TEST: Condus prin România – Mercedes-Benz SL 400

Autor: Andrei Ştirbu acum 7 ani Test drive

Gama de motorizări pentru SL s-a schimbat odată cu apariţia V6-ului bi-turbo, de 3,0 litri, care înlocuieştie entry-levelul SL350 (care avea tot un V6, dar aspirat). Cifrele pentru SL400 sunt următoarele: 333 de cai-putere şi 480 de Newtoni-metru, transmişi punţii spate prin intermediul cutiei automate 7G-TRONIC. Este nevoie de 5,2 secunde pentru a atinge 100 km/h în startul de pe loc.

Ceea ce urmează să scriu ar putea să fie influenţat de faptul că, în majoritatea timpului, am folosit modul „E” (Eco) pentru deplasare, decapotat, cu Airscarf-ul suflându-mi aer în ceafă şi cu sistemul Harman Kardon (1.100 €) creând ambient muzical liniştit. Însă modul în care s-a comportat SL400 atunci când l-am scos din starea de confort şi am exploatat corespunzător puterea (trecând pe modul Manual) m-a dus cu gândul la Juggernaut, eroul din X-Men a cărui inerţie devine infinită atunci când se pune în mişcare. Maşina are 1,7 tone, aşa că frânările necesită un pic de acomodare prealabilă.  

Iar asta este un pic mai greu decât sună în scris. Sunetul motorului după ce trece de 4.500 rpm, scaunele active care-şi umflă pernele laterale pentru un plus de susţinere (1.650 €, au şi masaj inclus), împunsăturile de după fiecare schimbare de treaptă – toate te încurajează să creşti ritmul. 

Pagini: 1 2 3 4 5



Comentarii
Inchide