Test drive cu Hyundai Tucson Plug-in Hybrid – Cel mai vândut SUV compact nu dezamăgește

Autor: Ionuț Vîlciu 18 dec. 2022 Știri auto

Hyundai Tucson este cel mai bine vândut SUV compact din Europa, având foarte multe calități care fac din SUV-ul coreean un concurent solid în piața de mașini noi.

Hyundai Tucson este SUV-ul compact din oferta producătorului auto coreean. Modelul a ajuns la cea de a patra generație, iar anul acesta este cea mai bine vândută mașină în segmentul SUV-urilor compacte pe piața din Europa.

Cea de a patra generație a SUV-ului are o gamă mare de motoare. De la propulsoare pe benzină, la diesel, sau chiar variante hibride. Există câte ceva pentru fiecare. Este o mașină confortabilă, spațioasă, cu un design neconvențional, dar care se adaptează bine la viața cotidiană. Vom vedea împreună care sunt cele 9 caracterisitici definitorii ale lui Tucson.

Designul

Noul Tucson iese în evidență cu ajutorul aspectului său nonconformist. Noua generație a SUV-ului compact are linii dure, complexe, dar care creează un aspect îndrăzneț, modern. Unul dintre cele mai interesante elemente de design este partea frontală, acolo luminile de zi sunt camuflate când sunt stinse, astfel că se integrează perfect cu grila radiatorului.

hyundai tucson

Lateralele mașinii sunt dominate de pasajele angulare ale aripilor, dar și de formele ascuțite, care fac Tucsonul să arate ca o bijuterie tăiată precis. Jantele pe 19 inch care au venit pe echiparea Luxury accentuează aspectul modern al mașinii. Partea din spate are o bară luminoasă care se întinde pe toată lățimea mașinii, fapt care conferă mașinii o prezență distinctă, mai ales pe timp de noapte.

Interiorul elegant

Cred că oricine se va urca la interiorul acestei mașini va fi de aceeași părere. Hyundai a reușit să creioneze un interior elegant, cu forme fluide. Este un spațiu unde te simți bine, cu un aspect plăcut și bine gândit. Materiale sunt bine alese, mai ales că vom găsi plastice tari doar în partea de jos, în mare parte. Hyundai a combinat o serie de texturi și materiale în interiorul noului Tucson, lucru care sporește calitatea percepută. Varianta pe care am testat-o a fost o echipare Luxury, cu un interior din piele. Suprafețele din partea superioară se simt bine la atingere, la fel și pielea de pe volan.

hyundai tucson

Butoanele sunt amplasate într-un mod logic și sunt ușor de găsit. Fiecare funcție sau grupare de butoane este acolo unde te-ai gândi că ar trebui să se afle. Cu toate acestea, există și lucruri mai puțin bune, cum ar fi faptul că butoanele climatizării sunt tactile și nu oferă feedback atunci când le apeși, iar acest lucru ne duce la următorul aspect.

Sistemul de infotainment

Noul Tucson utilizează două ecrane de 10,25 inch. Unul este folosit pentru tabloul de bord. Ecranul răspunde bine, are o rezoluție bună și este foarte configurabil, având o mulțime de afișaje și meniuri. Și ecranul central răspunde bine și are o grafică bună, cu icoane lizibile, pe care le accesezi ușor. Am apreciat foarte tare că este un ecran mat, care nu va reflecta lumina, eliminând riscul ca reflexiile neplăcute să te deranjeze la condus.

Are conectivitate cu Android Auto și Apple CarPlay, iar conexiunea este stabilă. Pe parcursul testului nu am întâmpinat probleme la conectarea telefonului cu mașina, deci Tucson are o bilă albă la acest capitol.

Tucson pierde teren la capitolul comenzi de pe consola centrală. Toate comenzile amplasate în zona ecranului central sunt tactile și nu oferă feedback atunci când le atingi, lucru care poate fi ușor dezorientant. Măcar butoanele pentru scaunele încălzite sau ventilate au rămas în format fizic.

Confort pentru toți ocupanții

Așa cum spuneam, versiunea din testul nostru a fost una Luxury, foarte bine echipată. Am beneficiat de scaune îmbrăcate în piele, cu reglaje electrice, încălzite, dar și ventilate. De asemenea, bancheta spate are încălzire pe două trepte, iar ocupanții acesteia beneficiază de propria lor zonă de climatizare. Au la dispoziție și perdeluțe care să îi apere de soare, dar și o banchetă cu spătar reglabil.

Scaunele față nu sunt cele mai noi, dar sunt confortabile. Le ajută forma și reglajul electric al suportului lombar. Și poziția la volan este bună, iar cei care preferă să stea ceva mai sus o vor adora.

Volanul are și el reglaje ample, lucru care ajută la găsirea unei poziții de condus optime. În plus, mașina are funcție easy access, astfel că atunci când deschizi ușa, scaunul se dă în spate. În momentul în care închizi ușa, scaunul te aduce în poziția de condus setată.

Noul Hyundai Tucson dispune de multe tehnologii

De la camerele cu vedere la 360 de grade, la faptul că poți muta mașina cu ajutorul butoanelor de pe cheie, lui Tucson nu-i lipsește tehnologia.

Mașina vine cu sistemele de siguranță cu care ne-am obișnuit, cum ar fi asistentul pentru menținerea benzii, frânarea autonomă de urgență sau monitorizarea unghiului mort. Există și pilot automat adaptiv, lucru care ușurează călătoriile pe distanțe lungi.

Una dintre cele mai interesante funcții ale camerelor instalate în oglinzi este cea că oferă imagini de fiecare dată când semnalizezi. Fiecare dintre cele două cadrane ale tabloului de bord poate afișa imaginile captate de aceste camere, acționând ca o oglindă suplimentară.

Ținuta de drum este confortabilă

Hyundai Tucson reușește să fie o mașină foarte confortabilă, dar care oferă și un sentiment de siguranță. În ciuda faptului că suspensia absoarbe cu brio denivelările din asfalt și filtrează bine, fără zgomote neplăcute, mașina nu se simte instabilă. Tucson stă bine pe viraje, dar nu vă așteptați ca direcția să vă comunice prea multe.

Chiar dacă mașina testată de noi, o configurație plug-in hybrid, cântărește aproape 1.900 de kilograme, masa este bine gestionată. Da, vei simți că mașina este grea, dar nu neapărat într-un mod rău, ci îți va da o senzație de soliditate și că se așează bine pe asfalt.

O gamă largă mare de motoare

Hyundai Tucson poate fi cumpărat cu diferite motoare, fie pe motorină, pe benzină sau hibride. Mașina din testul a fost un model plug-in hybrid.

Sub capotă se află un motor pe benzină de 1,6 litri, care produce 180 CP și 265 Nm cuplu. Acesta face echipă cu un motor electric de 91 CP și 304 Nm, puterea combinată fiind de 265 CP și 350 Nm de cuplu. Cutia de viteze este una automată cu șase trepte, iar mașina are tracțiune integrală. Datorită motorului electric, mașina răspunde bine când vrei să accelerezi. Sprintul 0-100 este gata în 8,6 secunde. Dar Tucson nu este o mașină sport, ci un SUV de familie eficient.

Hyundai Tucson poate fi foarte eficient, cu condiția să ai bateria încărcată

Acest plug-in hybrid poate fi foarte bun în oraș sau pentru persoanele care știu că pot să facă naveta cu un plin de baterii. În acel caz, mașina poate merge exclusiv în mod electric. La fel ca orice alt plug-in hybrid, acest Tucson se descurcă cel mai bine când ai bateria încărcată. Poți merge și fără să o încarci, bineînțeles, dar valorile de consum vor crește destul de mult. Mașina te lasă să alegi dacă vrei să mergi în mod pur electric sau în mod hibrid. De asemenea, are și un mod auto, care va decide automat modul de rulare al mașinii.

Prețurile nu sunt exagerate

Față de alți concurenți, Hyundai Tucson oferă foarte multă mașină la un preț decent. Este un model spațios, confortabil, care se impune prin designul îndrăzneț și prin dotările pe care le pune la dispoziție cumpărătorilor.

Hyundai Tucson este cel mai vândut SUV compact în Europa, fiind apreciat pentru ceea ce oferă. SUV-ul coreean dispune de tehnologii moderne, motoare eficiente și un interior în care te simți bine.

Prețul versiunii din testul nostru a fost de aproximativ 48.000 de euro, dar aici vorbim de o mașină complet echipată, cu motorizarea hibridă. Tucson poate fi achiziționat cu mult mai puțini bani, mai ales dacă alegeți o configurație cu opțiunile strict necesare și o motorizare standard, pe benzină sau motorină.

VIDEO

Urmărește Promotor.ro pe Google News

Sursa foto: ProMotor


Ionuț Vîlciu
Ionuț Vîlciu
Ionuț Vîlciu este absolvent al Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării. Primii pași în presă i-a făcut în 2021, alături de echipa WASD.ro, acolo unde a redactat primele sale materiale. Pasiunea l-a condus către presa auto, domeniul în care și-a dorit întotdeauna să activeze. ... citește mai mult

Comentarii
Inchide