Șoferii profesioniști scapă de carantină la intrarea în țară. Noi condiții de acces la graniță

Autor: Cristian Agatie acum 9 luni Știri auto

Șoferii profesioniști scapă de carantină la intrarea în țară, în anumite condiții. Hotărârea a fost publicată în Monitorul Oficial.

Intră în Galeria FOTO

Protestele transportatorilor de săptămâna trecută nu au rămas fără rezultate. După ce Guvernul a promis că va reanaliza impozitarea diurnelor șoferilor, Comitetul Național pentru Situații de Urgență (CNSU) a anunțat relaxarea condițiilor de intrare în țară pentru șoferii profesioniști. Mai exact, aceștia nu vor mai fi nevoiți să intre 14 zile în carantină la intrarea în țară, în anumite condiții.

„Conducătorii autovehiculelor cu capacitatea maximă autorizată mai mare de 2,4 tone care asigură transportul de marfă, precum și conducătorii autovehiculelor prevăzute cu mai mult de 9 locuri pe scaune, inclusiv locul conducătorului, care asigură transport de persoane, se exceptează de la măsura carantinei instituită conform prevederilor prezentei hotărâri dacă prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecția cu SARS-CoV-2 efectuat cu cel mult 72 de ore înainte de intrarea în țară, iar deplasarea se realizează doar în scop profesional”, se arată în Hotărârea CNSU 77/2021, potrivit Avocatnet.ro.

Șoferii profesioniști scapă de carantină la intrarea în țară. Ce alte facilități primesc

În luna august, UNTRR atrăgea atenția că impunerea carantinei de 14 zile șoferilor profesioniști, inclusiv dacă vin din zonele roșii, cu excepția celor vaccinați sau recent vindecați, este unică în Europa, „șoferii profesioniști fiind exceptați de la măsura carantinei în toate țările, cu scopul de a menține lanțurile de aprovizionare cu marfă, așa cum recomandă și Comisia Europeană.

Transportatorii au organizat un protest amplu în fața sediului Guvernului pe 29 septembrie, în ciuda faptului că mai multe organizații din transporturi s-au retras de la protest. Șoferii cereau exceptarea de la carantină la intrarea în țară, renunțarea la impozitarea retroactivă a diurnelor, dar și măsuri de protecție față de creșterea alarmantă a costurilor asigurărilor RCA.

Dintre asociațiile care au inițiat protestul, Asociația Patronală a Transportatorilor Europa 2002 și COTAR au anunțat că renunță, după ce au obținut promisiunea ministrului Finanțelor, Dan Vîlceanu, privind „corectarea demersurilor ANAF față de transportatori, prin Parlament”.



Cristian Agatie
După o experiență scurtă în presa generalistă și radio, a intrat în presa auto „din oportunism” în 1994, la revista Autoturism a Automobil Clubului Român, și a rămas „din convingere” din 2008, la Auto Bild, un nou proiect demarat în România de Axel Springer în colaborare cu Edipresse. Absolvent ... citește mai mult

Comentarii
Inchide