Test în România cu Honda CR-V i-DTEC 160

Faceliftul Hondei CR-V a adus, pe lângă reîmprospătarea estetică, şi câteva elemente de noutate care nu se văd, dar care fac o mare diferenţă.

Test în România cu Honda CR-V i-DTEC 160 Test în România cu Honda CR-V i-DTEC 160

Obişnuiţi cu facelifturile aplicate deseori exclusiv la nivel estetic, Honda CR-V se prezintă ca o mare noutate. În mod oarecum nenatural (dar, fără îndoială, binevenit), SUV-ul compact al japonezilor primeşte o motorizare nou-nouţă la jumătatea ciclului de viaţă. Un motor care, împreună cu nou-nouţa transmisie automată cu nouă trepte, formează un pachet cu atât mai greu de trecut cu vederea. Dar, mai întâi, să începem cu ce vedem.

Exteriorul lui CR-V a trecut printr-o cizelare uşoară, însă elementele estetice adăugate odată cu faceliftul plusează sesizabil la capitolul atitudine. De exemplu, sublinierea barei de protecţie faţă îţi dă senzaţia că noul CR-V este mai aşezat, iar noul design al grilei, împreună cu cel al blocurilor optice, europenizează SUV-ul nipon suficient de puţin încât să nu-l confunzi cu altceva, dar suficient de mult încât să-l poţi descrie ca „elegant”.

 Altfel, noul CR-V vine cu noi modele de jante, de 17 şi de 18 inci diametru, şi cu o nouă culoare pentru exterior, Golden Brown Metalic – care se adaugă celor opt deja existente şi pe versiunea pre-facelift.

Marele motiv de laudă pentru noua Honda CR-V este, însă, dieselul de 1,6 litri i-DTEC, prezent aici cu dublă supraalimentare şi cu cifre demne de luat în calcul: 160 de cai-putere şi 350 de Newtoni-metru, alături de un consum teoretic de 4,9 litri la suta de kilometri.

În timp ce consumul teoretic este, uhm, teoretic, celelalte cifre sunt cât se poate de accesibile. De la 2.000 rpm simţi că motorul este capabil să-ţi livreze tot cuplul motor de care dispune, iar la 4.000 rpm toţi cei 160 de cai-putere îşi fac simţită prezenţa. Din păcate, transmisia automată cu nouă trepte – disponibilă momentan doar pentru motorizarea antemenţionată – nu a fost prezentă pe niciuna dintre maşinile de test, aşa că ne-am îndeletnicit cu manuala în şase trepte.

i-DTEC-ul cu 160 de cai-putere vine să înlocuiască motorul de 2,2 litri, şi nu o face fără câteva menţiuni laudative: cu toate că este cu 6% mai puternic decât motorul mai mare, dieselul de 1,6 litri este mai economicos şi emite mai puţin (cu 11%) dioxid de carbon la kilometru. De fapt, conform Honda, noul motor dispune de cel mai bun raport putere-consum disponibil în segmentul său.

Pentru cei neimpresionaţi de un diesel cu 160 CP şi un consum de circa 8 l/100 km (cât a obţinut exemplarul din testul nostru), CR-V dispune, în gama de motorizări, şi de i-DTEC-ul de 1,6 l cu 120 CP (doar în versiune 4x2), alături de benzinarul de 2,0 litri, cu 155 CP şi 192 Nm.

Nu ştiu la ce altceva te-ai putea aştepta – ca ţinută de drum – de la un CR-V, în afară de un rulaj lin. Însă ştiu că, în materie de confort, nimic nu s-a schimbat faţă de versiunea pre-facelift, cel puţin nu în rău. Şasiul a suferit mici îmbunătăţiri, în direcţia manevrabilităţii şi a rafinamentului în deplasare. Ecartamentul ambelor punţi a fost mărit cu 15 mm, unghiul de cădere a crescut cu jumătate de grad, rata de demultiplicare a direcţiei a fost şi ea uşor alterată, iar suspensia faţă a primit bucşe şi amortizoare noi.

Vremea din ziua testului – de primăvară indecisă, stropită pe alocuri cu lapoviţă – nu a încurajat giumbuşlucuri, aşa că nu-ţi pot confirma că noul CR-V este mai agil. Însă cu siguranţă este foarte confortabil. Şi, dacă te uiţi la un SUV compact, probabil că eşti mai intersat de spaţiu şi de confort decât de aptitudinile sportive. Aşa, despre spaţiu...

Oricât de impresionant este noul diesel de 1,6 litri, selling pointul principal pentru CR-V (indiferent de motorizare) este spaţiul interior. Şi, în cazul faceliftului, nu a suferit nicio modificare. Asta înseamnă că Honda CR-V încă te scaldă în confortul spaţiului şi al modularităţii.

Habitaclul primeşte un sistem de infotainment accesibil prin intermediul unui ecran tactic cu diagonală de 7 inci – Honda Connect este bazat pe Android 4.0.4 şi dispune de funcţii pe care le găseşti şi pe smartphone-ul tău: reacţionează dacă îl ciupeşti sau dacă îţi glisezi degetul peste el. Cu toate că timpii de reacţie nu sunt extraordinari (cu alte cuvinte, nu este mai lent decât în majoritatea maşinilor), interfaţa este relativ prietenoasă şi uşor de folosit, înglobând, natural, mai toate funcţiile digitale ale maşinii.

Tot aici, în creierul digital, stau ascunse şi sistemele de siguranţă activă şi pasivă, de la Collision Mitigation Braking System la Lane Departure Warning sau Cross Traffic Monitor şi Adaptive Cruise Control. Toate aceste denumiri pretenţioase (şi salvatoare de viaţă uneori) sunt incluse într-una singură: Sensing.

Cu toate că lista de modificări este amplă, diferenţa de preţ a lui CR-V - faţă de versiunea pre-facelift este de maxim 700 de euro. Entry-levelul i-VTEC 2WD pleacă de la 20.990 € (cu tracţiune integrală, de la 25.990 €), în timp ce dieselul cu 120 de cai-putere are o etichetă de preţ de 22.190 €. Versiunea de top - 1.6 i-DTEC cu 160 CP, tracţiune integrală, echipare Executive cu pachet Sensing - costă, în România, 35.390 €.

Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.