Mercedes-Benz a dezvăluit noua generație a SUV-ului compact GLC

Autor: Mihai Morcovescu 02 iun. 2022 Știri auto

Mercedes-Benz accelerează către o gamă complet electrică, însă deocamdată nu este pregătit să renunțe la portofoliul de modele convenționale. Producătorul german tocmai a publicat fotografiile și informațiile oficiale referitoare la cea de-a doua generație a SUV-ului GLC.

Cel mai bine vândut vehicul la nivel mondial al companiei din Stuttgart va fi oferit pe piața din Europa în trei versiuni de motorizare convenționale și trei plug-in hybrid. Toate versiunile vor avea la bază același motor cu 4 cilindri de 2,0 litri și un sistem mild-hybrid.

Noul Mercedes-Benz GLC este mai lung și mai înalt

INTRĂ ÎN GALERIA FOTO

Prima generație GLC a fost lansată în 2015 pentru a înlocui vechiul GLK. Patru ani mai târziu, germanii prezentau la Salonul Auto de la Geneva versiunea restilizată a SUV-ului compact. Era primul model care beneficia de noul sistem de infotainment MBUX care putea fi activat rostind „Hey, Mercedes!”.

Acum, la trei ani distanță, producătorul german dezvăluie cea de-a doua iterație a modelului. În ciuda unor actualizări importante în ceea ce privește tehnologia și specificațiile tehnice, modificările exterioare ale noului GLC sunt mai degrabă o evoluție decât o revoluție.

Partea frontală vine cu o nouă grilă mai mare, un set de faruri LED mai ascuțite și prize de aer redesenate. Odată cu schimbările de ordin vizual, cel mai popular SUV al germanilor dispune acum de un coeficient aerodinamic mai bun.

Caroseria în mare este aceeași, însă acum este mai joasă, mai lungă și mai lată comparativ cu modelul pe care îl înlocuiește. Concret, mașina măsoară 4.716 mm în lungime (+60,96 mm față de generația anterioară) și 1.648 mm în înălțime (+4 mm). Ampatamentul a crescut și el cu 15 mm, până la 2.888 de mm, în timp ce lățimea a rămas aceeași (1.890 mm). Ecartamentul mașinii este mai mare cu 6,09 mm în față și cu 21,11 mm în spate.

Datorită plusului de lungime și a ecartamentului mai mare pe puntea spate, spațiul destinat bagajelor a crescut. Astfel, volumul portbagajului este cu 70 de litri mai mare comparativ cu generația precedentă și are acum 620 de litri.

Tehnologia este la ea acasă în noul GLC

Cele mai multe noutăți se regăsesc la interior. Capitolul la care noul GLC strălucește cu adevărat este tehnologia. Clienții vor regăsi un instrumentar de bord complet digital de 12,3 inch și un display central de 11,9 inch de tip tabletă, amplasat pe verticală. Ambele ecrane sunt disponibile standard.

Tot în echiparea de bază sunt oferite scaune încălzite, Android Auto, Apple CarPlay și încărcare wireless. De asemenea, este disponibil și un scanner de amprente, cu ajutorul căruia se poate salva profilul șoferului.

Pe lista cu „opționale” figurează un sistem „Head-Up Display” color și o noutate tehnologică absolută, care se numește „Transparent Bonnet”. Această funcție permite șoferului să vadă virtual pe ecranul sistemului de infotainment sub partea frontală a mașinii. Tehnologia vine la pachet cu sistemul de camere la 360 de grade și este ideală pentru condusul în regim off-road.

De asemenea, este oferit și pachetul „Pinnacle”, care conține o cameră de bord de 720p. Aceasta filmează și înregistrează tot ceea ce se întâmplă înaintea mașinii, inclusiv viteza și timpul. Clienții noului GLC vor beneficia de actualizări „over-the-air” după achiziționarea mașinii.

Un material fin în două tonuri de gri acoperă mare parte din planșa de bord. Tapițeria este din piele și poate fi comandată într-o singură nuanță sau în două culori. În plus, habitaclul abundă în accente finisate în negru lucios pe tunelul consolei centrale și pe panourile ușilor. Acestea din urmă sunt tapițate cu aceeași piele care se regăsește pe scaune.

Spațiul fizic în cabină este aproape neschimbat comparativ cu modelul anterior. Poate cea mai importantă modificare este aceea că pasagerii de pe locurile frontale vor avea cu 15 mm mai puțin spațiu la cap. Pachetul de sisteme de asistență și de siguranță a fost extins și include cele mai noi tehnologii Mercedes-Benz.

Noul Mercedes-Benz GLC vine cu șase versiuni de motorizare

Noul Mercedes-Benz GLC va fi disponibil în Europa în șase versiuni de motorizare. Trei dintre acestea vor fi convenționale și vor avea la bază același motor cu 4 cilindri de 2,0 litri. Acesta va lucra împreună cu un sistem mild-hybrid care aduce un plus de 23 CP în anumite situații.

Modelul entry-level va fi GLC 200 4Matic, care va fi echipat cu motor pe benzină de 2,0 litri, care oferă 204 CP și 320 Nm. Va mai fi disponibilă o variantă pe benzină, și anume GLC 300 4Matic, care a primit motorul 2,0 litri de 258 CP și 400 Nm. În sfârșit, pentru fanii dieselului, nemții au pregătit GLC 220d 4Matic, care are un motor de 2,0 litri care livrează 197 CP și 440 Nm.

În afară de motorizările convenționale, noul GLC va fi oferit în trei variante plug-in hybrid. Prima dintre ele este GLC 30 e 4Matic, cu motor pe benzină de 2,0 litri și unul electric, puterea combinată fiind de 313 CP.

Cea de-a doua, GLC 300 de 4Matic, a primit un ansamblu format dintr-un diesel de 2,0 litri și o unitate electrică, ce oferă în total 335CP. Cea mai puternică variantă PHEV este GLC 400e 4Matic și dezvoltă 381 CP. Aceasta are la bază un sistem de propulsie alcătuit dintr-un benzinar de 2,0 litri și o unitate electrică.

Modelele plug-in hybrid sunt alimentate de o baterie de 31,2 kWh. Aceasta poate fi încărcată la stații AC cu o putere de 11 kW. La stații rapide DC, puterea maximă de încărcare este de 60 kW. Indiferent de versiune, autonomia în modul pur electric va fi de până la 120 de kilometri.

Toate cele șase variante de motorizare ale noului SUV german vor fi echipate cu o transmisie automată cu 9 rapoarte și cu sistemul de tracțiune integrală 4Matic.

Până la sfârșitul anului vor fi lansate și variante mai puternice AMG pentru toate piețele. Cel mai probabil, acestea vor primi motorizările de pe sedanurile C43 și C63 AMG.

Urmărește Promotor.ro pe Google News

Sursa foto: Mercedes-Benz


Mihai Morcovescu
Mihai Morcovescu
Sunt ziarist cu o experiență de peste 20 de ani în presa sportivă și auto din România, atât în print, cât și în online. Am scris de-a lungul timpului la Agerpres, Sport XXI, Jurnalul Național, Gazeta Sporturilor, ProSport, Autocar, AutoMotorsiSport.ro, Auto.ro, etc. De asemenea, am făcut ... citește mai mult

Comentarii
Inchide