Merită să cumperi o Skoda Octavia cu 200.000 km la bord? Ce probleme are după 5 ani – VIDEO

Autor: Radu Țuțulan 06 aug. 2023 Știri auto

Skoda Octavia este unul dintre cele mai populare modele de mașini importate în fiecare an în România. Dar, merită să cumperi această mașină, cu 200.000 km la bord? Și, mai important, ce probleme are după 5 ani de la data fabricației?

Conform Institutului Național de Statistică, în 2022 au fost înmatriculate aproape 320.000 de mașini la mâna a doua, Iar Skoda s-a clasat pe locul 4 în top-ul preferințelor românilor, cu peste 8.600 de autovehicule. Cel mai popular model, desigur, este Octavia. De aceea, Dan Babu, de la Mașina Potrivită, care a fost invitat și la ”Podcast cu Prioritate”, a verificat o Skoda Octavia break, cu motor de 1.6L diesel TDI și aproape 200.000 de kilometri parcurși, pentru a vedea ce probleme are după 5 ani de la data fabricației (2018).

Mașina a fost importată din Olanda și a avut un istoric complet de service. Este varianta de top, cu transmisie automată, un motor de 116 CP, scaune de piele, inserții cu LED la interior și plafon panoramic. Prețul de vânzare: 13.900 euro.

Ce probleme are Skoda Octavia la exterior

În istoricul de service este înregistrată o daună de 29.000 de lei, dar nu se precizează care e cauza sau ce piese a fost nevoie să fie înlocuite ori reparate.

Așa că a fost nevoie de o verificare din ”bară în bară” minuțioasă, pentru a vedea unde a fost refăcută tinichigeria și dacă are puncte de rugină, a constatat că acest model este în perfectă stare. În afară de mici zgârieturi superficiale, cel mai probabil cauzate de pietricele, nu a găsit alte deficiențe.

Doar bara spate, cel mai probabil, a fost revopsită la un moment dat. Asta însă nu afectează cu nimic valoarea mașinii.

Nici pe sub mașină nu s-au observat puncte de rugină sau alte probleme, concluzia fiind că este perfectă din acest punct de vedere.

”Per total, eu aș da la mașina asta nota 10 pentru cum arată pe aici, prin spate, pe dedesubt. Pur și simplu nu e ruginită, nu are nimic, nimic, deloc! Arată foarte bine. Niciodată nu o să poți spune, la cum arată pe dedesubt, că are 200.000 km”, a spus Dan Babu.

Ce probleme are motorul de la Skoda Octavia

Se știe că motoarele de VW de 1.6L au avut diverse probleme de-a lungul timpului, de aceea mulți se feresc de acest tip de motorizare. Pentru a vedea dacă și în cazul acestui model se întâlnesc deficiențe, a fost făcută o inspecție amănunțită.

Principala problemă întâlnită în trecut la acest tip de motorizare a fost la partea de mecatronică, unde o analiză a unei flote de 100 de vehicule cu motor de 1.6L a scos la iveală deficiențe la 96 dintre acestea. Iar reparația în cazul fiecărui autoturism a costat 9.000 de lei, la reprezentanță.

”VW a avut tot felul de probleme pe motorizarea asta de 1.6, de la volantă la DSG. Versiunea asta de motorizare, de 115 cai, mie mi se pare în regulă, este ok per total. Nu îmi place foarte mult cum trage”, a fost concluzia lui Dan în ceea ce privește motorul.

Merită să cumperi o Skoda Octavia la second hand?

După ce a terminat verificarea, concluzia a fost că nu are nicio problemă tehnică sau mecanică. Așadar, mai rămâne întrebarea dacă merită sau nu să plătești aproape 14.000 de euro pe o Skoda Octavia din 2018, cu 200.000 km la bord.

”Eu nu aș da banii pe ea. Mi-aș lua un Ford. De ce să dai atât de mult în plus pentru o mașină d-asta, când poți să-ți iei un Ford similar, poate cu mai puțini kilometri și mai multe dotări? Poți găsi mașini similare și cu mai puține dotări. Trebuie să te gândești dacă vrei plafon panoramic, dacă ai nevoie de scaune de piele, de leduri la interior”, e concluzia lui Dan Babu.

El recomandă celor care vor totuși o Skoda Octavia să opteze fie pentru un motor de 2L diesel, fie pentru unul de 1L benzină, de 115 CP. Pentru că mașina va avea un consum similar, dar în cazul motorului pe benzină aceasta va fi mai ușoară și mai fiabilă.

Urmărește Promotor.ro pe Google News

Sursa foto: Captura video: Dan Babu / Youtube


Radu Țuțulan
Radu Țuțulan
Radu Țuțulan este licențiat în Științe Politice, fiind absolvent al Școlii Naționale de Științe Politice și Administrative (SNSPA). Primii pași în jurnalism i-a făcut în 2005, când încă nu terminase liceul. S-a angajat întâi la o micuță redacție de știri tv din București, au ... citește mai mult

Comentarii
Inchide