Test detaliat Dacia Lodgy 1.5 dCi 110 CP: portavion de familie

Autor: Adrian Mihălţianu acum 8 ani Test drive

Am menţionat deja faptul că suspensiile practic separă şoferul şi pasagerii de asperităţile drumului. Normal, asta înseamnă automat că şi sentimentul la volan va fi unul de puţină comunicare între şofer şi direcţie. Aceasta din urmă cere destule mişcări de braţe pentru a lua virajele din scurt, însă vorbim de o maşină de 4.5 metri destinată familiei, aşadar orice idee de sportivitate a fost lăsată de mult timp în urmă.

Dacia Lodgy in miscare

Hai mai repedeeeee! Reprizele de acceleraţii sunt decente, ajutate de masa mică a maşinii

Motorul de 1.5 litri dCi 110 CP trage bine, ajutat de cuplul maxim de 240 Nm disponibil jos, la 1.750 rpm. Cu maşina la gol, propulsorul trage cele doar 1280 de kg ale maşinii cu destul nerv, cel puţin până la 80 de km/h. Cele 11.6 secunde necesare unui 0-100km/h ne dau o imagine mai clară – sunt o valoare decentă pentru un MPV dotat cu un turbodiesel. Dacă umpli maşina cu vârf, datele problemei se schimbă, deşi maşina îţi dă impresia de cărăuş cu destule rezerve de putere chiar şi pe autostradă – vei depăşi cu atenţie şi calculând bine distanţele rămase, dar fără a te stresa prea tare. Consumul urban indicat în test a fost de 7.5 litri/100 km, iar cel mediu a coborât sub 5.6 litri/100 km, deşi se poate mult mai bine, cu puţină atenţie.

Dacia Lodgy eco

Lodgy 1.5 dCi taie mai puţini copaci decât majoritatea MPV-urilor! 

În viraje ai ruliu, însă nu atât de mult pe cât te-ai aştepta – nu vorbim de vreo barcă, în ciuda aspectului său exterior. În fine, la manevrele din scurt pe pietriş sau pe mâzgă simţi totuşi nevoia unui ESP, motiv pentru care vă recomand călduros să-l adăugaţi în opţiune. Viaţa voastră valorează mai mult de 300 de euro.

Am apreciat şi luminile de zi, precum şi faptul că acum farurile chiar luminează noaptea. În fine, singurul sistem de asistenţă activă a şoferului care mai trebuie menţionat este limitatorul de viteză, care te va scăpa de amenzi în satele înşirate pe drum.

Dacia Lodgy, lumini de zi

Luminile de zi sunt integrate în partea de sus şi îi cam orbesc pe cei ce vin din faţă. De ţinut minte!

Per total, aşadar, nici la ţinuta de drum Lodgy nu dezamăgeşte: îşi face treaba relaxat, ca un măgăruş care trage din greu orice îi pune stăpânul în cârcă. Senzaţia generală este de maşină orientată spre confort, cu soluţii tehnice simple dar eficiente. Doar nu vă aşteptaţi la ieşiri sportive din partea maşinii, OK?

Să vedem dacă însă toate acestea justifică costurile acestei maşini… în pagina următoare.

Pagini: 1 2 3 4



Comentarii
Inchide