Merită să montezi pe mașină un cârlig de tractare second-hand? Ce reguli trebuie să îndeplinească

Autor: Radu Țuțulan 14 feb. 2024 Știri auto

Șoferii care vor să remorcheze o rulotă trebuie să își monteze pe mașină un cârlig de tractare, pe care îl pot achiziționa inclusiv la mâna a doua. Iată ce condiții trebuie să fie îndeplinite pentru a putea face acest lucru legal.

Șoferii care dețin un permis de conducere Categoria B au dreptul să tracteze o rulotă sau o remorcă. Dar, sunt obligați să respecte mai multe reguli referitoare la gabarit.

Iar dacă greutatea atelajului depășește limita impusă prin Codul Rutier, conducătorul auto va trebui să obțină o categorie de permis specială.

Poți tracta o rulotă cu permis Categoria B?

Posesorii unui permis Categoria B, pentru vehicule de până în 3.5 tone, au dreptul să tracteze o rulotă.

Dar, Codul Rutier stabilește că aceasta nu trebuie să aibă o greutate mai mare de 750 de kilograme. Sau greutatea combinată a vehiculului și a remorcii să fie de cel mult 3.5 tone.

Există și posibilitatea de a tracta rulote sau remorci mai grele, dar masa întregului ansamblu trebuie să fie sub 4.250 kg. Însă pentru asta trebuie urmat un curs de pregătire (nu e nevoie de o categorie aparte de permis).

În cazul în care masa totală a ansamblului depășește 4.250 kg, atunci șoferul trebuie să obțină Categoria BE de permis.

Merită să montezi pe mașină un cârlig de tractare second-hand?

Codul Rutier prevede că orice modificare adusă mașinii trebuie omologată la RAR. Dar, în ceea ce privește cârligul de remorcare, legislația rutieră română nu prevede omologarea lor.

Acestea sunt deja omologate de către producători, astfel că nu trebuie decât să achiziționezi un produs original, dintr-o sursă avizată.

Sunt șoferi care au cumpărat un cârlig de remorcare la mâna a doua și au descoperit acasă că era defect sau nu se potrivea. Dacă nu te pricepi, mai bine cumperi unul nou, de la un magazin de specialitate. Dacă nu se potrivește, îl poți returna. În plus, ai garanția că rezistă și nu te trezești că la primul viraj se rupe. Cele la mâna a doua nu știi cum au fost exploatate, cât timp, deci nici nu știi cât de ”obosit” este materialul”, a explicat pentru ProMotor mecanicul Robert Marin.

Așadar, cel mai sigur e ca sistemul de remorcare să fie nou și să corespundă specificațiilor modelului auto pe care urmează să fie montat.

Conform legii, este permisă folosirea unui astfel de dispozitiv, chiar și atunci când nu este niciun atelaj remorcat.

Urmărește Promotor.ro pe Google News

Sursa foto: ProMotor


Radu Țuțulan
Radu Țuțulan
Radu Țuțulan este licențiat în Științe Politice, fiind absolvent al Școlii Naționale de Științe Politice și Administrative (SNSPA). Primii pași în jurnalism i-a făcut în 2005, când încă nu terminase liceul. S-a angajat întâi la o micuță redacție de știri tv din București, au ... citește mai mult

Comentarii
Inchide