinde în cadrul „All-Star Game”, Licitația de Eleganță, care va avea loc în data de 27 mai 2021.

Mașina asta pare a fi blestemată

Asta pentru că în urmă cu câțiva ani s-a mai încercat vânzarea ei, tot pentru aceeași sumă, însă fără succes.

Limuzina Paykan Hillman-Hunter din 1974 atinge o viteză maximă constructivă de 145 km/h, are motor în 4 cilindri în linie de 1.496 cmc, 54 CP, transmisie manuală cu 4 trepte. Conform descrierii de pe site, mașina se află într-o stare excelentă, aceasta putând rula oricând pe șosea.

Intră în GALERIA FOTO

Hillman este una dintre cele mai vechi mărci de auto-moto-velo din Marea Britanie

Avându-și originile în Coventry, William Hillman a patentat modele de biciclete precum Ariel (1870) și Kangaroo (1885), devenind, până la sfârșitul secolului al XIX-lea, milionar. Ambiția de a construi automobile s-a materializat prin înființarea Hillman Motor Car Company în 1907.

Odată cu începerea războiului, Hillman s-a orientat către producția de automobile mai mici. După retragerea lui William Hillman, compania a fost preluată de Humber, preluată la rândul ei de Rootes. În anii de după război, Hillman a rămas o marcă importantă în Marea Britanie, în segmentul mașinilor de familie.

Odată cu preluarea de către Chrysler, în 1967, cel mai de succes model al mărcii, Hunter, a fost lansat. Hunter a fost, de fapt, o platformă pe baza căreia s-au construit nenumărate modele: Arrow, Sunbeam, Hunter, Vogue, Sceptre sunt câteva dintre numele sub care Chrysler a promovat micuțul automobil britanic.

O nouă pagină în istoria mașinii avea să fie scrisă începând cu mijlocul anilor ‘60

Î timp de Chrysler prelua compania britanică, industria de mașini iraniană se dezvolta pe baza celui mai celebru model Hillman-Hunter.

După încercări eșuate de a construi modele Fiat, Compania Națională Iraniană (ulterior transformată în Iran Khodro), fondată în 1962, producea în cursul anului 1967 primul ei model, Paikan, produs sub licența Hillman.

Modelul avea să revoluționeze proaspăta industrie automobilistică, longevitatea modelului Paykan fiind unică, mașina fiind construită mai bine de 30 de ani – până în 2005. Capacitatea fabricii din Teheran era una însemnată, căci, la scurt timp după lansarea primelor două modele din cursul anului 1967 – Delux și Standard, fabrica introducea în linia de producție Paykan Pickup și Taxi.

Paykan este o marcă iconică pentru întreaga industrie iraniană

Până în 1972, celor patru modele aveau să li se alăture încă două, Automatic și GT. În doar câțiva ani de la producție, piața iraniană a fost acaparată de modelele Paykan, și, chiar dacă fabrica producea doar caroseria și finisajele – motorul fiind importat – producția a continuat într-un trend continuu, ascendent.

Începând cu 1978, după preluarea companiei mamă Rootes de către Peugeot, fabrica devine relativ independentă, producându-și de acum și motoarele. Simbol național, Paykan devine iconică pentru întreaga industrie iraniană, fiind, în 1974, un cadou propice proaspătului președinte al Republicii Socialiste România.


Sursa foto: Artmar


Marius Vișan
Marius Vișan
Marius Vișan a poposit în lumea auto în anul 2015, însă cu jurnalismul online este familiarizat încă din anul 2006, când a început cursurile Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării. Contactul cu mașinile l-a luat la vârsta de 18 ani, odată cu obținerea permisului auto. Pasiunea ... citește mai mult

Comentarii
Inchide