Test cu noua Toyota RAV4, versiunea 2.2 D-4D AWD

Autor: Oraan Mărculescu acum 8 ani Test drive

Noua Toyota RAV4 este clar un SUV compact evoluat, primul lucru pe care îl observă cineva fiind spaţiul foarte bun oferit pasagerilor. Maşina oferă scaune generoase în faţă şi o banchetă mare în spate, adică exact ceea ce te aştepţi de la un SUV de 4,6 metri lungime.

Şoferul are la dispoziţie un tablou de bord destul de simplu, vitezometrul dominând indicatoarele, iar afişajele abordează un stil ”oldies”. Japonezii nu au făcut experimente de design, ci au mizat pe o linie în general simplistă, care să privilegieze ergonomia.

Iar ergonomia este la cote excelente în cazul lui RAV4, sărind efectiv în ochi dimensiunea mare a majorităţii butoanelor. Contrar curentului actual, în care timpul de acomodare cu toate comenzile maşinii creşte, în cazul lui RAV4 observi imediat plasarea butoanelor şi indicaţiile lor, în timp ce uşurinţa accesării comenzilor este de-a dreptul dezarmantă.

Aşa încât, chiar dacă, la prima vedere, designul general al habitaclului pare oarecum fad, explicaţia este simplă: privilegierea ergonomiei. Ceea ce, pentru un familist, este mult mai important, nu-i aşa?

Chiar şi în privinţa spaţiilor de depozitare RAV4 este măgulitoare. În schimb, termenul ”măgulitor” nu se pretează materialelor utilizate în interior. Plasticele sunt bune, dar calitatea acestora şi a asamblării nu mai flatează, cum se întâmpla altă dată, nici în nivelul superior de echipare Luxury. Se pare că inginerii japonezi au pus foarte mult accentul pe pragmatism în defavoarea feelingului cu tendinţe de lux…

Revenind la spaţiu, bancheta se pretează chiar şi pentru trei persoane adulte, deoarece tunelul central este foarte mic, iar lăţimea porţiunii din mijloc a banchetei este suficientă. Spătarul are mai multe poziţii de înclinare, pentru creşterea confortului la drum lung, iar rabatarea fracţionată este şi ea uşoară. Cât despre spaţiul la genunchi sau la cap, niciun motiv de critică.

Portbagajul este foarte spaţios, variind între 547 litri şi peste 1.700 de litri în configuraţia cu 2 locuri. Ba mai există şi un spaţiu de 100 de litri sub podea, în timp ce pe lista de accesorii găsim multe lucruri interesante – cum ar fi plasa care se poate fixa în partea superioară. La care mai adăugăm deschiderea uriaşă a hayonului, spiritul practic ştergând impresiile negative de la început despre designul spatelui.

Per ansamblu, noua Toyota RAV4 oferă un interior foarte bine gândit ca spaţiu şi ergonomie, dar firile mai pretenţioase e de aşteptat să aibă cârcoteli ţinând de calitatea generală a calităţii şi asamblării, care nu e excelentă, ci doar bună sau, pe alocuri, corectă.

Să vedem cum se comportă la drum noua Toyota RAV4 – PE PAGINA URMĂTOARE

Pagini: 1 2 3 4



Comentarii
Inchide