Test drive Kia Niro Plug-in Hybrid - Cocktail de energie - GALERIE FOTO

Kia Niro PHEV este un hibrid potrivit pentru cei care vor propulsie electrică la drumurile scurte din oraş, dar şi autonomia ridicată oferită de un propulsor convenţional. Este o maşină win-win.

Test drive Kia Niro Plug-in Hybrid - Cocktail de energie - GALERIE FOTO Test drive Kia Niro Plug-in Hybrid - Cocktail de energie - GALERIE FOTO

Brandul Kia este foarte bine văzut la noi în ţară, iar cea mai recentă dovadă este că la începutul lui decembrie Ceed a fost numită „Maşina Anului 2019 în România”, titlu acordat de juriul Asociaţiei Presei Auto din Romania (APAR). Pe lângă Ceed, şi Sportage stă foarte bine la capitolul popularitate, însă cei de la Kia forţează segmentul crossoverelor încearcând să pătrundă şi pe teritoriul hibridelor.  

Niro Plug-In Hybrid este o versiune electrificată a crossover-ului Kia Niro, apărut la Los Angeles Auto Show în 2017. Modelul împarte platforma cu Hyundai Ioniq şi vine cu o baterie litiu-polimer de 8,9 kWh, amplasată sub bancheta din spate, care oferă o autonomie pur electrică de aproximativ 50 de km. 

Am testat modelul Niro care avea alăturat motorului electric o unitate pe benzină de 1.6 litri. Cele două produc împreună 141 CP, putere care este transmisă către roţi prin intermediul unei cutii cu şase trepte, cu dublu ambreiaj. 

La exterior se remarcă printr-un design extrem de simplist. Forma tipică de crossover Kia, cu grila frontală „Tiger Nose”, jante din aliaj de 18 inci, şi elemete cromate pe uşi şi conturul uşilor. Poate singurul element care îi trădează latura electrică este cea de-a doua uşiţă de alimentare.

Foto: Dragos Savu / Mediafax Foto

Interiorul este simplist şi împrumută multe elemente de la celelale modele Kia. Suprafeţele bordului şi uşilor sunt moi şi plăcute la atingere, volanul (încălzit) este reglabil pe înălţime şi adâncime, iar informaţiile sunt livrate şoferului printr-un sistem de infotainment cu ecran tactil de 7 inci, compatibil cu Apple CarPlay şi Android Auto. Grafica afişată de ecran este plăcută, iar ecranul tactil răspunde prompt la comenzi, fără întârzieri. Un alt element specific acestui model este frâna „de mâna” tip pedală, poziţionată foarte aproape de locul unde ar trebui să se afle pedala de ambreiaj. 

Foto: Dragos Savu / Mediafax Foto

Scaunele din faţă (încălzite) sunt decente, iar scaunul pentru şofer este reglabil şi pe înălţime, aşa că e uşor să găseşti repede o poziţie confortabilă. Interiorul oferă suficient spaţiu pentru cap şi picioare încât să asigure un confort bun pentru trei persoane pe bancheta din spate, însă în cazul drumurilor mai lungi se recomandă prezenţa a doar două persoane. Portbagajul este destul de încăpător. Acesta oferă o capacitate de încărcare de 324 de litri, dar Niro poate transporta un volum de patru ori mai mare cu bancheta rabatată. 

Insonorizarea este bună, însă îşi pierde din eficacitate la viteze superioare, de autostradă. Inginerii de la Kia au pus pe această maşină un buton interesant pentru aerul condiţionat. Pentru a economisi mai multă energie, există opţiunea de a activa climatizarea doar pentru şofer. 

Revenind la partea care ne interesează cel mai mult, Kia Niro Plug-in Hybrid ar trebui să se dovedească că oferă un consum mai avantajos spre deosebire de standardul Niro. Model plug-in poate fi condus folosind doar motorul electric pe o distanţă de aproximativ 50 de km între încărcări, deci poate fi o alegere inspirată dacă locuiţi relativ aproape de locul de muncă. Niro PHEV se încarcă capturând energia cinetică provenită din frânare, dar şi cu ajutorul staţiei de încărcare. Poate fi folosită şi o priză normală, dar durează nouă ore încărcarea completă. 

