Am testat BMW 435i xDrive. Cod ALBASTRU de sezon

Autor: Oraan Mărculescu 04 feb. 2014 Test drive

Cu titulatura BMW Seria 4 m-am obişnuit, până la urmă, mai ales că acum avem trei membri ai acestei serii: pe lângă coupe s-au mai adăugat cabrioletul şi, recent, hatch-ul Gran Coupe. Dar cerebelul meu refuză să accepte că, de acum încolo, varianta hardcore se va numi M4 şi nu M3.

2 + 3 +7 = 12. Iar 1 + 2 = 3. Nu dă 4 nicicum! Şi totuşi, e ”pătrar”

Nu-i nimic, până când BMW M4 va fi disponibil la vânzare şi la noi, mai este timp pentru cei care au aceeaşi dilemă ca mine. Iar cei care nu mai au răbdare până când îşi vor putea comanda o bestie M4, pot apela cu încredere la alternativa 435i. Care nu e chiar un surogat, ci are şanse să îi cucerească pe fanii coupe-urilor bavareze performante.

EXTERIOR

Uitaţi-vă puţin la maşina din imagini, care este echipată cu pachetul ”M Sport”, opţiune care costă doar 3.263 de euro (adică vreo 6% din preţul de bază al acestei versiuni de motorizare). Dar ce efect are! Şi câte mini-logo-uri ”M” vezi peste tot…

Deci dacă vă luaţi un Seria 4 vopsit altfel decât ăsta, ne supărăm!

Iar farurile adaptive cu LED (2.000 de euro) îi conferă coupe-ului o agresivitate mult mai pregnantă decât banalele deja ”angel-eyes”. La care se mai adaugă perechea de evacuări reci, exprimând forţă, dar şi micile fante din spoilerul frontal sau etrierele vopsite în albastru.

La prima privire, oricine e tentat să spună că ”e noul em-trei!”. Dar, după nişte momente de meditaţie, realizezi că spoilerul frontal nu e chiar aşa de agresiv desenat, din spate lipseşte difuzorul, pragurile sunt normale, iar suspensia nu e aşa de coborâtă cum te-ai aştepta de la o maşină care poartă semnătura departamentului Motorsport.

Jante de 18 inci şi două evacuări destul de tupeiste. Dar maşina e dată de gol de indicativ: nu e M4!

Cel mai mult, însă, contează culoarea maşinii, acest albastru demenţial, care pe orice fan BMW îl face să se gândească la M3-urile precedente. Nu ştiu de ce s-au mai străduit designerii să găsească tot felul de alte nuanţe pentru caroseria acestui model. Eu aş aplica principiul lui Henry Ford: oricine poate avea un Seria 4 de orice culoare, câtă vreme e albastru Estoril. Păi nu?!

INTERIOR

Entuziasmul provocat de exteriorul agresiv şi plăcut privirii se cam domoleşte când intri în maşină. Şi asta deoarece habitaclul te întâmpină cu o răceală sportivă devenită specifică BMW-urilor – chiar şi bagheta albastră mediană te face să te zgribuleşti, la fel ca finisajele metalice sau ornamentele cu pattern de solzi.

 

Măcar scaunele sport, cu suporţi laterali reglabili şi prelungire de şezut, te fac să te gândeşti la căldurile care te vor lua dacă vei alege modul Sport, de la butonul de lângă schimbător. Iar volanul cu trei spiţe şi design sport-futurist dă foarte bine în peisaj, având şi o priză conform pretenţiilor.

Cine vrea să se simtă mai altfel decât într-un Seria 3 oarecum obişnuit (pentru că habitaclul lui Seria 4 diferă doar la nivel de detalii de al berlinei) trebuie să dea iama în lista de opţionale. Sau nu-i rămâne decât să se adapteze la stilul mai sobru dictat de nemţi.

Hopa, scaunele sport te cam bagă la idei: deci nu e un Seria 4 oarecare

Practic, doar în maşină realizezi cu adevărat că nu e cel mai nervos Seria 4: pur şi simplu layout-ul general inspiră lux sportiv, nu atmosferă racing bună pentru circuite. Dar să nu ne culcăm pe lauri, deoarece pachetul tehnic promite multe. Foarte multe.

Vedem pe următoarea pagină

Pagini: 1 2 3

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide