Alfa Romeo 159 SW V6

Autor: Tudor Bratu 03 oct. 2008 Test drive

Motivul pentru care o Alfa 159 ajunge practic să coste 40.000 de euro stă sub capotă. Ceea ce vezi aici este o versiune Q4 – adică tracțiunea integrală “quattro per quattro”, adică 4×4 în traducere sau, mai pe înțelesul tuturor, transmisia integrală permanentă a lui Alfa Romeo cu diferențial Torsen.

În plus, sub capota motorului se află amplasat un motor “V6 JTS Twin Phaser”, am încheiat citatul, de origine Holden și ajuns cumva în ograda Alfa prin intermediul GM.
Când spui Alfa Romeo V6, ar trebui să te afli undeva aproape de extaz, dar din păcate lucrurile nu stau chiar așa.

Este genial dacă ai banii să cumperi așa ceva, pentru că motorul e foarte rafinat la turațiile joase și sună excepțional aproape de turația maximă de 6.200 rpm, fiind soluția perfectă pentru felul cum arată mașina asta, sub capota căreia nu ar trebui să “cârâie” nici un motor diesel.

Din păcate însă, chiar dacă motorul este reușit, având valori de putere și cuplu comparabile cu cele ale motorului aspirat, de 3 litri, al lui BMW, Sportwagon Q4 are o masă proprie de 1.660 kg, iar cutia de viteze manuală are treptele etajate extrem de lung.

Doar primele două sunt cât de cât scurte și așa se explică cele 7,2 secunde necesare pentru a atinge 100 km/h, dar după aceea distracția se cam termină. Probabil că s-a vrut ca transmisia cu rapoarte foarte lungi să ajute la obținerea unui consum mic de combustibil, dar nu s-a prea reușit, deoarece consumul de benzină anunțat oficial pentru oraș este de 17 litri pentru 100 km parcurși.

Și din păcate este foarte real – nu ai cum să scazi sub această valoare. Totuși este admirabil faptul că măcar te anunță de când cumperi mașina ce te așteaptă de fapt.
Altfel, decuplează ESP-ul, învață-te cu ambreiajul și vei pleca de pe loc ca într-un WRC, fără pierderi de aderență, cu toată puterea pusă pe șosea și în urarele familiei.

Sportwagon V6 Q4 este deci o alegere mai mult decât interesantă, însă numai dacă vrei ceva altfel, cu adevărat ieșit din comun, ceva fără prea mult spirit practic dar cu mult spirit latin, care nu implică neapărat o funcționalitate exemplară, oferind în schimb frumusețea fizică și psihică de mult timp ignorată de alți constructori.

“Mami, tata se uită în parc după fete ca tine!” La naiba, parcă după ce auzi așa ceva chiar îți dorești ca primul tău copil să fi fost băiat, nu?! El te-ar fi înțeles în toate privințele și mai mult ca sigur nu ți-ar fi arătat păpuși atunci când i-ai fi indicat standul cu mașinuțe din magazinul de jucării.

Nu mă înțelege greșit, știu foarte bine că bărbații inteligenți devin tați de fete la fel cum foarte bine știu că tații de băieți nu au probleme cu intelectul. Dar parcă fiecare dintre noi, bărbații, și-ar dori ca măcar unul dintre copii să fie băiat, pentru a putea, la un moment dat, să poarte cu el niște discuții în care să nu fie implicat cuvântul “Barbie”.

Închipuie-ți cum ar fi să ai un băiețel care să te susțină în fața soției atunci când îi explici de ce ai cheltuit 39.591 euro pentru un break Alfa Romeo în care abia are loc pe bancheta din spate. “Dar mami, are tracțiune integrală și motor de 260 CP”, ar spune el în timp ce soția privește portbagajul și pare nemulțumită de dimensiunile de aici.

Adevărul este că Alfa Romeo Sportwagon este o mașină a contrastelor. Este un break de clasă medie, dar e una dintre cele mai frumoase mașini din lume. Este un break de clasă medie, dar spațiul interior e la fel de mic ca în limuzina Alfa cu același indicativ.

Adică dacă mami are picioare la fel de lungi ca Roxana, nu va putea sta niciodată în spate, iar dacă va sta la volan, cel din spatele ei se va ghemui pe banchetă, pentru că spațiul la nivelul picioarelor practic nu există.

Altfel însă 159 Sportwagon este un break, dar te face să te simți atât de bine în interiorul său, încât cu greu mai vrei să vezi altceva. Și în nici un caz ergonomia sau dotările te fac să simți acest lucru.

În cazul în care soția se va uita cumva pe lista de prețuri, va descoperi că ai fi putut să ieși mai ieftin cu peste 10.000 de euro dacă ai fi cumpărat o versiune cu tracțiune față și motor diesel, că deh, așa fac toți bărbații cuminți din ziua de azi. Dar să fim sinceri.

La cum arată mașina asta, sub capotă trebui să aibă un motor de avion. Liniile curate ale caroseriei, elegante pe alocuri, sunt întrerupte de accente agresive, care practic te lipesc cu privirea de caroserie și implică foarte serios cuvântul “frumusețe” în ecuație.

 

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide