Rută alternativă: vom avea o nouă șosea spre Brașov

Autor: ProMotor acum 1 an Știri
Rută alternativă: vom avea o nouă șosea spre Brașov

O nouă șosea spre Brașov va fi construită în viitorul apropiat. Deocamdată, a fost lansată licitația pentru studiul de fezabilitate al noii șosele, cu două benzi, între județele Prahova și Brașov. Aceasta ar urma să înlocuiască un drum județean pietruit.

Chiar dacă aglomerația de pe Valea Prahovei pare uitată în aceste zile în care circulația în afara localităților este restricționată, asta nu înseamnă că nu ne vom da întâlnire într-unul din weekendurile viitoare în marea parcare de pe DN1, zona Comarnic.

Vestea bună este că în viitor vom avea și o rută alternativă la DN1, alta decât DN1A. Vestea cu adevărat bună ar fi fost finalizarea autostrăzii Ploiești – Brașov, desigur, dar pentru asta vom mai avea de așteptat. Pentru cei care vor să ajungă la Brașov fără a mai sta blocați în ambuteiajele de pe Valea Prahovei, soluția ar putea veni mai curând decât s-ar aștepta.

Este vorba despre un drum pietruit dintre Săcele și Câmpina, care ar putea deveni o alternativă bună, inclusiv pentru camioanele de mare tonaj, la Drumul Naţional 1 şi la Drumul Naţional 1A. Pentru aceasta însă drumul va trebui reabilitat și asfaltat. Noul drum este mai direct decât DN1A (varianta Cheia) și ar permite eliberarea traficului de pe celelalte două artere folosite în prezent.

Compania Națională de Investiții a lansat licitația pentru studiul de fezabilitate al acestei investiții. Ofertele vor fi deschise pe 19 mai, iar studiul trebuie făcut în patru luni.

„Nu putem avea o estimare în momentul de faţă dar cu siguranţă în urma finalizării studiului de fezabilitate putem să avansăm şi o valoare”, a declarat Adrian Veștea, președinte Consiliul Județean Brașov.

Viitorul drum peste munți va avea două benzi, câte una pentru fiecare sens, și o lățime de opt metri.

O nouă șosea spre Brașov fusese propusă de ministrul Transporturilor Lucian Bode încă de acum patru luni. Potrivit acestuia, blocajele din zonă s-ar reduce semnificativ prin folosirea unui drum forestier în zona Azuga, reabilitarea unui drum județean la Câmpina-Vale Doftanei și cea a unui drum paralel la Sinaia.



Comentarii
Inchide