Mașinile diesel și pe benzină, interzise complet în Europa din 2040?

Autor: Cristian Agatie 16 ian. 2020 Știri auto
Mașinile diesel și pe benzină, interzise complet în Europa din 2040?

Mașinile diesel și pe benzină ar putea fi interzise complet la comercializarea în Europa din 2040. Prevederea apare într-un proiect de rezoluție a Parlamentului European asupra inițiativei „Green Deal” a Comisiei Europene, care prevede schimbări drastice în sectorul transporturilor.

Potrivit documentului, „Parlamentul European așteaptă propuneri din partea Comisiei Europene pentru introducerea unor norme de poluare mai stricte pentru autovehicule (Euro 7), astfel ca din 2025 direcția să fie clară spre mobilitatea cu emisii zero”. De asemenea, solicită Comisiei să elaboreze metodologii clare pentru estimarea ciclurilor de viață ale mașinilor.

Cea mai importantă parte a documentului (din punctul nostru de vedere) este reamintirea rezultatelor studiului numit „O planetă curată pentru toți: O viziune strategică pe termen lung pentru o economie prosperă, modernă, competitivă și neutră din punct de vedere a emisiilor de carbon”. Potrivit acestuia, toate mașinile noi comercializate pe piața europeană după 2040 vor trebui să aibă emisii zero, astfel încât în 2050 să poată fie atins obiectivul neutralității climatice.

Rezoluția este un instrument legislativ fără putere de lege, dar care pune presiune politică pe celelalte instituții europene pentru crearea unui cadrul legislativ și politic care să accelereze atingerea țelului neutralității climatice. Chiar dacă orizontul de aplicare este 2040, această inițiativă va produce efecte mult mai devreme, atât în ceea ce privește tipul de mașini comercializate, cât și asupra obiceiurilor consumatorilor.

Așa cum apetitul pentru cumpărarea mașinilor cu motoare diesel a scăzut semnificativ după scandalul Dieselgate, este foarte posibil ca piața pentru modele cu motoare termice să se restrângă dramatic în următorii ani ca urmare a acestei rezoluții. La urma urmei, nimeni nu dorește să cumpere în 2025 o mașină pe care să nu o mai poată revinde câțiva ani mai târziu. Din acest punct de vedere, este foarte posibil să vedem în anii următori ultimele generații de mașini cu motoare termice.

„Viitoarea strategie pentru mobilitate durabilă și inteligentă prevede că toate modurile de transport (rutier, feroviar, aviație și transport pe apă) vor trebui să contribuie la decarbonizarea sectorului transporturilor, în conformitate cu obiectivul de atingere a unei economii neutre din punct de vedere climatic, afirmând în același timp că aceasta va fi atât o provocare cât și o oportunitate”, prevede proiectul de rezoluție din Parlamentului European.

Comisia Europeană a prezentat marți planurile care vizează investiții și scheme de susținere de 1 trilion de euro (o mie de miliarde de euro) pentru a susține Green Deal, marea politică de mediu prin care UE va deveni până în 2050 neutră din punct de vedere al gazelor cu efect de seră.

Cele două documente publicate de Comisia Europeană se numesc „European Green Deal Investment Plan” și „Just Transition Mechanism”. Ele creionează marile direcții în care Comisia Europeană își va proiecta investițiile în următoarele decenii pentru a atenua masiv impactul asupra mediului.

Urmărește Promotor.ro pe Google News


Cristian Agatie
După o experiență scurtă în presa generalistă și radio, a intrat în presa auto „din oportunism” în 1994, la revista Autoturism a Automobil Clubului Român, și a rămas „din convingere” din 2008, la Auto Bild, un nou proiect demarat în România de Axel Springer în colaborare cu Edipresse. Absolvent ... citește mai mult

Comentarii
Inchide