Mercedes-Benz Vito: Un mini-autocar ideal

Autor: Laurenţiu Mandu acum 6 ani Test drive

Primul instinct spunea că motorul nu este prea puternic, dacă iei în calcul câţi oameni şi câte bagaje pot intra în maşină. Ca să ne lămurim, chiar am încărcat-o la maxim în ceea ce priveşte portbagajul şi la trei sferturi din capacitatea locurilor pe scaune.

Propulsorul nu oferă o accelerare foarte rapidă, însă are un cuplu mare, de 360 Nm, pe o plajă de turaţie între 1.600 şi 2.400 Nm, ceea ce, atunci când sarcina automobilului este mare, este de un real ajutor. Fireşte că pentru ca o persoană obişnuită să conducă un autoturism, prima provocare o reprezintă dimensiunile maşinii.

Însă, în scurt timp, descoperi că totul este mult mai uşor decât pare. Poziţia de condus a şoferului este reuţită, iar acest atribut este unul esenţial pentru oboseala celui de la volan, mai ales într-o asemenea maşină. Reglajele scaunului permit găsirea poziţiei confortabile, astfel încåt condusul să se desfăşoare într-un mod relaxat şi plăcut. În plus, ergonomia postului de condus îţi oferă o bună vizibilitate şi un control destul de uşor al comenzilor.

După câteva momente de acomodare, am conştientizat faptul că sistemul de frânare are de făcut faţă la aproximativ 2.500 kg. După ce am încărcat maşina, cred că greutatea serioasă a ajuns pe la 3 tone. Cu toate acestea, frånele îşi fac treaba. Mă aşteptam să reacţioneze puţin mai greu, să se simtă că maşina este grea, dar am descoperit că au fost setate foarte eficient, luându-se în calcul că un client de Vito va merge foarte rar cu automobilul gol.

În interior, 8 oameni se pot simţi confortabil chiar şi în călătorii lungi. Scaunele cu spătarul înalt garantează posibilitatea unei poziţii relaxante, însă rândurile 2 şi 3 nu dispun de prea multe reglaje. Cel mai confortabil se vor simţi şoferul şi pasagerul de lângă el, care îşi pot regla scaunele pe înălţime, înclinarea spătarului sau şi-l pot culisa înainte şi înapoi pe o distanţă generoasă. În concluzie Vito a fost o surpriză plăcută pentru o persoană obişnuită să conducă mai mult autoturisme.

Pe piaţa din Romånia el are mulţi rivali, cum ar fi VW Transporter, Ford Transit sau Renault Traffic. Avantajul faţă de acestea este că aparţine unui producător premium, dar şi preţul este pe măsură, maşina testată costând 34.303 euro plus TVA.



Comentarii
Inchide