Schimbări majore pentru uzina Ford de la Craiova. Electrificarea este inevitabilă

Publicat: 11 03. 2021, 18:03
Actualizat: 11 03. 2021, 18:04

Se anunță schimbări majore pentru uzina Ford de la Craiova, în contextul în care producătorul american va produce exclusiv mașini electrice în Europa după 2030. Electrificarea este inevitabilă, chiar și pentru România.

Intră în Galeria FOTO

Ford a anunțat luna trecută că va produce în Europa exclusiv modele electrice începând din 2030. În plus, încă din 2026, toate modelele din oferta Ford vor avea versiuni cu emisii zero, fie că sunt cu propulsie electrică, fie că sunt plug-in cu încărcare la priză. Pentru a realiza acest obiectiv, Ford va investi sume importante în retehnologizarea uzinelor din Europa.

Planul pornește de la uzina din Köln, unde Ford va investi un miliard de dolari pentru a o transforma în Centrul de Electrificare Ford. Aici, producătorul american intenționează să producă un nou model electric, dezvoltat pe platforma MEB a grupului Volkswagen. Într-un interviu cu Automotive News Europe, șeful Ford of Europe Stuart Rowley a discutat planurile companiei în domeniul mașinilor electrice, printre care și viitorul uzinei Ford de la Craiova.

Schimbări majore pentru uzina Ford de la Craiova

Șeful Ford of Europe nu a dorit să discute alte modele în afară de Mach-e și viitorul model realizat pe platforma MEB, dar a admis că Ford va avea modele cu emisii zero la fiecare nivel aș gamei. Cu toate acestea, motorul termic nu va dispărea, pentru că interesul Ford în Europa este în primul rând să păstreze poziția dominantă pe piața de vehicule comerciale, iar acolo electrificarea nu rezolvă toate problemele. Prin urmare, decizia Ford de a vinde exclusiv modele electrice din 2030 nu va afecta planurile în domeniul vehiculelor comerciale, care rămân în continuare tributare dieselului.

Ford va continua să convertească și alte uzine pentru fabricarea de mașini electrice, iar acest lucra va aduce schimbări majore și pentru uzina Ford de la Craiova. Mai mult, planurile de trecere la modele cu emisii zero înseamnă, cel mai probabil, că Ford Puma va primi în curând o versiune hibridă plug-in.

„Köln nu va fi ultima uzină pe care o electrificăm. Vom anunța mai multe pe măsură ce avansăm cu planurile de investiții. Avem Saarlouis, Valencia, dar și Craiova, care este o uzină foarte importantă pentru noi acum. România este foarte competitivă în ceea ce privește costurile, iar asta reprezintă un câștig pentru noi”, a spus Rowley.