TEST cu Renault Scenic XMOD. Toată familia poartă bocanci

Autor: Iulian Dnistran acum 7 ani Test drive

Performanţe, ţinută de drum

Renault Scénic XMOD este disponibil, cel puţin în momentul scrierii acestui text, doar în varianta de top Privilege şi doar împreună cu motorul diesel de 1,6 litri dCi cu 130 CP cuplat la o cutie de viteze manuală cu şase trepte.

După ce porneşti la drum, prima impresie este că acest motoraş îşi face treaba cu multă voioşie. Pare dornic să te pună în mişcare, chiar dacă nu o să reuşească niciodată să te împingă prea tare în scaun. În acelaşi timp, timoneria cutiei de viteze este foarte precisă, cu o cursă destul de scurtă a schimbătorului, şi se potriveşte de minune atât traficului urban, cât şi călătoriilor mai lungi.

Terenul de joacă preferat e pe şosea…

Aşa cum am mai spus, Scénic XMOD este o maşină de familie, iar asta înseamnă că trebuie să fie confortabilă la drum lung. Şi chiar este. Mai mult, ruliul se manifestă în limite perfect normale pentru o familistă din această categorie.

Direcţia se simte moale la viteze mici, ceea ce e bine pentru traficul urban, iar la viteze mari îţi dă suficientă încredere pentru a nu intra în panică la orice curbă.

Pentru că arată ca şi cum ar fi în stare să meargă oriunde, m-am aventurat pe un drum de pământ proaspăt udat de o ploaie măruntă. Adică o situaţie pe care ar putea s-o întâlnească o familie ieşită la picnic în pădure. Şi, surprinzător sau nu, am înaintat fără probleme, cu sistemul electronic de control al tracţiunii setat pe Expert Mode. Sigur, asta nu înseamnă că e un campion la off-road, ci doar că mi-a depăşit aşteptările, ceea ce tot înseamnă ceva.

…dar nu se face de ruşine atunci când se termină asfaltul.

Consum

În urma testului, computerul de bord a afişat un consum mediu care se învârte în jurul valorii de 7 l/100 km, obţinut după ce am condus preponderent prin Bucureşti, cu anvelope de iarnă şi cu sistemul start/stop oprit. În comparaţie cu consumul urban oficial de 5,1 l/100 km, cred că este o valoare bună, având în vedere condiţiile pe care le-am enumerat mai devreme.

Vara, cu anvelope potrivite şi cu sistemul start/stop pornit, cred că te poţi apropia foarte mult de valorile teoretice.

Concluzii

Renault Scénic XMOD este o maşină de familie cu un look fresh, deşi nu se mai află la prima tinereţe, care oferă o ţinută de drum foarte confortabilă şi un propulsor economic pe care te poţi baza.

Ca preţ, se află între Seat Altea Freetrack şi Volkswagen CrossTouran. În momentul scrierii acestui text, Renault oferă o reducere de 2.000 de euro pentru XMOD, astfel că trebuie să ai la tine 22.061 de euro dacă vrei să pleci acasă cu unul. În comparaţie, Seat Altea Freetrack cu motor diesel de 1,6 litri cu 105 CP şi tracţiune pe faţă costă 20.714 euro, iar Volkswagen CrossTouran cu acelaşi diesel de 1,6 litri costă 27.747 de euro.

Francezul reprezintă, astfel, un concurent interesant într-un segment în care clienţii obişnuiţi sunt preocupaţi de mărimea interiorului, şi nu de felul în care arată maşina la exterior.

Datele tehnice ale modelului testat, în pagina următoare.

Pagini: 1 2 3



Comentarii
Inchide