Am condus noua Lancia Ypsilon Twinair

Autor: Andrei Nan acum 8 ani Test drive

Cireaşa de tort este micul propulsor care s-a aflat sub capota maşinii de test. Vorbim despre motorul de 0,9 litri TwinAir, cu doar doi cilindri. De ce este cireaşa de pe tort? Foarte simplu…trage ca un „nebun”. Nu ai zice niciodată că ar avea 85 CP la modul în care ridică acul vitezometrului.

Acest lucru se datorează în principal faptului că „motoraşul” urcă foarte rapid în ture, graţie inerţiei reduse a acestuia. Şi la capitolul consum maşina oferă posesorului un cost decent. În Bucureşti am înregistrat un consum mediu de 9,1 litri/100 km fără a acţiona pe perioade lungi butonul „eco”. Cu siguranţă că dacă se adoptă un stil economic, consumul se va apropia foarte mult de cel oficial şi anume 4,2 litri/100 km.

Din punct de vedere al stabilităţi, trebuie spus că dacă se doreşte abordarea în forţă a virajelor trebuie avută grijă, deoarece maşina nu a fost gândită pentru un condus în forţă, ci ea a fost gândită în special traficului urban, unde vitezele nu sunt ridicate.

Una peste alta, Lancia Ypsilon este o maşina care cu siguranţă nu trece neobservată. Cu un preţ de pornire de 12.160 euro cu TVA, Lancia Ypsilon este una din cele mai tentante oferte de maşini mici, destinate traficului urban, dar mai ales sexului frumos.

Destinată sexului frumos Lancia Ypsilon prezintă un design exterior chic, demnă de o maşină cu pretenţii de lifestyle.Noua Lancia Ypsilon animează într-un mod plăcut aglomeraţiile urbane. După cum era de aşteptat, maşina reuşeşte să atragă privirile trecătorilor, în special ale tinerelor „domniţe”.

Caroseria vopsită în două nuanţe, împreună cu noile retuşuri aduse părţii frontale, noua Lancia Ypsilon prezintă un aer jucăuş şi foarte tineresc. Partea frontală imprimă forţă noii Ypsilon datorită grilei proeminente, în timp ce farurile ascuţite dau o notă de sobrietate ansamblului, Ypsilon arătând mai matură, în comparaţia cu generaţia precedentă.

Spatele continuă ideea unui aspect mai ciudat, cu un hayon nu neapărat practic, o lunetă bine integrată stilistic şi stopuri cu o formă rotunjită. Per total, Lancia Ypsilon este un pachet cu o lungime de 3,80 metri care încearcă să ne sensibilizeze, propunând un design în stilul sorei de clasă mai mare, Lancia Delta, dar într-o formă mult mai comprimată.

Dacă exteriorul prezintă o imagine jucăuşă, interiorul este mai sobru. Cel puţin versiunea testată, propunea materiale de culoare închisă, fapt care a accentuat sobrietatea. Un alt element care creează un aer sobru este zona ceasurilor de bord. Acestea, sunt dispuse central, încastrate într-un locaş special, dar care prezintă forme drepte, colţuroase.

Schimbătorul de viteze este amplasat foarte aproape de bord, pe consola centrală, asemănător modelelor utilitare ale grupului Italian, fapt care face o legătură evidentă cu Fiat 500. Pe de altă parte, trebuie precizat faptul că poziţionat în acest fel, schimbătorul este la „îndemâna”, poziţia lui fiind ergonomică.

Un aspect foarte interesant este modul în care inginerii au gândit bancheta spate pentru a oferi maxim de spaţiu pentru pasagerii din spate. Din start, se poate observa că bancheta are dimensiuni reduse, mai precis este foarte îngustă. La prima vedere pare un pic inconfortabil acest lucru, dar odată aşezaţi pe ea ne dăm seama că avem suficient spaţiu pentru picioare. Se poate monta fără probleme chiar şi scaun pentru copii, lucru care va fi foarte apreciat de tinerele mame.

Pagini: 1 2



Comentarii
Inchide