Test detaliat: Toyota Corolla 1.4 D-4D. Ciocnire clasic-modern

Autor: Oraan Mărculescu 22 ian. 2014 Test drive

Un avantaj al motorului D-4D de pe Corolla este consumul redus de combustibil. Nu vorbesc despre recorduri în materie de economie, ci de un consum normal pentru un diesel care te îndeamnă să mergi calm.

Dacă în condiţii de autostradă consumul s-a cifrat la circa 6 litri/100 km, la drum lung, pe şosele naţionale unde nu am depăşit 110-120 km/h, consumul a fost de circa 5,5 litri/100 km, iar în oraş, în funcţie de aglomeraţie, a variat între 5,9 şi 6,5 litri/100 km.

Consum bun pentru pensionari fără a merge chiar ca un pensionar

Valorile teoretice sunt mult mai optimiste, dar probabil că nu trebuie să fii chiar un pensionar foarte lent ca să cobori mai aproape de valoarea de 4,1 litri/100 km a consumului mixt indicat de constructor.

Trebuie, însă, să ai un buget apropiat de 20.000 de euro, deoarece Toyota Corolla 1.4 D-4D are un preţ de pornire de 18.293 euro. Valabil pentru echiparea de bază Terra, care, sincer vorbind, e doar suficientă pentru pretenţiile unui client modern, dar acceptabilă pentru cineva rămas în urmă cu 10 ani.

Corolla diesel pleacă de la 18.293 euro. Relativ normal

Devine ceva mai tentantă varianta superioară Luna, care, la 19.858 euro, plusează cu aerul condiţionat automat Dual Zone şi sistemul Toyota Touch, cu display tactil de 6,1 inci şi cameră pentru mersul înapoi, plus alte câteva mărunţişuri, care justifică diferenţa de circa 1.500 de euro faţă de Terra.

Însă, dacă tot ai 20.000 de euro de dat pe această berlină diesel, probabil ai şi nişte pretenţii mai ridicate. Deci e cazul să mai scoţi 2.500 de euro pentru versiunea de echipare Sol, care vine cu suficient de multe sisteme şi senzori, ba chiar şi un sistem de parcare automată – ciudat, însă, că pe diesel nu e disponibil pilotul automat…

Corolla diesel e o ofertă care trebuie bine rumegată înainte de a lua o decizie

Trăgând linie, Toyota Corolla 1.4 D-4D mă lasă contrariat: arată mai modern şi chiar puţin cam agresiv, dar comportamentul rutier te face să fii cuminte. Spaţiul interior e generos mai mult pentru pasageri decât pentru bagaje, iar stilul modern al habitaclului atenuează impresia de calitate excelentă. Consumul e doar normal, iar preţul nu face din acest model o ofertă imbatabilă în faţa concurenţilor.

Şi totuşi, în subconştient pâlpâie un mesaj insistent: numele Corolla este sinonim cu o fiabilitate excelentă. Care, mai ales în vremuri de criză, contează foarte mult, atât pentru evitarea cheltuielilor nedorite, cât şi la revânzarea maşinii.

Oare unde am învăţat că Toyota + Corolla = Fiabilitate Foarte Bună?

E un criteriu nepalpabil la început şi care ţine mult de încredere şi reputaţie, dar care poate conta foarte mult în balanţa deciziei finale de cumpărare. Mai ales dacă nu privilegiezi comportamentul sportiv, ci siguranţa şi confortul de familistă.

Ca o menţiune, mai am un mic pitic pe creier. Un pitic ecologist, care mă trage de mânecă, amintindu-mi că există Toyota Auris Hybrid. Cu un portbagaj mai redus cu 100 de litri şi loc ceva mai puţin în spate, ce-i drept. Dar cu un sistem de propulsie hibridă extrem de confortabil şi silenţios, faţă de diesel.

Dacă băgăm Auris Hybrid în schemă, parcă văd că se lasă cu păruială între fraţi

Cum ar zice americanul, ”what’s the catch?”. Ei bine, Toyota Auris Hybrid Luna are un preţ de listă de 22.117 euro, cu 1.500 euro mai mare decât Toyota Corolla 1.4 D-4D MMT Luna (varianta diesel având cutie manuală robotizată, corespondentul cutiei CVT de pe Auris Hybrid). ”Catch”-ul e oferta OPTIMO, prin care modelul hibrid costă 20.654 euro, cu doar 50 de euro mai mult decât Corolla diesel.

Cu alte cuvinte, Corolla diesel e o maşină interesantă, care provoacă nişte controverse interesante.

VEZI AICI DATELE TEHNICE, PREŢURILE ŞI DOTĂRILE LUI TOYOTA COROLLA

Pagini: 1 2 3 4

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide