Mariana Ioniță va fi schimbată de la conducerea CNAIR. Numeroase proiecte au fost deblocate în mandatul ei

Autor: Promotor 22 sept. 2021 Știri auto
Mariana Ioniță va fi schimbată de la conducerea CNAIR. Numeroase proiecte au fost deblocate în mandatul ei

Mariana Ioniță va fi schimbată de la conducerea CNAIR. Numeroase proiecte au fost deblocate în timpul mandatul acesteia, care a început în 2020, pe vremea guvernului Orban.

După demisiile miniștrilor din USR+, inclusiv a lui Cătălin Drulă de la Transporturi, Guvernul a început o adevărat asediu asupra instituțiilor din subordine. Premierul Florin Cîțu a schimbat deja Consiliul de Administrație al CNAIR, iar acum o va schimba și pe Mariana Ioniță de la conducerea companiei de autostrăzi, au anunțat surse apropiate de CNAIR pentru Hotnews.

Mariana Ioniță a fost numit director general în februarie 2020, pe vremea Guvernului condus de Ludovic Orban. În mandatul ei numeroase lucrări au fost deblocate, iar implementarea unor proiecte a fost accelerată. În același timp, instituția a evoluat mult pe partea de transparență, dar și deschidere față de asociațiile din societatea civilă. La schimbarea guvernelor Ioniță a fost păstrată în funcție și pe perioada mandatului lui Cătălin Drulă la Transporturi.

Potrivit acestor surse, la șefia CNAIR ar urma să fie numit Cristian Pistol, numit recent șef al CA al CNAIR și consilier al premierului Florin Cîțu pe probleme de infrastructură.

Mariana Ioniță, schimbată de la conducerea CNAIR. Ce proiecte de infrastructură a inaugurat

În timpul mandatului Marianei Ioniță au fost inaugurați 60 de kilometri de autostradă în 2020, iar în 2021 au șanse mari de deschidere alți circa 78 de kilometri de autostradă sau drum expres. În prima categorie intră A3 Biharia – Borș – 5,3 km; A3 Iernut – Chețani – 18 km (17km + 1 km nod Chețani); A7 VO Bacău – 16 km; A10 Sebeș – Turda Lot 1 – 15 km (din 17 km) și A3 Râșnov – Cristian – 6,3 km (+3,5 km drum de legătură). Rămân de inaugurat în 2021 A10 Sebeș – Turda, Lot 2 – 24 km (+5 km de autostradă ce nu pot fi folosiți în prezent), A3 Ungheni – Târgu Mureș – 9 km (4,5 km autostradă + 4,5 km drum de legătură cu patru benzi și separator) și DX12 Craiova – Pitești, Lot 2 – 40 km.

În plus, au fost demarate lucrări pe noi șantiere de autostradă sau drum expres: A1 Sibiu Pitești, Lotul 1 (13 km) și Lotul 5 (30km), circa 42 de km de autostradă din A3 de la Nădășelu la Poarta Sălajului, 32 de kilometri din DX12 (Lotul 3), circa 50 de kilometri din Autostrada de Centură a Capitalei A0 Sud, drumul expres Brăila – Galați (10km) sau drumul expres de legătură cu Vama Giurgiu (5km).

Proiecte de infrastructură nou lansate, dar și eșecuri

Printre proiectele care au fost lansate în perioada mandatului Marianei Ioniță amintim Autostrada „Unirii” A8 Tg. Neamț – Iași, Autostrada „Moldovei” A7, proiectarea autostrăzii A3 Ploiești – Comarnic – Brașov, contractarea majorității tronsoanelor de pe Autostrada de Centură A0 Nord a Capitalei, studii de fezabilitate și proiectare pe mai multe drumuri expres sau de mare viteză (București – Alexandria, Craiova – Tg. Jiu, Brăila – Tulcea – Constanța, București – Târgoviște ș.a.).

De asemenea, au fost deblocate unele proiecte importante cum ar fi drumurile de legătură ale Podului peste Dunăre de la Brăila (fără de care Podul ar fi rămas un „muzeu”), tronsonul lipsă cu tuneluri de pe A1 Lugoj – Deva, pasajul de la Domnești sau tronsonul de autostradă Chețani – Câmpia Turzii.

Nu toate proiectele s-au desfășurat corespunzător, însă, și acestea merită menționate. Astfel, majoritatea tronsoanelor din Autostrada „Moldovei” A7 încă nu au fost scoase la licitație, deși ele erau promise încă din primăvară, Studiul de Fezabilitate pentru Autostrada „Unirii” A8 Tg. Mureș – Tg. Neamț nu a fost încă recepționat de către CNAIR, iar secțiunile montane ale autostrăzii A1 Sibiu – Pitești tot nu au fost contractate încă, după licitații prelungite și contestații peste contestații.


Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide