Test-drive cu noul MINI Convertible Cooper S Highgate. It’s showtime!

Autor: Dan Vache 13 nov. 2013 Test drive

Sub capota lui MINI Cooper S Convertible Highgate se află un 1,6 litri Turbo de 184 CP obţinuţi la 5.500 rpm. Cuplul maxim, ce se face responsabil pentru un demaraj foarte bun, este de 260 Nm, disponibili pe o plajă de turaţii cuprinsă între 1.700 şi 4.500 rpm.

Cabrioletul britanic este capabil să ajungă de la 0 la 100 km/h in doar 7,6 secunde şi poate atinge viteza maximă de 220 km/h.

La drum, propulsorul s-a dovedit destul de vânjos pentru micuţul cabriolet. Puterea trimisă spre puntea faţă este mai mult decât suficientă pentru depăşirile scurte şi rapide. Însă, apăsarea insistentă a pedalei de acceleraţiei duce inevitabil la apariţia fenomenului de torque steer. O senzaţie destul de neplăcută care iţi dă impresia că pierzi controlul direcţiei şi asta te face să strângi mai bine volanul în mâini.

Modelul de test era dotat şi cu o transmisie automată cu 6 viteze care face din MINI Convertible Cooper S o adevărată plăcere să-l conduci atât la drum lung cât şi în oraş. Trecerea de la o treapă la alta se face lin şi se adaptează foarte rapid la stilul de condus al şoferului. Dar, pentru cei care vor să simtă mai bine maşina, pot comuta oricând pe modul manual, de unde pot schimba singuri vitezele cu ajutorul padelelor din spatele volanului.

Suspensia nu excelează la capitolul confort. Ci din contră, devine enervantă şi este o adevărată provocare pentru rinichi atunci când trebuie să treci peste liniile de tramvai sau gropi. Aici, de vină ar putea fi şi jantele de dimensiuni mari. Dar, există şi reversul medaliei atunci când ajungi pe viraje şi observi că ruliul este aproape inexistent şi poţi lua curbele cât mai strâns.

Direcţia este asemeni un BMW, adică precisă şi cu un feedback foarte bun, iar scaunele sunt confortabile şi te ţin bine în viraje la viteze mari.

În concluzie, noul MINI Convertible Cooper S este o maşină veselă, distractivă şi care te face să zâmbeşti atunci când o scoţi la joacă. Cu un motor puternic şi capabil, o cutie automată care să ştie cum să-i gestioneze resursele, o suspensie a naibii de tare şi o direcţie ascultătoare, micuţul cabriolet are tot ce-i trebuie pentru a-ţi asigura doza zilnică de adrenalină.     

Pagini: 1 2 3

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide