Noua generație Ford Ranger Raptor a debutat oficial. Are 288 CP – VIDEO

Autor: Cristian Gubandru acum 3 luni Știri auto

Ford Motor Company a prezentat cea de-a doua generație Ranger Raptor, cea mai performantă versiune a modelului Ranger, dezvoltat de Ford Performance.

Noua generație a Ranger Raptor a fost proiectată integrând tehnologie inteligentă, care poate controla unul dintre cele mai rezistente angrenaje mecanice construite vreodată.

Ranger Raptor este primul model din gama Next-Gen Ranger care va fi lansat în Europa, livrările către clienți începând din ultimul trimestru al anului 2022.

Motorizare Ford Ranger Raptor

Noul Ranger Raptor dispune de un nou motor EcoBoost V6 pe benzină de 3,0 litri twin-turbo, setat de Ford Performance pentru a produce 288 CP și 491 Nm. Noul motor oferă o creștere uriașă a puterii față de actualul motor diesel biturbo de 2,0 litri, care va continua să fie disponibil pe anumite piețe în Next-Gen Ranger Raptor din 2023.

Ford Ranger Raptor

Motorul EcoBoost V6 twin-turbo de 3,0 litri are un bloc de cilindri compact din fier-grafit, mai rezistent cu 75% comparat cu fierul utilizat în versiuni convenționale. Ford Performance s-a asigurat că motorul oferă un răspuns imediat la accelerații, iar un sistem anti-lag creat pentru curse, similar cu cel vazut pentru prima dată la Ford GT și apoi la Focus ST, permite un răspuns motor extrem de rapid.

Noul sistem anti-lag menține turbina la rotație ridicată până la trei secunde după ce șoferul reduce accelerația, permițând o reluare mai rapidă a presiunii de supraalimentare și accelerații imediate la ieșirea din viraje sau la trecerea de la o treaptă la alta atunci când șoferul calcă pedala de accelerație. Motorul este programat cu un profil individual de amplificare a supraalimentării pentru fiecare dintre treptele transmisiei automate cu 10 rapoarte, pentru performanțe optimizate. Un sistem de evacuare activ, controlat electronic, amplifică nota motorului în patru moduri selectabile.

O serie de ranforsări specifice versiunii au fost adoptate pentru montantul C, benă și roata de rezervă. De asemenea, șasiul are cadre unice pentru arcuri, amortizoare și suporții de șoc din spate pentru ca Ranger Raptor să poate face față în cele mai dificile condiții din teren accidentat.

INTRĂ ÎN GALERIA FOTO

Noile brațe de control superioare și inferioare din aluminiu, rezistente, dar totuși ușoare, suspensia față și spate care au o cursă lungă și soluția din spate cu braț Watt care aduce mult rafinament, au fost proiectate pentru a oferi mai mult control la viteză mare pe teren accidentat.

Pentru prima dată, Ranger Raptor primește un sistem avansat de tracțiune integrală, cu o nouă cutie de transfer cu două trepte, controlată electronic, combinată cu diferențialele blocabile față și spate.

Există șapte moduri de condus selectabile, inclusiv modul Baja orientat spre off-road extrem, care configurează sistemele electronice ale vehiculului pentru performanțe maxime în timpul incursiunilor în teren accidentat la viteze mari.

Fiecare mod de conducere selectabil ajustează un număr de elemente de la motor și transmisie, la sensibilitatea și calibrarea ABS-ului, comenzile de tracțiune și stabilitate, acționarea supapei de evacuare, direcția și răspunsul clapetei de accelerație.

La interior, cabina dispune de scaune sport complet noi, inspirate de la avioanele de luptă, în față și în spate, pentru a spori confortul și pentru a oferi mai mult suport în timpul virajelor la mare viteză.

Ford Ranger Raptor

Ranger Raptor, dezvoltat de Ford Performance, a extins emblema Raptor pe alte piețe globale în 2018. Recent, Ford Performance a anunțat SUV-ul de performanță Bronco Raptor și ediția limitată Bronco DR în America de Nord.

Sursa: Ford


Sursa foto: Ford


Cristian Gubandru
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax, parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn, parte ... citește mai mult

Comentarii
Inchide