Test drive Dacia Logan Stepway. Cum se conduce cel mai nou Logan?

Autor: Marius Vişan acum 4 luni Test drive

Pentru primul test drive cu Dacia Logan Stepway am avut la dispoziție motorizarea pe benzină TCe 90. Iată cum se conduce cel mai nou model Dacia care a beneficiat de tratamentul Stepway.

Intră în Galeria FOTO

Dacia Logan este una dintre cele mai populare mașini de buget în Europa. Unul din punctele sale forte este fără îndoială prețul, dar, pe lângă acesta, modelul produs la Mioveni excelează și la capitolele fiabilitate, spațiu interior și consum.

Cea mai nouă actualizare pe care a primit-o s-a petrecut spre finalul anului trecut, când Logan a primit echiparea Stepway. Asta a însemnat că sedanul a primit noi ornamente, volan îmbrăcat în piele, asistență la parcare, precum și o gardă la sol generoasă care te încurajează să-l conduci chiar și pe drumuri de munte: 17,4 cm.

Test drive Dacia Logan Stepway

Și pentru că am pomenit de preț în introducere vă mai spunem că cel mai accesibil Logan Stepway costă 10.350 de euro (TVA inclus). L-am condus, așa că vă putem spune la ce să vă așteptați de la el.

Pentru această sumă clienții primesc un Logan cu motor TCe în trei cilindri, pe benzină, de 0,9 litri, care dezvoltă 90 de CP, asociat unei cutii de viteze manuale cu 5 rapoarte.

Test drive Dacia Logan Stepway

La exterior beneficiază de o serie de ornamente prin care se diferențiază de modelul standard: bandouri de protecție din plastic negru deasupra roților, precum și inserții din plastic pe barele din față și spate într-o nuanță de crom satinat care imită aluminiul.

Test drive Dacia Logan Stepway

Același plastic se găsește pe capacele oglinzilor, iar sub acestea se află un ecuson Stepway pe ușile din față. Nu în ultimul rând, merită să mai pomenim că modelul vine cu jante de 16 inch denumite Flexwheels. Acestea imită foarte bine jantele din aliaj ușor, însă sunt doar niște capace de plastic care acoperă roțile de oțel.

Test drive Dacia Logan Stepway

Ca și celelalte modele ale familiei Stepway, grila lui Logan Stepway adoptă culorile barei de protecție, îmbunătățite prin dreptunghiuri cromate, care amintesc de modelul Duster.

Test drive Dacia Logan Stepway

În interior remarcă planșa de bord cu un design simplu, dar funționaL, în timpc ce butoanele și comenzile sunt aranjate ergonomic și cu siguranță intuitiv. Materialele din plastic sunt cam tari, dar sunt asamblate bine și dau impresia de robustețe. Ceea ce contează foarte mult pentru cei care aleg o mașină precum Dacia Logan Stepway este practicalitatea, iar modelul are o multitudine de compartimente de depozitare și spații practice concepute pentru a stoca cheile, smartphone-ul și tot felul de obiecte.

Test drive Dacia Logan Stepway

Sistemul de infotainment Media Nav vine cu un ecran de 7 inch și dispune de tehnologie Bluetooth pentru a te putea conecta la smartphone fără fir. Mai există și un slot USB pentru conectarea telefonului mobil, caz în care se poate folosi funcția Android Auto / Apple CarPlay, recent introdusă, precum și o ieșire auxiliară pentru sistemul de sunet. Grafica display-ului tactil este plăcută, iar răspunsul la atingeri este rapid. Sistemul Media Nav este extrem de util, precis și ușor de utilizat, iar navigația oferă hărți actualizate care te vor ajuta să ajungi acolo unde îți propui în cazul în care nu dorești să folosești Waze sau Google Maps.

În habitaclu, noul Logan Stepway adoptă un mediu care îmbunătățește calitatea percepută, cu noul volan cu patru spițe acoperit cu material Soft Feel ce imită pielea, foarte rezistent și moale la atingere. În centrul volanului, logo-ul mărcii este subliniat de un ecuson albastru Stepway. De asemenea, tapițeria a primit și ea câteva logouri Stepway. Un lucru la care ar trebui să mai lucreze cei de la Dacia este nivelul de zgomot, care pătrunde în interior la viteze de autostradă. La 110 km/h începe să-și facă simțită prezența sunetul produs de oglinzi, însă acestea sunt compromisuri pe care trebuie să le faci pentru o mașină care costă doar 10.350 de euro.

Pasagerii din spate au la dispoziție o priză de încărcare de 12 volți, geamuri electrice și o banchetă ce oferă spațiu suficient pentru 3 persoane.

Motorul oferă calități decente pentru o astfel de cilindree, iar când performanța nu este aspectul care te interesează cel mai mult, atunci poți profita de butonul Eco, care scade consumul și emisiile cu aproximativ 10%, reducând corespunzător cuplul motor.

În oraș, aceasta nu este o problemă, deoarece traficul nu te îndeamnă oricum la un condus sportiv, însă te ajută să obții un consum redus: 8 litri la suta de km, în cazul nostru. În afara localităților, media scade spre 6 litri la suta de kilometri. Când nu este în modul Eco, motorul se simte destul de vioi, așa că nu vei avea emoții în depășiri.

Test drive Dacia Logan Stepway: Cum se conduce

Am apreciat silențiozitatea motorului, cu excepția cazului în care am decis să apăs mai tare pedala de accelerație. La turații mari, zgomotul produs de unitatea în trei cilindri crește semnificativ în intensitate. Transmisia manuală cu 5 trepte nu a avut probleme în a livra resursele motorului, asta atât timp cât nu am pretins sportivitate de la o mașină care nu a fost construită pentru asta.

Pe drum, suspensiile confortabile acoperă foarte bine gropile și denivelările din asfalt. Acest confort al suspensiei este binevenit pentru a compensa scaunele ușor cam tari, în special bancheta. Și pentru că tot am ajuns la partea din spate a mașinii vă mai spunem că portbagajul are o capacitate de 510 litri, iar aceasta poate fi crescută până la 1.300 de litri prin rabatarea banchetei.

Test drive Dacia Logan Stepway

Test drive Dacia Logan Stepway: Concluzii

Logan Stepway este evident optimizat pentru a fi un produs la un preț competitiv. Modelul oferă un mix de performanță – consum – spațiu interior – materiale cu adevărat remarcabil. Dacă îți dorești o mașină de familie la un preț corect, capabilă să iasă și de pe asfalt, dar nu dorești un SUV, Logan Stepway poate fi alegerea optimă.

Test drive Dacia Logan Stepway

Date tehnice – Dacia Logan Stepway 0,9 TCe 90CP

Preț model testat – 10.350 (TVA inclus)
Combustibil – Benzină
Cilindree cmc – 898
Putere maxima CP – 90
Cuplu maxim Nm – 140
Viteza maxima km/h – 174
Acceleratie 0-100 km/h – 11,1 secunde
Tracțiune – față
Cutie viteze – Manuală 5+1
Lungime mm – 4358
Lățime mm – 1733
Înălțime mm – 1517
Ampatament mm – 2635
Volum rezervor litri – 50
Volum portbagaj litri – 510
Greutate kg – 1090



Comentarii
Inchide