Test drive Opel Astra GSe – Un hatchback distractiv pentru oameni pragmatici

Autor: Ionuț Vîlciu 13 aug. 2023 Știri auto

Opel Astra este una dintre cele mai complete mașini din segmentul compact, iar când am auzit că va primi și o versiune sportivă, nu putea să scape fără un test drive în care să vedem cât de mari sunt diferențele, comparativ cu versiunea standard a hatchback-ului german. Totuși, este suficient efortul celor de la Opel pentru a satisface pasionații de hatchback-uri puternice?

Am avut deja ocazia de a testa noua generație Opel Astra în România, în toamna anului trecut. Atunci descopeream o mașină bine pusă la punct, dinamic vorbind, cu o gamă cuprinzătoare de dotări și spațiu suficient la interior. Per total, Astra mi-a arătat că poate concura cu mașini precum Volkswagen Golf sau cu surata sa, Peugeot 308, mai ales că are o gamă destul de variată de motorizări, de la diesel la plug-in hybrid.

Opel oferă acum și o versiune care promite mai multă putere și ținută de drum mai sportivă, ceea ce ar trebui să bucure entuziaștii dornici de o mașină practică, compactă, dar care să le mai pună, din când în când, câte un zâmbet pe buze.

Din punct de vedere estetic, noua Astra GSe ar putea să treacă neobservată de ochii unui privitor care nu știe ce este. Sunt diferențe subtile, precum bara frontală mai agresivă, jantele specifice cu diametrul de 18 inch și emblema GSe de pe hayon-ul portbagajului. De asemenea, Astra GSe vine cu toate ornamente negre lucioase în locul celor cromate, ceea ce o face să arate mai agresiv. Dacă alegi o culoare puternic contrastantă, acestea vor ieși și mai mult în evidență și vor accentua liniile mașinii. Totuși, mi-ar fi plăcut un kit de caroserie mai distinctiv pentru versiunea GSe, ceva care să o diferențieze mai mult de versiunile obișnuite.

Interiorul lui Opel Astra GSe este foarte intuitiv

La fel ca în cazul designului exterior, Opel nu a operat schimbări drastice la interiorul noii Astra GSe. Cabina rămâne la fel structurată, cu comenzi dispuse în mod intuitiv și un design mai conservator, în comparație cu fratele de platformă, Peugeot 308. Planșa de bord este relativ simplă, acoperită cu o spumă moale, iar cele două ecrane sunt amplasate sub aceeași fâșie de sticlă, puțin rotite către șofer, ceea ce te face să te simți învăluit de cabina mașinii. Volanul este același pe care l-am văzut și pe celelalte versiuni de Astra – rotund, dar teșit la bază – dar este îmbrăcat cu piele perforată, ceea ce îi conferă o aderență mai bună în mână.

Sistemul de infotainment a rămas același, cu o interfață ușor de folosit și intuitiv construită. Îți poți modifica widget-urile preferate, comenzile principale sunt ușor de accesat, iar conectivitatea cu Apple CarPlay și Android Auto se poate face atât prin cablu, cât și wireless. În plus, îți poți lăsa telefonul la încărcat în zona dedicată pentru încărcarea fără fir, iar de acolo poți continua să folosești aplicațiile de navigație sau de redare a muzicii pe ecranul principal al mașinii.

opel astra

Pe lângă cele două ecrane există și un head-up display ce poate afișa informații de bază, precum viteza de deplasare, sursa media sau navigația. Un plus al cabinei noului Opel Astra sunt comenzile fizice pentru climatizare, scaune încălzite sau pentru scurtăturile sistemelor de asistență.

Principala diferență pe care o aduce GSe față de o Astra standard constă în scaunele profilate mai sportiv, dar foarte confortabile, tapițate cu un mix de piele și microfibră, ceea ce înseamnă că vei fi ținut foarte bine în loc pe viraje. Au și reglaj lombar atât pe adâncime, cât și pe înălțime, iar șezutul are o extensie pe care șoferii mai înalți o vor găsi foarte utilă.

Cum se conduce Opel Astra GSe?

Astra GSe (Grand Sport Electric) se încadrează în nișa hatchback-urilor cu aspirații sportive, dar care vor să fie și eficiente în viața de zi cu zi. Mașina primește o versiune mai puternică a propulsorului plug-in hybrid disponibil pe Opel Astra. În cazul versiunii standard, acesta dezvoltă 180 CP și 360 Nm și propulsează mașina de la 0 la 100 km/h în 7,6 secunde.

Astra GSe dispune de aceeași configurație plug-ni hybrid, alcătuită dintr-un motor de 1,6 litri, un motor electric și o baterie de 12,4 kWh, doar că primește un plus de 45 CP, care duc puterea totală a sistemului până la valoare de 225 CP. Acest lucru permite mașinii să accelereze de la 0 la 100 km/h în 7,5 secunde și să atingă o viteză maximă de 235 km/h.

În realitate, mașina pare mai rapidă, grație aportului inițial al motorului electric. Accelerațiile se simt hotărâte, iar transmisia automată cu opt rapoarte schimbă suficient de rapid treptele de viteză. Totuși, nu este o mașină atât de explozivă pe cât ai crede. Motorul este rafinat, schimbările de treaptă se întâmplă foarte lin, per total este un propulsor echilibrat. Într-adevăr, dacă vrei să pleci mai puternic de la semafor, roțile față pot ajunge să patineze, dar nu vei simți că te lupți cu volanul în timp ce anvelopele caută aderență.

Chiar dacă este mai lentă decât rivali precum Golf GTE, mașina compensează printr-un șasiu solid, cu suspensii de la Koni, care conferă mașinii o ținută de drum foarte bună, fără a fi inutil de rigidă. Chiar dacă nu au un control electronic, Opel spune că amortizoarele reacționează la suprafața drumului și, de cele mai multe ori, rularea va fi plăcută. Cu toate acestea, vei simți suspensia mai dură la trecerea peste liniile de tramvai.

Și direcția este plăcută, precisă și te ajută să înscrii corect mașina pe viraje. Este destul de asistată și nu simți foarte multe prin volan, dar este bine calibrată, astfel încât vei știi ce se întâmplă cu puntea frontală. În plus, poziția la volan este foarte bună, iar scaunele profilate mai agresiv te țin bine în loc în momentul în care vrei să abordezi virajele cu ceva mai multă viteză.

Cum se descurcă în viața de zi cu zi?

Când vrei doar să conduci liniștit, să faci naveta fără a încerca prea multe manevre sportive cu mașina, Opel Astra GSe este la fel de docilă precum oricare alt hatchback din acest segment. Dacă alegi să mergi cu mașina în modul Hybrid, aceasta va prioritiza eficiența, astfel că, dacă ai suficientă baterie, va încerca să stea cât mai mult în modul pur electric.

În caz că ai descărcat complet bateria, mașina va recupera energie în timpul deplasării sau pe perioadele de frânare, astfel că dacă vei menține o viteză de deplasare constantă, va trece ocazional pe electric. Trecerea de la electric la termic se face fără să simți ceva, aproape imperceptibil, fără șocuri sau vibrații nedorite.

Dacă vei încărca bateria în mod regulat, vei putea parcurge cu un plin de energie circa 50 de kilometri, astfel că devine o mașină interesantă dacă faci naveta și ai unde să încarci bateria de 12,4 kWh.

Cât despre consumul de carburant, pe parcursul testului mașina a indicat un consum mediu de 6,3 litri de benzină la fiecare 100 de kilometri. Am folosit mașina atât în oraș, cât și în afara acestui, plus momentele în care am testat capabilitățile dinamice ale mașinii. Este un consum obținut în condiții reale de mers, în care am condus într-un ritm normal, cum vor conduce cei mai mulți dintre noi.

Concluzii

Dacă ești în căutarea unui hot hatch, s-ar putea ca Opel Astra să nu fie răspunsul. Da, nu este o mașină lentă, dar nu oferă senzația brută de condus pe care o caută entuziaștii. Însă, dacă vrei o mașină ceva mai dinamică, cu suficientă putere pentru majoritatea situațiilor și care să ofere și un nivel destul de ridicat de eficiență, Opel Astra GSe ar putea fi pe placul tău.

Totuși, va trebui să fii pregătit să plătești o sumă consistentă de bani. În configurația testată de noi, un model complet echipat, Opel Astra GSe nu este o mașină tocmai ieftină. Prețul de listă este de 46.945 de euro cu TVA inclus.

Dacă vrei să mai economisești niște bani, dar totuși vrei o Astra cu propulsie hibridă, atunci îți recomandăm varianta standard, de 180 CP, care va avea un preț simțitor mai mic.

Fișă tehnică + preț

Model Opel Astra GSe
Motor Plug-in Hybrid 225 CP (1,6L + un motor electric)
Cilindree 1.598 cm3
Transmisie Automată, 8 rapoarte
Tracțiune Față
Putere maximă CP 225 CP
Cuplu motor maxim Nm 360 Nm
Accelerație 0-100 km/h 7,5 secunde
Viteza maximă 235 km/h
Greutate 1.678 kg
Lungime 4.374 mm
Lățime 1.860 mm
Înălțime 1.442 mm
Ampatament 2.675 mm
Gardă la sol – mm
Volum portbagaj 352 l
Preț mașină testată (euro, TVA inclus) 46.945
Urmărește Promotor.ro pe Google News

Sursa foto: ProMotor / Mihai Pop


Ionuț Vîlciu
Ionuț Vîlciu
Ionuț Vîlciu este absolvent al Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării. Primii pași în presă i-a făcut în 2021, alături de echipa WASD.ro, acolo unde a redactat primele sale materiale. Pasiunea l-a condus către presa auto, domeniul în care și-a dorit întotdeauna să activeze. ... citește mai mult

Comentarii
Inchide