Test drive cu Mercedes-Benz Sprinter. Divizia comercială a constructorului german are un reprezentant de seamă – GALERIE FOTO

Autor: Marius Vișan 26 oct. 2018 Test drive

Când aud de Mercedes-Benz, cei mai mulţi oameni de gândesc la maşini de lux, însă producătorul german stă destul de bine şi la capitolul vehicule comerciale uşoare. Noi, cei de la ProMotor, fiind pasionaţi de orice tip de motoare, am decis să testăm şi cea mai nouă generaţie Mercedes-Benz Sprinter. 

Chiar dacă nu conducem zilnic vehicule de transport de persoane, am constatat că Sprinter este un model bine construit şi suprinzător de uşor de folosit. Am primit la test cel mai nou Mercedes-Benz Sprinter, cu motor diesel de 3 litri cu 190 de CP, 4×2 tracţiune spate şi transmisie automată 7G-TRONIC. De asemenea, pentru cei pasionaţi de subiect, mai menţionăm că maşina de test era în versiunea Tourer standard cu ampatament de 3.665 mm, 8+1 locuri şi plafon înalt. 

Foto: Marian Ilie / Mediafax Foto / ProMotor

Partea din spate este disponibilă în mai multe configuraţii. Există două opţiuni de ampatament, cu diferite lungimi ale corpului. De asemenea sunt disponibile şi două înălţimi ale acoperişului, şi se poate opta chiar şi pentru varianta cu tracţiune integrală. 

Din scaunul şoferului vizibilitatea şi manevrabilitatea sunt excelente. La asta contribuie numeroasele sisteme pe care germanii le-au pus pe noul model, sisteme care uşurează foarte mult munca şoferului. Unul din cele mai importante este funcţia Blind Spot Assist cu Rear Cross Traffic Alert care avertizează la schimbarea benzii şi la mersul în marşarier. De asemenea, sistemul de camere 360 de grade ajută foarte mult la parcări. 

Foto: Marian Ilie / Mediafax Foto / ProMotor

La capitolul tehnologie Sprinter vine cu sistemul multimedia MBUX, cu ecran tactil de 10 inchi, care are unele influenţe luate de la noul Clasa A. Ecranul răspunde bine la atingeri şi are o grafică foarte plăcută. De asemenea, vine cu opţiunea cu comenzi vocale „Hey Mercedes”, sistem de navigaţie şi port USB. Gurile de aerisire sunt împrumutate de la fraţii premium din categoria turisme. Alte sisteme utile prezente pe Sprinter sunt Active Brake Assist, Active Lane Keeping Assist and Attention Assist, Distronic şi Traffic Sign Assist.

Foto: Marian Ilie / Mediafax Foto / ProMotor

Funcţiile vehiculului şi sistemul multimedia pot fi controlate şi prin butoanele de pe volan, aceasta fiind reglabil pe înălţime şi adâncime. Panoul de instrumente de 5,5 inch din spatele volanului oferă informaţii livrate de computerul de bord. 

Confortul pasagerilor de pe locurile din spate este foarte bun. Există spaţiu suficient între scaunele confortabile acoperite cu material textil, iar accesul se face uşor pe uşa laterală, existând şi un culoar între scaune. De asemenea, în spate, este ceva loc şi pentru bagaje. 

Foto: Marian Ilie / Mediafax Foto / ProMotor

Sprinter are nevoie de 11,5 secunde pentru a ajunge de la 0 la 100 de km pe oră, ceea ce pentru un vehicul comercial de 6 tone este destul de bine. Pe autostradă, turbodieselul V6 de 3,0 litri nu se simte chiar puternic la acceleraţiile în forţă, dar puterea livrată este mai mult decât suficientă pentru un parcurs comfortabil.

Direcţia este destul de precisă, având în vedere că manevrele vor fi, în mare parte, destul de lente. Virajele stânse la viteze mari nu sunt recomandate la o maşină destinată transportului de persoane.

Sprinter este relativ îngust, având în vedere înălţimea, însă la parcare manevrele sunt o adevărată plăcere, mai ales că eşti ajutat de senzori şi de sistemul de camere 360 de grade care îţi arată în permanenţă împrejurimile maşinii. 

Mercedes-Benz Sprinter 2018 este disponibil de la 18,655 Euro, fără TVA, pentru versiunea standard cu tracţiune faţă.

Verdict

Vehiculele comerciale pentru transport trebuie să fie confortabile pentru pasageri, dar şi uşor de manevrat, deoarece atât şoferul, cât şi pasagerii stau în ele de ore întregi. Mercedes-Benz Sprinter din a treia generaţie acoperă bine ambele aspecte.

 

Fişa tehnică

Mercedes-Benz Sprinter 319 KB

Motor – 6 cilindri în V

Combustibil – Motorină

Transmisie – 4×2

Putere – 190 CP

Capacitate cilindrică – 2.987 cm3

Dotări standard

Închidere centralizată cu telecomandă

Asistenţă la vânt lateral

Asistenţă la frânare de urgenţă

Sistem spălare parbriz Wet Wiper

Asistenţă la plecare dib rampă

Funcţie Start-Stop

Dotări opţionale

Sistem multimedia MBUX 10,25”

Asistenţă parcare 360 de grade

Tempomat adaptiv Distronic

Faruri LED High Performance

Cutie de viteze automată 7G-Tronic Plus

 

 

Urmărește Promotor.ro pe Google News


Marius Vișan
Marius Vișan
Marius Vișan a poposit în lumea auto în anul 2015, însă cu jurnalismul online este familiarizat încă din anul 2006 când a început cursurile Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării. Contactul cu mașinile l-a luat la vârsta de 18 ani, odată cu obținerea permisului auto. Pasiunea ... citește mai mult
Visan Marian
Visan Marian
Începând cu anul 2015, Marian Vișan s-a implicat în domeniul auto, însă experiența sa în jurnalismul online începe din 2006, în timpul studiilor la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării. La vârsta de 18 ani a început să se familiarizeze cu mașinile odată cu obținerea permisului ... citește mai mult

Comentarii
Inchide