Test de prim contact: Chevrolet Trax, noul SUV compact american

Autor: Andrei Nan acum 7 ani Test drive

PERFORMANŢE ŞI ŢINUTĂ DE DRUM

Chevrolet oferă trei versiuni de motorizare pentru Trax. La capitolul benzină, vorbim despre un motor 1.4 turbo de 140 CP la 4.900-6.000 rpm şi cuplu maxim de 200 Nm la 1.850-4.900 rpm – regăsit şi pe Opel Mokka – şi un 1.6 de 115 CP la 6.200 rpm şi cuplu maxim de 155 Nm la 4.000.

La categoria motorină intră un singur propulsor, un 1.7 diesel de 130 CP la 4.000 rpm şi cuplu maxim de 300 Nm la 2.000-2.500 rpm. Pentru că în cadrul testului cu Opel Mokka modelul a fost dotat cu propulsorul 1.4 benzină, o să mă concentrez pe comportamentul diesel-ului de 1,7 litri.

Modelul de test dotat cu acest motor a beneficiat de transmisie manuală în şase trepte, tracţiune integrală şi sistem automat Start/Stop. Constructorul specifică un consum mediu teoretic de 4,9 l/100 km, însă în condiţii de condus preponderent normal, cu câteva depăşiri în forţă, pe drumuri virajate şi porţiuni drepte de autostradă am obţinut un consum mixt real de 5,5 l/100 km.

Turbodiesel-ul se dovedeşte a fi un propulsor potent, cu condiţia să fie ţinut în plaja de putere. Însă aici intervine principalul dezavantaj  al motorului, şi anume zgomotul excesiv produs de acesta, care se resimte destul de pronunţat în habitaclu.

Trax compensează prin etajarea bună a cutiei de viteze, care din când în când tinde să mai agaţe, în special când se încearcă o schimbare rapidă a treptei de viteză. Altfel, în condiţii normale, condusul este plăcut, cu toate că direcţia, deşi este uşoară, are un caracter neutru şi nu reuşeşte să transmită un feedback complet şoferului.

Suspensia favorizează confortul şi absoarbe cu succes fiecare denivelare din asfalt (deşi drumurile din Croaţia sunt în proporţie de 99% netede ca în palmă). Ruliul îşi face şi el simţită prezenţa, însă nu îşi intră complet în drepturi decât la virajele negociate în viteză.

Per total, comportamentul rutier al lui Chevrolet Trax pune accentul pe confort şi nu pe performanţe dinamice extraordinare, pentru că daca vrei un Trax nu te interesează viteza maximă sau în cât timp accelerează de la 0 la 100 km/h.

Pagini: 1 2 3



Comentarii
Inchide