Test drive Ford Focus ST Line - Noul model impune o imagine mai sportivă şi un caracter mai dinamic - GALERIE FOTO

Ajuns anul acesta la a patra generaţie, noul Ford Focus se bate pentru supremaţie în segmentul compactelor.

Test drive Ford Focus ST Line - Noul model impune o imagine mai sportivă şi un caracter mai dinamic - GALERIE FOTO Test drive Ford Focus ST Line - Noul model impune o imagine mai sportivă şi un caracter mai dinamic - GALERIE FOTO

Ajuns anul acesta la a patra generaţie, noul Ford Focus se bate pentru supremaţie în segmentul compactelor. Oferă mai mult spaţiu la interior, un portbagaj ceva mai mare pentru un hatchback, dinamică şi aerodinamică îmbunătăţie, plus alte progrese importante la sistemele de asistenţă şi conectivitate ale şoferului.

Am condus un Focus ST Line cu motor diesel de 1,5 litri EcoBlue de 120 CP, cuplat la o cutie de viteze automată.

La exterior Focus arată agresiv cu bara de protecţie proeminetă, noua grilă în formă de fagure şi farurile adaptive cu LED. Noutatea acestor faruri constă în folosirea unei camere montate sub oglinda retrovizoare care detectează dacă în faţă apare o curbă şi în funcţie de asta direcţionează raza luminoasă, spre deosebire de alte sisteme care folosesc semnalul primit din mişcările volanului. Şi din profil, noul Focus arată la fel de bine: are jante de 17 inchi din aliaj uşor, praguri cu design sportiv, spoiler montat pe tayon şi evacuare dublă. 

Dragoş Savu / Mediafax Foto / ProMotor

Dimensiunile noului Focus sunt comparabile cu cele ale vechii generaţii, însă în ciuda acestui fapt mărimea ampatamentului a crescut, la fel şi spaţiul interior. Scaunele din faţă sunt confortabile, cu o bună susţinere laterală. Poziţia la volan e ceva mai joasă, dar asta nu e ceva rău la o maşină cu tentă sportivă, cum e modelul ST Line. În acest caz, bancheta din spate este o idee mai sus decât scaunele faţă, ceea ce contribuie la o vizibilitate mai bună. Cei din spate au la dispoziţie o banchetă suficient de încăpătoare pentru trei adulţi, iar spaţiul pentru cap şi picioare e decent în cazul hatchbackului. Cei foarte înalţi însă ar putea atinge plafonul cu capul şi scaunul din faţă cu genunchii. 

Materialele folosite sunt bune, cu porţiuni de plastic foarte moale (pe planşa de bord, de exemplu), dar şi cu bucăţi de plastic mai tare (pe uşi). Inginerii s-au străduit să-i îmbunătăţească look-ul şi au presărat pe ici pe colo plastice cu aspect de fibră de carbon care nu aratră rău deloc.

Dragoş Savu / Mediafax Foto / ProMotor

Pentru un plus de confort, pe consola centrală, acolo unde se atinge cu genunchiul, cei de la Ford au pus un material moale din piele, cu custuri contrastante roşii care se regăsesc pe tapiţeria din piele şi material textil. Focus este foarte bine antifonat, aşa că zgomotele motorului nu s-au făcut simţite într-un mod care să deranjeze. Per total, însă, habitaclul arată bine şi nu o să te deranjeze nimic la condus.

Unul din punctele de atracţie ale noului model este schimbătorul rotativ de pe canalul central. Acesta este uşor de folosit şi ajută la economisirea considerabilă a spaţiului dintre cele două scaune din faţă. În primele ore din timpul testului am avut senzaţi că ceva lipseşte din acea zonă, dar cu binele te poţi obişnui uşor. Cei ce doresc mai multă sportivitate pot schimba vitezele manual prin intermediul padelelor. Lângă schimbătorul de viteze se află frâna de mână electronică şi câteva butoane printre care şi setarea modului de condus. 

Noul Focus este disponibil cu cea de-a treia generaţie a sistemului Sync 3 care dispune de Android Auto şi Apple Car Play. Sistemul poate funcţiona foarte bine cu Waze şi Google Maps pe Android Auto. Grafica e plăcută, iar navigarea prin meniuri e destul de uşoară, însă uneori trebuie să fii destul de ferm cu atingerile pe ecran pentru a răspune de comandă. În plus, plasticul care acoperă display-ul e un magnet pentru amprente.

Dragoş Savu / Mediafax Foto / ProMotor

Dieselul de 1,5 litri, cuplat la noua cutie de viteze automată cu opt trepte este o alegere foarte bună atât pentru oraş cât şi pentru un drum lung. Cutia schimbă foarte bine treptele, astfel că motorul nu se va sub sau supratura exagerat la decelerare, respectiv accelerare. În ceea ce priveşte consumul, în modul Eco şi Sport, pe care le-am folosit, computerul de bord a indicat un consum mediu de 6.2 litri/100 km. 

Focus beneficiază de sisteme de siguranţă care i-au făcut pe cei de la Euro NCAP să îi acorde 5 stele la cele mai recente teste. Sisteme precum asistenţa pre-coliziune cu depistare a pietonilor şi bicicliştilor (Pre-collision Assist with Pedestrian and Cyclist Detection). Acest sistem poate depista pietonii, acţionând frânele automat dacă detectează o potenţială coliziune, iar şoferul nu apasă pedala de frână. Printre celelalte sisteme de siguranţă mai amintim de Adaptive Cruise Control, recunoaşterea indicatoarelor rutiere şi fixare pe mijlocul benzii de rulare (Lane-centring) şi Intelligent Speed Assist.

Dragoş Savu / Mediafax Foto / ProMotor

Verdict

Noul Ford Focus a devenit mai distractiv de condus şi dispune de toate elementele de care ai nevoie ca să te bucuri de el în fiecare zi şi să ajungi de fiecare dată acasă în siguranţă.