Am TESTAT noul BMW Seria 4 Cabrio. În aer, liber

Autor: Tudor Rus 05 iun. 2014 Test drive

Inginerii BMW spun că au păstrat raportul de distribuţie al greutăţii pe punţi de 50:50, la fel ca în cazul coupe-ului. Am probat acest lucru şi evoluţia exemplară pe asfalt confirmă ce scrie în caseta tehnică. Ruliul este doar o nălucă şi per total, abordarea în viteză a virajelor nu declanşează decât un sentiment de siguranţă, cu mulţumirile de rigoare îndreptate către suspensia adaptivă M şi direcţia superbă.

Cabrioletul este cu 230 de kg mai greu decât coupe-ul, însă masa totală de 1.700 kg nu îl face neapărat mai greoi. Asta pentru că cei 245 CP aflaţi în posesia motorului cu patru cilindri în linie şi cuplul maxim de 350 Nm livrat de la 1.250 rpm sunt gestionate eficient de transmisia cu opt rapoarte, indiferent că se optează pentru unul dintre modurile Eco Pro, Comfort, Sport sau Sport Plus.

Cu plafonul pliat se poate rula în condiţii optime până la maxim 80-90 de km/h. Odată depăşit acest prag, pregătiţi-vă ca habitaclul să primească un curent de aer amplificat. Din fericire, aeratoarele de la baza tetierelor au grijă ca temperatura din jurul gâtului să nu fie resimţită în favoarea unui disconfort termic. Iar dacă sunteţi comozi, sistemul de climatizare îţi va reconfigura automat setările ca să compenseze eventualele diferenţe de temperatură.

Dacă plecăm de la premisa că atât timp cât te poţi bucura de o zi senină fără un plafon deasupra capului, consumul înregistrat de BMW Seria 4 în versiunea 428i nu mai contează, valoarea de 10 l/100 km nu îţi va desena cute pe frunte. Vorbim despre consumul mixt real, obţinut după la rularea pe autostradă şi în mediu urban, în condiţiile unui stil de condus relaxat. Deşi nu pare, sistemul automat Start/Stop şi-a făcut treaba, altfel consumul ar fi fost şi mai departe ca valoare de acei 6,8 l/100 km care sună atât de bine în teorie.

Viteza nu e o problemă, iar dacă nu vedeţi în permisul de conducere decât o bucată de hârtie plastifiată cu o fotografie şi ceva cuvinte aşezate pe ea, aflaţi că Seria 4 Cabrio în varianta 428i accelerează de la 0 la 100 km/h în 6,4 secunde şi poate să continue sprintul până la 250 km/h.

O scurtă recapitulare arată că sub titulatura Cabrio stă de fapt un Seria 4 pur-sânge, neimpresionat de aerul boem şi relaxat oferit de termenul „decapotabilă”. Performanţele livrate sunt capabile să satisfacă şi preferinţe exigente, în timp ce pachetul confort-eleganţă-imagine se face rapid remarcat, însă totul vine cu un preţ. În versiunea 428i, BMW Seria 4 Cabrio pleacă de la 51.336 de euro. Mult sau puţin, acesta este de departe un preţ elocvent, pentru că dotările opţionale pot urca plafonul până la 72.719 de euro, ca în cazul modelului de test.

Pagini: 1 2 3

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide