Land Rover Defender 110

Autor: Constantin Ciobanu 10 ian. 2010 Test drive

Cam multe maneteO
altă particularitate o reprezintă contactul care este amplasat în
partea stângă a volanului,
britanicii
au dorit să lase o amprentă a originii nealterată.
Propulsorul este rafinat comparativ cu cel pe care îl înlocuieşte,
dar este prezent în habitaclu atât prin zgomot cât şi prin
vibraţi
i. Cei drept destul de mult atenuate. După ce ai
rezolvat problema poziţiei la volan, reglarea oglinzilor
retrovizoare cu mâna şi minima familiarizare cu funcţiile manetelor
din jurul volanului … la drum.

Şi să nu uit de frâna de mână, care te obligă la o mică
plecăciune înaninte de a porni. Noua cutie de viteze cu
şase trepte
este un real progres comparativ cu cea
anterioară în cinci rapoarte. Mult mai precisă şi mai agreabilă în
utilizare, nu mai cauţi o treaptă preţ de câteva secunde. Prima
treaptă totuşi parcă este exagerat de scurtă, iar ambreiajul greu
care ţine destul de jos necesită ceva acomodare şi atenţie la
manevrele în spaţii înguste sau la cele de fineţe. Etajarea
scurtă a cutiei
ajută în trafic urban, eşti în ritm cu
ceilalţi, nu poţi fi considerat un obstacol, dar asta pune la grea
încercare talentul de a schimba viteze.

Trebuie să ai ceva dintr-un şofer de camion, şi asta nu în sens
peiorativ. În mare, şi în trafic urban, trebuie să te bazezi şi pe
frâna de motor. Deşi sistemul de fânare are discuri ventilate pe
faţă şi simple pe puntea spate, acesta nu oferă prea multe
satisfacţii. Prima parte a cursei pedalei de frână nu prea aduce
ceva semnificativ, abia în a doua jumătate frânarea este sesizabilă
şi necesită ceva forţă de apăsare pe pedală.

Nu ai cum sa te ratacestiEste
o maşină care nu se conduce în tenişi.
Şi pe pedala de
acceleraţie trebuie apăsat ceva mai serios. Vitezele pot fi
schimbate în două moduri – pe repede înainte, lucru echivalent cu
ceva şocuri în transmisie sau cu o debreiere progresivă pentru a nu
mai auzi acel bang la cuplare şi smuciturile spre înainte. În cazul
retrogradărilor categoric este indicat sincronizarea din
acceleraţie, asta pentru a nu fi la volan un manechin care se
sprijină în centură dar şi pentru a proteja partea mecanică.
Direcţia este uşor imprecisă, dar nu deranjează.

În urma
facelift-ului
a fost puternic revizuită, acum gradul de
asistare făcând comode şi manevrele la viteză redusă, ceea ce
înainte era un coşmar. Fiind un model cu tracţiune integrală
permanentă, acest lucru se simte şi la manevrabilitate. Există o
tendinţă subviratoare pronunţată, chiar şi la viteze reduse, pe
suprafeţe cu aderenţă scăzută. În ceea ce priveşte trenul de rulare
nu prea ai motive de îngrijorare, punte rigidă atât faţă
cât şi spate plus amortizoare şi arcuri elicoidale
.

Viaţa la bord categoric are de suferit, eşti scuturat destul de
bine în funcţie de calitatea drumului. Partea bună este că nu prea
îţi pasă, Defender îndură enorm de mult. Iar cum mai nou orice drum
este o provocare… La un moment dat, pe drumul dintre Câmpulung
Muscel şi Piteşti, ai de traversat un pod, sincer aş fi preferat să
o iau prin vad. Un Mini a nimerit într-o groapă atât de adâncă
încât apa mai avea vreo 15 cm până la oglindă. A supravieţuit, dar
am văzut în ochii proprietarului ceva invidie şi resemnare.

Unele detalii au 60 de aniVis-a-vis
de ţinuta de drum nu sunt multe de spus. Un ruliu moderat pe
viraje, o stabilitate bună pe traiectorie chiar şi la viteze
ridicate pe autostrada, adică 132 km/h viteza maximă
constructivă
. Propulsorul livrează putere de pe la 2.000
rpm, lucru uşor de anticipat de sunetul turbinei, dar plaja de
putere este relativ redusă, undeva pe la 3.500 rpm deja accelerezi
inutil. Deşi avem un propulsor de cilindree medie pentru această
clasă, şi unul care nu este la zi cu toate evoluţiile tehnice, o
tracţiune integrală permanentă şi o greutate de peste 2
tone
, consumul mediu se menţine în limite mai mult decât
decente.

În mediu urban vorbim despre un 11-12 litri la
sută
, iar extraurban se ajunge la un 9
litri
. Iar cu un rezervor de 75 de litri
poţi vorbi de o autonomie confortabilă, chiar dacă iei în calcul
evadări în necunoscut. Mai există un capitol extrem de important la
Defender, comportamentul off-road, dar voi ajunge acolo abia în
final, după ce voi epuiza cât mai multe detalii.

Pagini: 1 2 3 4

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide