Test drive Kia Ceed 1.4 GDI – O reuşită în clasa compactă - GALERIE FOTO

Aspectul european modern, noile motoare şi calitate finisărilor, acestea sunt atuu-rile noului Ceed în lupta cu concurenţa.

Test drive Kia Ceed 1.4 GDI – O reuşită în clasa compactă - GALERIE FOTO Test drive Kia Ceed 1.4 GDI – O reuşită în clasa compactă - GALERIE FOTO

Noul Kia Ceed reprezintă biletul coreenilor către liga selectă a clasei compacte, dominată de mult timp de VW Golf, Ford Focus, Opel Astra şi Renault Megane. Aspectul european modern, noile de motoare şi calitate finisărilor, acestea sunt atuu-rile noului Ceed în lupta cu concurenţa.

Foto: Dragoş Savu / Mediafax Foto / ProMotor

Ceed nu este o reîmprospătare a vechiului model, ci este o maşină complet nouă. Până şi apostroful a dispărut.

Cu doar doi centimetri mai lată şi mai joasă, aspectul a fost schimbat fundamental. Noua grilă cu accente cromate regăsită şi ce celelalte modele Kia şi-a făcut intrarea şi pe Ceed, farurile şi stopurile cu LED sunt noi, evacuarea este cromată, iar detaliile negre prezente pe caroserie asigură un contrast plăcut. Liniile fluide ale caroseriei induc o tentă de sportivitate, senzaţie redată şi de trenul de rulare. Kia Ceed a renunţat la apostrof odată cu această nouă generaţie, precum şi la accentul pe confort, în dauna caracterului dinamic. Spre deosebire de vechiul model, noul Ceed este nu doar mai stabil, ci oferă şi un echilibru între confort şi sportivitate.Detalii precum oglinzile rabatabile electric sau trapa de mari dimensiuni aduc puncte în plus hatchback-ului coreean.

Noile motoare GDI pe benzină, cu cilindreea de 1 litru şi 1,4 litri oferă 120, respectiv 140 de cai-putere şi repectă norma de poluare Euro 6d. Mai există în ofertă un 1,4 pe benzină de 100 de cai-putere, precum şi un diesel de 1.6 litri, disponibil în două trepte de putere: 115 CP (280 Nm) şi 136 CP (320 Nm), a doua variantă fiind şi cea mai căutată.

Foto: Dragoş Savu / Mediafax Foto / ProMotor

Toate propulsoarele sunt disponibile cu transmisie manuală cu 6 trepte, iar 1.4 GDI şi 1.6 DSL sunt oferite şi cu transmisie automată cu 7 trepte şi dublu ambreiaj.

Am testat propulsorul 1.4 GDI de 140 de cai-putere, combinat cu transmisia manuală în 6 trepte, care reuşeşte sprintul de la 0-100 km/oră în 8,9 secunde şi o viteză maximă de 210 km/oră. Consumul urbat a fost de aproximativ 8 litri la 100 km, puţin peste raportări, însă în trafic relativ aglomerat şi cu aerul condiţionat pornit. Pe autostradă, treapta a şasea face minuni pentru consum, cât timp viteza este menţinută în limita legală. Motorul este silenţios şi suficient de puternic pentru modelul de 4,3 metri lungime, care cântăreşte aproximativ 1,3 tone. Cutia manuală are treptele lungi, ceea ce te ajută în traficul urban, iar timoneria este precisă.

Cuplul maxim de 242 Nm al motorului 1.4 GDI poate fi comparat cu cel al unui propulsor diesel de cilindree asemănătoare şi te ajută la plecările de pe loc, precum şi în depăşiri. Pentru un plus de economie, motorul de 1 litru poate fi o variantă, cei 120 de cai-putere oferind performanţe dinamice rezonabile pentru un hatchback, însă cei 140 de cai-putere oferiţi modelul testat reprezintă un compromise destul de bun între consum şi performanţe. Kia Ceed a devenit mai stabil şi puţin mai rigid, însă nivelul de confort este în continuare bun.

Foto: Dragoş Savu / Mediafax Foto / ProMotor

Interiorul a fost redesenat şi conţine câteva detalii, chiar dacă unele dintre ele vin sub forma de opţionale: scaunele încălzite individual, nu doar în faţă, cât şi în spate (butoanele sunt plasate pe uşi), volan încălzit, tapiţerie de piele, difuzoare JBL cu subwoofer în portbagaj, duze spălare parbriz încălzite, asistent de parcare, asistent de fază lungă şi zonă de încărcare prin inducţie.

Ergonomia este bună, nu găsim o invazie de butoane în noul Ceed. Chiar dacă majoritatea funcţiilor au fost integrate în sistemul de infotainemt, butonul de volum şi alte câteva comenzi audio au rămas sub formă fizică, restul celor prezente fiind scurtături pentru meniu. Ecranul tactil color de 8 inchi este lizibil şi bine poziţionat, iar ajustarea luminozităţii se face automat, în funcţie de mediu – ca la telefonul mobil. Şoferul şi pasagerii nu vor duce lipsă de mufe unde să-şi încarce telefoanele mobile (3 mufe USB în habitaclu, dar şi două prize tip brichetă), existând şi o zonă de încărcare prin inducţie. Capace retractabile ascund suporturile de băuturi precum şi zona de la baza consolei.

Foto: Dragoş Savu / Mediafax Foto / ProMotor

Cadranele sunt clasice, având în centru un alt display cu informaţiile computerului de bord şi alte detalii şi setări.

Mi-a plăcut că apăsarea semnalizatorului până la jumătatea cursei nu declanşează trei semnale consecutive, ci şapte, astfel încât nu vei fi nevoit să îl apeşi a doua oară în cazul în care schimbarea benzii nu se face imediat.

Pachetul tehnologic este cuprinzător, fiind disponibile sisteme de siguranţă şi asistenţă precum pilot automat adaptiv cu controlul traiectoriei, sistem de asistare la evitarea coliziunii frontale cu avertizare în volan sau sistem de monitorizare a atenţiei şoferului. Totodată, există un asistent de menţinere a benzii de rulare cu corecţie şi sistem de monitorizare a unghiului mort cu avertizare. Acest ultim sistem este util în special în oraş, mai ales datorită avertizării sonore.

Foto: Dragoş Savu / Mediafax Foto / ProMotor

Vizibilitatea este bună - montantul A nu deranjează prea tare, iar al treilea geam, chiar dacă este mic te poate ajuta la parcare, reducând zona fără vizibilitate. 

Cu toate acestea, există o camera video cu unghi destul de larg încât să nu există dificultăţi la parcare. Scaunele sunt orientate către confort şi au reglaj lombar electric, însă oferă şi suficientă susţinere laterală.

Verdict

Kia Ceed reprezintă o reuşită a coreenilor. Designul este modern şi atractiv, pachetul tehnologic este consistent, iar motorizările şi ţinuta de drum sunt reuşite.

Fişă tehnică Kia Ceed 1.4 GDI

Motor L4
Supraalimentare turbo
Cilindree (cmc)1353
Putere maximă/Turaţie (CP) 140 
Cuplu maxim/Turaţie (Nm) 242 
Viteză maximă (km/h) 210
Acceleraţie 0-100 km/h (s) 8.9
Cutie de viteze manuala, 6 trepte
Transmisie fata

Dimensiuni

Lungime (mm) 4310
Lăţime (mm) 1800
Înălţime (mm) 1447
Ampartament (mm) 2650
Greutate (kg) 1315
Volum rezervor (litri) 50
Volum portbagaj (litri) 395