Audi Q5 – test în Spania

Autor: Alexandru Banu 10 sept. 2008 Test drive

Are, desigur, tracţiune permanentă quattro (diferenţial central Torsen), ABS, ESP care reacţionează prin senzori la greutatea suportată de montanţii portbagajului de pe plafon, gardă la sol de 20 cm şi patru motorizări, deocamdată. Două propulsoare sunt alimentate cu motorină. Unitatea TDi 2.0 dezvoltă 170 CP, iar cea V6 3.0 – cu 70 CP în plus. Cel mai “slab” motor cu benzină este 2.0 TFSI de 211 CP.

Anunţat să intre pe piaţă din toamnă, dar testat de noi la Valencia, FSI-ul V6 3.2 este fulminant cu ai lui 270 CP. Se comportă extrem de vigilent la accelerare şi îl opreşti greu dacă nu “nimereşti” pedala de frână la timp. Q5 se descurcă bine pe asfalt şi stă la locul lui pe viraje atâta timp cât nu uiţi că te afli într-un SUV. Forţat, te amendează cu ruperi violente de echilibru, fiindcă, totuşi, are aproape două tone, iar cei 270 CP sunt greu de potolit odată stârniţi.

Important este şi regimul de şofat selectat din meniul Audi Drive Select –coboară/ridică suspensiile, modifică rapoartele cutiei de viteze şi înlesneşte sau, din contră, întăreşte direcţia. Nu am adus în discuţie capacitatea portbagajului, un atu important al unui SUV compact. Puteţi încărca un volum de 540 litri, respectiv 1.560 litri cu banchetele spate rabatate.

Încape acolo o placă de surf, nemţii ne-au demonstrat-o la faţa locului. Destul însă cu cifrele! Audi Q5 arată bine, este bun şi merită ovaţii în consecinţă. Nici nu ne-am fi aşteptat la altceva. În cazul producătorului german, nu se mai pun probleme legate de calitate, dotări, motorizări, cutia cu 7 rapoarte S-Tronic (cuplată la motoarele dispuse longitudinal în cazul Q5-urilor).

Problema reală o reprezintă impactul estetic asupra clienţilor şi preţul. Va intra în showroomuri în toamnă şi va costa între 38.000 şi 60.000 de euro, sume apropiate de cele ale concurenţei. Iar atunci când eşti dispus să dai 40.000 de euro pe un SUV compact premium, câteva sute în plus sau în minus nu mai contează. Aşa că fanii mărcii îşi vor cumpăra probabil un Q5, iar noii clienţi ai automobilelor din această clasă vor opta pentru best looking. Adică pentru…

Pagini: 1 2

Urmărește Promotor.ro pe Google News
Tags:


Visan Marian
Visan Marian
Începând cu anul 2015, Marian Vișan s-a implicat în domeniul auto, însă experiența sa în jurnalismul online începe din 2006, în timpul studiilor la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării. La vârsta de 18 ani a început să se familiarizeze cu mașinile odată cu obținerea permisului ... citește mai mult

Comentarii
Inchide