Renault devine al doilea cel mai vândut brand auto în Europa

Autor: Ionuț Vîlciu 12 iul. 2023 Știri auto

Renault revine pe podiumul european al vânzărilor de mașini. Producătorul francez declară că vânzările au crescut în Europa cu peste 20%.

Compania a înregistrat vânzări totale de 770.807 unități către clienți din întreaga lume în prima jumătate a anului 2023, cu 11% mai mult decât în 2022. În Europa, vânzările de vehicule din prima jumătate a acestui an au crescut cu 21%, până la 501.985 de unități.

Renault a vândut cu 40% mai multe automobile full hybrid, cu 83.000 de unități, vânzările totale au crescut cu 17%, până la 132.500 de mașini. Austral, cu 65% din vânzări în versiunea HEV, și Arkana, cu 55% din vânzări în versiunea HEV, au avut o contribuție semnificativă la acest rezultat.

Megane E-Tech electric a atins peste 23.000 de vânzări în primul semestru. Este cel mai bine vândut vehicul electric din segmentul său, în Franța. Megane reprezintă aproape 50% din vânzările de vehicule electrice ale producătorului francez, care au totalizat 48.000 de unități. Din a doua jumătate a anului 2023, Megane va fi disponibil și pe alte piețe internaționale, care includ Turcia și Brazilia.

Producătorul se bucură și de o creștere în segmentul C, reușind să vândă aproximativ 136.195 de vehicule, volumul a crescând cu 42%. Renault Austral a reprezentat o mare parte din acest rezultat, cu 39.495 vânzări în S1 2023, în timp ce Renault Arkana progresează, cu 41.821 vânzări în aceeași perioadă.

Renault este în creștere și pe piața din România

La jumătatea lui 2023,  Renault deține în România o cotă de piață de 9,6% (+2,6% mai mult, în comparație cu aceeași perioadă a anului trecut) cu 7.808 unități (mașini personale și utilitare ușoare), față de 4.552 înregistrate în aceeași perioadă a anului trecut.

Cu două modele – Megane și Clio – aflate în top 10 modele după primele 6 luni, Renault este lider în clasamentul mărcilor importate în segmentul vehiculelor de persoane (cu 5 .683 unități înmatriculate, 7,7% cotă de piață) și a doua marcă importată vândută către clienți persoane fizice, cu un volum dublu față de aceeași perioadă a anului trecut (2.569 unități, 8,4% cotă de piață).

Pe piața vehiculelor electrice, Renault ocupă locul al treilea, cu un volum total de aproape 600 de unități înmatriculate, înregistrând o cotă de segment de 8,1% (+4,8 puncte vs S1 2022). Succesul în acest segment este determinat de modelul Megane E Tech electric, care a fost vândut în 483 de exemplare în primele 6 luni ale lui 2023.

Urmărește Promotor.ro pe Google News

Sursa foto: Renault


Ionuț Vîlciu
Ionuț Vîlciu
Ionuț Vîlciu este absolvent al Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării. Primii pași în presă i-a făcut în 2021, alături de echipa WASD.ro, acolo unde a redactat primele sale materiale. Pasiunea l-a condus către presa auto, domeniul în care și-a dorit întotdeauna să activeze. ... citește mai mult

Comentarii
Inchide