Am testat în România noul VW Golf Variant. Bun la toate

Autor: Oraan Mărculescu acum 7 ani Test drive

Modelul testat vine echipat cu populara motorizare 2.0 TDI, care livrează 150 CP la 3.500 rpm şi un cuplu maxim de 320 Nm disponibil devreme, încă de la 1.750 Nm. Pentru exploatarea propulsorului diesel, soluţia aleasă pentru acest model a constat într-o transmisie automată DSG cu dublu ambreiaj şi şase rapoarte.

Personal consider că această combinaţie este una bine echilibrată, ţinând cont de scopul pe care le deserveşte Golf Variant. Motorul nu pune probleme de natură acustică decât dacă acceleraţia este călcată mai ferm, însă răspunde bine şi dă senzaţia de potenţă, mai ales în depăşiri, în vreme ce treptele de viteză se succed lin sub comanda cutiei de viteze automate.

Volkswagen specifică un consum mediu teoretic de 5 l/100 km, însă în condiţii reale de trafic am reuşit să obţinem un consum mixt de 6,5 l/100 km, valoare la care a contribuit şi sistemul Auto Start/Stop.

Direcţia se dovedeşte uşoară şi te ajută să “strecori” o maşină lungă de patru metri şi jumătate prin oraş. Totuşi, Golf Variant se simte în apele lui în mediu extra-urban, unde afişează o ţinută de drum ireproşabilă. Nu este o maşină care se pretează unui stil de condus sportiv, însă pentru drumuri lungi, de vacanţă, suspensia moale care reuşeşte să atenueze orice denivelare se dovedeşte un aliat important.

Volkswagen Golf Variant în versiunea testată pleacă de la 25.239 de euro, iar dotările suplimentare pot face ca preţul să depăşească plafonul de 30.000 de euro. Este şi cazul modelului de test, evaluat la 33.784 de euro.

Dacă trag linie, pot spune că deşi Golf Variant nu aduce schimbări excentrice în lumea auto în materie de design, maşina dă senzaţia că este completă şi nu prea i se poate reproşa nimic, semn că filozofia convenţionalului germanic funcţionează în continuare. Iar acest lucru se mai reflectă şi în imaginea puternică de marcă creată şi susţinută de-a lungul timpului de Volkswagen.

Pagini: 1 2 3



Comentarii
Inchide