TOP 3 cele mai ieftine mașini full hybrid care pot fi cumpărate în acest moment în România

Autor: Cristian Gubandru acum 3 luni Știri auto

Oferta de mașini full hybrid (hibrid non plug-in) accesibile care pot fi cumpărate în acest moment în România este destul de mică. Majoritatea brandurilor auto au mașini mild hybrid.

Dacă sunteți interesați de o mașină full hybrid sub 30.000 euro aveți foarte puține variante. Cele mai ieftine trei mașini full hybrid sunt în prezent în oferta Toyota, Renault și Suzuki.

Mașinile full hybrid au o reducere a impozitului de minim 50% în România, care poate ajunge până la 100% în funcție de județ.

Mașini hibrid România 2022

Loc 3. Suzuki Swace full hybrid – 22900 euro cu TVA

Modelul Suzuki Swace, break-ul compact al japonezilor, care are la bază actuala generație Toyota Corolla Touring Sports are un pret in Romania de 22.900 euro cu TVA. Prin programul Rabla prețul scade la 19.600 euro cu TVA

Suzuki Swace este un station wagon hibrid de 122 CP (Euro 6d). Modelul japonez are un motor electric de 72 CP și o unitate pe benzină de 1,8 litri 98 CP. Sistemul hibrid folosește în mod optim motorul electric, cel termic sau pe amândouă concomitent în funcție de modurile de condus. Transmisia este CVT.

Suzuki Swace are nevoie de 11 secunde pentru a accelera de la 0 la 100 km/h. Viteza maxima este de 180 km/h.

INTRĂ ÎN GALERIA FOTO

Loc 2. Renault Captur 1.6 E-Tech 145 – 22400 euro cu TVA

Deși Renault Clio 1.6 E-Tech 145 apare în oferta din România, nu are și prețurile afișate. Următorul model full hybrid accesibil este Renault Captur 1.6 E-Tech 145, care are un preț de 22400 euro cu TVA.

Sistemul E-Tech Hybrid al Renault folosește un motor de 1,6 litri 140 CP și două motoare electrice – un „e-engine” (205 Nm) și un HSG (High-Voltage Starter Generator – 50 Nm), asociate cu o cutie de viteze multimodală fără ambreiaj. Asocierea motoarelor electrice și a cutiei de viteze optimizează şi ajută la schimbarea treptelor de viteză.

Combinația aleasă pe lanțul de tracțiune ia în considerare şi stilul de condus al conducătorului auto (cererea de energie) și calculul continuu al performanței optime. Șoferul nu gestionează niciun parametru, tehnologia E-Tech le stabilește în mod automat și imperceptibil.

Bateria este de 1,2 kWh (230 V) și permite modelului să ruleze până la 80% din timp în modul 100% electric în mediul urban.

Accelerația de la 0 la 100 km/h are loc în 10,6 secunde, iar viteza maximă este de 170 km/h. Emisiile de CO2 sunt de 98 g/km.

Cea mai ieftină hibridă

Loc 1.Toyota Yaris Eco Hyb – 19295 euro cu TVA

Toyota Yaris în echiparea Eco Hyb este cea mai ieftină mașină hibridă care poate rula electric, costă de la 19.295 euro cu TVA, fără bonusul prin Rabla pentru un full hybrid.

Modelul japonez are un motor pe benzină de 1,5 litri și unul electric cuplate la o transmisie CVT (cutie cu o singură viteză). Sistemul furnizează 116 CP.

Yaris full hybrid accelerează în 9,7 secunde până la 100 de km/h și atinge viteza maximă de 175 km/h.

Cu un consum mediu de 3,9 litri la 100 de km, emisiile de CO2 sunt de 87 de grame pe km.

Un preț accesibil are și Yaris Cross, versiunea crossover al lui Yaris, care costă 21.815 euro cu TVA în România.

Ecobonosuri mașini full hybrid

Prin Programul Rabla Clasic, prima de casare este de 6.000 lei, respectiv 9.000 lei în cazul predării a 2 autovehicule uzate, la care se pot adăuga următoarele ecobonusuri, astfel:

  • ecobonus în valoare de 1.500 lei, pentru autovehiculul nou, exceptând motocicletele, al cărui sistem de propulsie generează maximum 120 g CO2/km în sistem WLTP;
  • ecobonus în valoare de 3.000 lei la achiziţionarea unui autovehicul nou echipat cu sistem de propulsie hibrid;
  • ecobonus în valoare de 1.500 lei, pentru casarea fiecărui autovehicul uzat cu o vechime de cel puțin 15 ani de la data fabricației și care are norma de poluare Euro 3 sau inferioară.

Pentru o maşină mai veche de 15 ani, bonusul prin Rabla Clasic este de 7.500 lei, în timp ce pentru o mașină care are până în 15 ani bonusul are o valoare de 6.000 de lei.


Sursa foto: ProMotor


Cristian Gubandru
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax, parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn, parte ... citește mai mult

Comentarii
Inchide