Noul Dodge Charger debutează oficial. Adio V8, bun venit propulsie electrică – GALERIE FOTO

Autor: Ionuț Vîlciu 06 mart. 2024 Știri auto

Noua generație Dodge Charger a fost prezentat oficial. De acum avem de-a face cu un model complet electric, dar compania anunță și versiuni termice pentru 2025, dar renunță la motoarele V8.

Era motoarelor V8 de mare capacitate pare că a apus pentru producătorul american. Acesta anunță noul său model, Dodge Charger EV, „primul și singurul muscle car electric din lume”. Nu vă faceți griji, vor exista și versiuni termice cu șase cilindri, turbo, dar acelea vor veni în 2025 cu 558 CP sau 426 CP.

Până atunci ne concentrăm asupra mașinii ce a fost prezentată oficial, al cărui design este puternic influențat de conceptul arătat publicului în 2022. Forma generală ne aduce aminte de modelele produse la finalul anilor ’60, dar a fost infuzată cu elemente moderne.

Mașina este construită pe platform STLA Large a Grupului Stellantis și, pentru prima dată în istoria modelului, Charger va fi disponibil într-o versiune complet electrică, pentru care tracțiunea integrală este standard. Inițial, noul Charger va fi disponibil doar în versiuni cu două portiere. Ulterior vor fi disponibile și variante cu patru, deoarece înlocuiește în gamă atât vechiul Charger, cât și veche generație Challenger.

Până la 680 CP și 510 kilometri de autonomie electrică

Designul este un omagiu adus modelelor din trecut și avem de-a face, în continuare, cu o mașină de mari dimensiuni. Noul Charger măsoară 5.248 mm în lungime, iar ambele versiuni vor împărți același ampatament de 3.074 mm. De asemenea, varianta pur electrică va cântări peste 2,6 tone la gol.

Vor exista două versiuni electrice pentru noul Dodge Charger, ambele purtând denumirea Daytona. În funcție de puterea sistemului, clienții pot opta în R/T și Scat Pack. Indiferent de versiune, ambele folosesc o baterie de 93,9 kWh și arhitectură pe 400V, dar vom vedea ulterior și versiuni pe 800V.

Dodge Charger Dayton R/T oferă 503 CP și 548 Nm, suficientă putere pentru a propulsa mașina de la 0 la 100 km/h în 4,8 secunde. Autonomia maximă este de 510 kilometri pentru R/T. Versiunea Scat Pack dezvoltă 680 CP și 850 Nm, ceea ce îi permite să sprinteze de la 0 la 100 km/h în doar 3,4 secunde. Bineînțeles, autonomia este mai mică, compania anunță doar 418 kilometri pentru versiunea Scat Pack.

Cât despre încărcare, Dodge spune că mașinile sunt capabile să se încarce cu până la 350 kW, ceea ce ar putea însemna o repriză 5-80% în aproximativ 32 de minute. În plus, pentru a mai consola nostalgicii, ambele versiuni vor beneficia de tehnologia Fratzonic Chambered Exhaust, un generator de sunet artificial care imită sunetul produs de un motor V8.

Interiorul noului Dodge Charger vine în era modernă

Vechea generație Charger începea să își arate vârsta, mai ales la nivelul interiorului, astfel că Dodge a creat o cabină modernă, demnă de o mașină lansată în 2024. Mașina folosește un tablou de bord digital de 12,3 inch, acompaniat de un ecran central de infotainment de 10,25 inch în cazul variantei R/T. Clienții ce vor opta pentru versiunea Scat Pack vor primi un ecran central ce măsoară 16 inch în diagonală.

În standard, mașina vine cu tapițerie din material textil și piele ecologică, dar se poate opta și pentru un interior finisat cu piele Nappa. Șoferul va avea de ales dintre cinci moduri de rulare: Auto, Eco, Sport, Wet/Snow și Track. Charger Daytona Scat Pack beneficiază și de Donut Mode sau Drift Mode, pentru acele momente în care vrei să dai frâu liber celor 680 CP.

Noul Dodge Charger Daytona va ajunge la vânzare în toamna acestui an. Pentru versiunile electrice va trebui să mai așteptăm până la începutul anului viitor, atunci când Dodge anunță că vor intra în producție.

Urmărește Promotor.ro pe Google News

Sursa foto: Dodge


Ionuț Vîlciu
Ionuț Vîlciu
Ionuț Vîlciu este absolvent al Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării. Primii pași în presă i-a făcut în 2021, alături de echipa WASD.ro, acolo unde a redactat primele sale materiale. Pasiunea l-a condus către presa auto, domeniul în care și-a dorit întotdeauna să activeze. ... citește mai mult

Comentarii
Inchide