Drive test Opel Crossland X. Urmaşul lui Meriva combină ce-i mai bun dintre un SUV şi un MPV

Autor: Marius Vișan 10 ian. 2018 Test drive

De parcă ar fi luat o pilulă pentru fertilitate, Opel a produs trei crossover-uri într-un timp foarte scurt. În ianuarie 2017 a lansat Mokka X, primul său SUV, apoi a urmat Crossland X în luna mai, apoi a venit Grandland X. Sosirea lui Crossland X ca înlocuitor pentru Meriva este încă o dovadă a importanţei sectorului SUV pentru producătorii de maşini. Noul SUV împarte multe componente (inclusiv motoarele) cu Peugeot 2008, dar cele mai multe caracteristici le împrumută de la fratele mai mare din companie – Mokka X.

Gama de motoare este alcătuită din patru unităţi pe benzină între 81 şi 130 de CP, şi trei motoare pe motorină care produc între 99 şi 120 de CP. Maşina testată a fost o versiune INNOVATION cu motor de 1.2 litri turbo pe benzină de 110 CP.

Crossland X împărtăşeşte multe asemănări de stil cu popularul Mokka X, mai puţin aspectul robust. Caracteristicile precum grila din faţă şi luminile din spate sunt recunoscute cu ale altor autovehicule din gama Opel, în timp ce înălţimea ridicată a căilor de rulare şi barele de protecţie îi conferă o poziţie de SUV veritabil. Maşina noastră de test avea jantele mari din aliaj de 17 inch şi geamuri întunecate, iar aceste aspecte l-au făcut să arate excelent.

Crossland X este mult mai spaţios în interior decât v-aţi aştepta. Oferă spaţiu suficient la cap şi picioare, atât pentru pasagerii din faţă, cât şi pentru cei care stau pe scaunele din spate. Spaţiul din spate este impresionant datorită podelei plate, iar spaţiul pentru bagaje este respectabil – 410 de litri. Există, de asemenea, un pachet opţional care permite banchetei din spate să alunece înainte şi înapoi şi să sporească considerabil spaţiul de încărcare. Poziţia de conducere este ridicată, ceea ce înseamnă că oferă o vedere bună asupra drumului. Scaunele oferă şi ele un confort bun în timpul conduselor mai lungi.

Calitatea materialelor plastice din întreaga cabină este în mare parte bună, cu excepţia câtorva zone, cum ar fi sub volan şi uşile inferioare, care se pot zgâria cu uşurinţă. Toate modelele Crossland X au monitoare touchscreen de 7 inch, uşor de utilizat, în centrul tabloului de bord, încorporând sistemul Intel Intellilink, Apple CarPlay şi Android Auto. Este inclus, de asemenea, OnStar Opel cu un hotspot Wi-Fi, asistenţa 24/7 şi multe alte caracteristici, deci este corect să spunem că Crossland X este mai conectat şi mai prietenos decât mulţi dintre rivalii săi.

Crossland X are o suspensie confortabilă la drum drept, însă are unele imprecizii la virajele strânse. Sistemul de direcţie uşoară ajută la parcare, dar, din nou, există puţin feedback din partea direcţiei la viraje. Acest lucru este puţin probabil să afecteze cumpărătorii familişi care vor aprecia confortul faţă de dinamica de conducere. În ciuda aspectului său de SUV, Crossland X nu este disponibil cu tracţiune integrală, însă configuraţia cu tracţiune pe faţă oferă aderenţă suficientă când este nevoie.

După mai bine de 200 de km parcurşi şi pe autostrăzi, şi prin oraş, am avut un consum în medie de 7.0 litri la suta de km. La drum lung consumă 5.5 litri, însă în oraş să vă aşteptaţi la valori de peste 8 litri la suta de km.

Preţurile pentru noul Opel Crossland X încep de la 14.600 de euro pentru specificaţia de bază 1.2 benzină de 80 de CP. Nivelul superior vine cu sistemul Intellilink Touch de la Opel, oglinzi încălzite, ornamente exterioare cromate, climată cu două zone şi control automat al vitezei de croazieră.

Familiştii vor aprecia caracteristicile de siguranţă, cum ar fi avertizarea la părăsirea benzii de circulaţie, recunoaşterea indicatoarelor din trafic, senzorii de parcare şi asistenţa la pornirea în pantă. Maşina noastră de test a avut opţioni cum ar fi trapă panoramica, senzori de parcare pachet de iluminare Opel, însă acestea au urcat preţul la 17.500 de euro.

Crossland X este un succesor relevant pentru Opel Meriva MPV. El aduce mai mult stil decât predecesorul său. Cumpărătorii de familie vor aprecia spaţiul interior generos şi echipamentele care vin în versiunea standard. Ţinând cont de toate aceste lucruri, Crossland X oferă o alternativă bună la maşini precum Nissan Juke, Renault Captur şi Peugeot 2008.

 

 

Urmărește Promotor.ro pe Google News


Marius Vișan
Marius Vișan
Marius Vișan a poposit în lumea auto în anul 2015, însă cu jurnalismul online este familiarizat încă din anul 2006 când a început cursurile Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării. Contactul cu mașinile l-a luat la vârsta de 18 ani, odată cu obținerea permisului auto. Pasiunea ... citește mai mult
Visan Marian
Visan Marian
Începând cu anul 2015, Marian Vișan s-a implicat în domeniul auto, însă experiența sa în jurnalismul online începe din 2006, în timpul studiilor la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării. La vârsta de 18 ani a început să se familiarizeze cu mașinile odată cu obținerea permisului ... citește mai mult

Comentarii
Inchide