Foto: Dragos Savu / Mediafax Foto

Atâta timp cât există energie în baterie maşina va porni întotdeauna în modul electric, ceea ce este foarte plăcut pentru că vei beneficia de una din cele mai plăcute calităţi pe care le are un motor electric - cuplu instant la roţi. Acceleraţia de la 0 la 100 km/h are loc în 10,8 secunde. Exista mai multe moduri de condus: EV, Hybrid, Eco si Sport.

Dacă efectuaţi deplasări mai lungi, motorul pe benzină de 1,6 litri al lui Niro va livra puterea roţilor, încărcând simultan şi bateria. 

Cu motorul pe benzină şi motorul electric care funcţionează împreună, Kia Niro Plug-in Hybrid are un consum redus de carburant. Acesta poate fi văzut în timp real din meniul maşinii din care se poate seta modul de funcţionare: pur electric sau hybrid. Acesta din urmă combină cele două motoare. Datele despre gradul de încărcare a bateriei sau cantitatea de benzină din rezervor sunt permanent afişate în bord, aşa că şoferul nu va simţi prea des acel „range anxiety” pe care îl dau maşinile electrice. 

Foto: Dragos Savu / Mediafax Foto

La fel ca toate modelele Kia, Niro PHEV vine cu cele mai noi sisteme de siguranţă: Sistemul de avertizare pentru coliziunea frontală (FCWS), sistemul autonom de frânare de urgenţă (AEB), pilot automat cu sistem limitare viteză, sistem avansat de păstrare a benzii de rulare, sistemul de detectare a obiectelor din unghiul mort, precum şi senzori parcare faţă şi spate. 

Sistem avansat de păstrare a benzii de rulare

Verdict

Noul Kia Niro Plug-In Hybrid este o maşină pentru oamenii dinamici care vor să încerce ceva nou, dar fără ca să atragă atenţia. Este capabilă să ofere un parcurs electric pentru deplasările cotidiene, dar poate fi la fel de bine un partener pentru drumurile lungi. Este o maşină win-win.

Foto: Dragos Savu / Mediafax Foto

Date tehnice Kia Niro 1.6 GDI 6DCT PHEV

Preţ: 33.451 de euro (tva inclus) şi 27.813 de euro (tva inclus), cu Eco-tichet Remat Plus

Motor 1.6 GDI HEV PHEV

Cilindree cmc - 1.580

Putere maximă (doar motorul 1.6 GDI) CP/rpm - 105/5.700

Cuplu maxim (doar motorul 1.6 GDI) Nm/rpm - 147/ 4.000

Putere maximă (motor electric) CP/rpm - 60,5

Cuplu maxim (motor electric) Nm/rpm - 152,4

Putere maximă - (sistem hibrid: motor 1.6 GDI+electric) CP/rpm - 141/5.700

Cuplu maxim - (sistem hibrid: motor 1.6 GDI+electric) Nm/rpm - 265/ treapta 1 (1.000 ~ 2.400)

Transmisie - 6DCT

Viteză maximă km/h - 172

Acceleraţie 0-100 km/h s - 10,8

Distanţa max. full electric km - 50

Viteza max. full electric km/h - 120

Baterie Tip - Li-ion polymer

Voltaj (tensiune) V - 360

Capacitate Ah - 24,7

Energie kWh - 8,9

Putere kW - 59

Greutate kg - 117

Încărcare - AC cu EVSE - (Electric Vehicle Supply Equipment) - h 2 h 15 min

Dimensiuni L x l x h - 4.355×1.805×1.535 (1.545 cu şine pe plafon)

Garda la sol mm - 160

Masa maximă autorizată kg - 1.576

Capacitate rezervor l - 43

Cap. portbagaj VDA (litri) - până la 324 (fără scaune spate rabatate), până la 1.322 (cu scaune spate rabatate)

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.